• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Makens Pela

Ja jisses en sån brud! Vad finns det att gnälla över!!! I-landsproblem var rätta ordet!

• viktualia

FruLlis - det är ingen fara med mig! Mest synd om dig som jobbar som en gnu och inte hinner något annat!

Själv fick jag en mysig kväll i soffan med maken - verkligen inte fel det heller.

Pela - Lät ju som riktigt riktigt seg kurslitteratur....

Stubben - filtret kanske är lite ont mot dig.. hårt liv i så fall

Omsan - beställa kläder på nätet - måste säga att jag är en fegis på den fronten.. får ALDRIG rumpan ur... fast jag handlar allt möjligt annat på nätet

Sis - snygg poesi om hållplatser på internetrundturen!

Alla - nån som undrar vad mitt drömjobb är för något?! Här är en länk... fast jag vill INTE flytta till Mora..
    platsbanken.ams.se/direkt/36/070130,120050,060909,10,5099236.shtml
    Men jobbet är exakt det jag vill jobba med!

• Makens Pela

Vickan det där jobbet såg ju jättebra ut..om man haft den utbildnignen vill säga och det bör ju du ha då...*ler*
    Jag gillar Mora men vet inte om jag skulle vilja bo där! Och båda bör väl ha jobb antar jag. FÖr den pendlingen du pratar om är ju inte rolig!

• viktualia

Pela - japp jag har precis den utbildningen. Och min prins till make satte sig omedelbart och spanade efter företag/arbetsplatser inom en typ 15 mils radie från Mora för att se om HAN också kunde söka något. Tyvärr hittade han närmsta vettiga ställe i din bostadskommun och japp.. på samma företag som din make... och det är ju "rätt" långt ifrån dig till Mora...

Så efter moget övervägande har jag nog bara ilskan kvar... ilskan över att det ska vara så jävulskt svårt att samla makens och mina respektive jobb och vår gemensamma bostad i EN OCH SAMMA STAD!!!

(för näpp... veckopendling är ingen idé... dags att skaffa barn snart eller i alla fall tänka tanken på graviditet....)

• Oms

godmorgon tjejer!

ska läsa igenom vad som hänt sen jag loggade ut sent omsider *nu sitter man här - tröttare än tröttast oxå för inte gick vi o la oss...;)*

tack för alla mail Sis - jag ska svara lite här o där när tid ges:) det lustiga måste jag ändå outa här dvs vilken himla connection vi alla har m varandra på det ena eller det andra sättet *anignen jobb, bostadsorter, födelseorter, födelsedagar, musiksmak etc etc - häftigt!*

hur mår alla idag då? Det är torsdag idag dvs dagen för FREDAG!!! så imorn kör vi FREDAGSFEST!!! aight?!

• Oms

Vickan - vad synd på att de är i Mora det har kommit på att den här tjänsten behövs...kan de inte komam på det i tex UA oxå?:) men vad härligt att maken din verklgien ser alvaret i det här och engagerar sig han med! jag menaar det e en sak att ge stöd o så men att leta efter ngt annant när man egentligen trivs (vilket jag har förstått att han gör) det e inte sååå självklart för alla.

det kan inte vara lätt för dig, har kommit på mig själv o tänka på dig o din jobbsituation flera gånger på sistonde, haha snacka om att vi börjar bli tajta här inne:)

• Makens Pela

Nej tvi vale Vickan och pendla till Mora härifrån. Synd att det inte finns ett liknande jobb i min stad så båda kunde få ett bra jobb i SAMMA stad. Och närhet till din hemstad.

• Jamsan

Hej Tjejer!

Hur är läget?!

Jag vill veta vilken tråd ni menar, de där med I-landsproblem.. Blir så fruktansvärt nyfiken men orkar inte leta!
    Ge mig fler ledtrådar..

Det blev inte libanesen för oss igår utan en restaurang vid Odenplan, Housten Smoke House, suuuupermysigt och gott! Biffstek med bakpotatis och grillade grönsaker!

Tellis, vad konstigt att du blev bojkottad av BT imorse! Och du skrev inte ens nåt snusk.. Då kan man ju undra hur mina dikter går igenom

Vickan! Jobbet lät häftigt! Synd att det inte var beläget nån annanstans! Men gullig sambo du har som är beredd att rätta sig efter ditt drömjobb

Vad är det för mail ni alla får av Sis?! Vill ju också ha mail

SISTA DAN PÅ JOBBET IDAG! WIIIIIIIIIII

• Makens Pela

Grattis Jamsan, det måste väl kännas skönt!
    skräm inte chefens hund när du går bara...mer än du gjort tidigare...*ler*

• viktualia

Omsis - *kram på dig, gumman* blir lite rörd!

Men visst är ni viktiga i min tillvaro.. tänk vad lite BT-häng kan leda till?!?!

*fnitter*

Pela - jaa jag skulle inte ha något emot att bo i din stad. Helt ok avstånd till det mesta och ganska många större städer i hyfsad närhet för ev pendling...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3