4 Augusti 2007
Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?
Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.
Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?
Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.
vi gifter oss oxå då
vi gifter oss i ljusdals kyrka och bara väntar på att skicka ut inbjudningskorten som ligger klara =)=)
Hej patriks brud (& alla andra 4 augusti-brudar)! Kul att du startat upp en ny tråd!Såklart gifter även jag mig den 4/8 Vigseln blir i Brännkyrka kyrka och middagen blir förhoppningsvis på Långbro Värdshus (lite oklart om de fortfarande kommer ha semesterstängt då...
De skulle ha ringt mig i förra veckan men har inte hört nåt från dem så jag får väl ligga på. Annars har vi inte hunnit långt i planeringen; börjat kolla lite på klänning och funderat på gästlistan men så mycket mer är det inte. Jo just det, har nog bestämt oss för att anlita Solberga Handelsträdgård till brudbukett och blomsterarrangemang, de verkar bra. På tur står fotograf och hår & makeup, har du nåt tips på bra sådana i trakterna söder om söder?
Hur långt har ni hunnit i planeringen? Många som gifter sig i augusti verkar ha gjort supermycket redan...
Hej maljor oxå förstås! Oj, ni har hunnit långt. När tänker ni skicka ut inbjudningarna? Vi tänkte nog i mars, april. Är det försent?
Vi har bokat kyrkan och festlokalen (Prinsvillan). Har funderat på ringar och provat klänningar en gång (hittade inget). Vår gästlista tror vi är klar (det har vi trott många gånger) och nästa är väl att tillverka inbjudningskorten. Frimärken är inhandlade (det finns med kärlekstema nu - tips).
Mer har vi inte hunnit eller orkat....
hej på er oxå =)=)
vi tänkte skicka ut dem i slutet på februari eftersom nästan alla våra gäster kommer resande...
annars har vi bokat kyrka, lokal, frisör, fotograf, hotellrum för bröllopsnatten, har köpt alla våra kläder och skor (förutom setet jag ska ha på natten ), gjort klart vigselprogrammen och påbörjat festprogrammen. Dock är inget utskrivet utan det tänkte jag göra nån vecka innan bröllopet.
Sen har jag påbörjat våra servetter som jag ska sy själv....
Ringen är provad och ska beställas från nätet lite längre fram och vi har kollat ut vart vi vill åka på bröllopsresa
En bra dag du valt:)
Vi gifter oss mellan köping och kolsva.
Vi tänkte skicka ut inbjudningskorten i mars i samband med semster planeringar.Osa senast i början av juni. Funderar på datum.
Har kommit en bit nu så jag tar de lungt och surfar runt lite för lite ideer.
Hej! Vi ska också gifta oss den 4:e Augusti. I Norrbotten - mycket spännande för mig som stockholmstjej. Siktar på att fa ut inbjudningarna in slutet av Januari/början februari eftersom vi har många långväga gäster. Bara lokalen bokad än så länge... allt annat mycket surfat på, men inget bestämmt.. Kul med en tråd för vår dag!
Kul att det ramlar in fler och fler. Vi har ju trotts allt valt den populäraste dagen att gifta oss på.
HEJ!
Här är en till som ska gifta sig 4/8! Vigseln blir en bit utanför Göteborg och festen ska vi ha i ett gammalt ordenshus, också det utanför stan.
Just nu håller jag på och bestämmer mig för hur inbjudningskorten ska se ut. Vill ju inte att det ska bli som julkorten. Startar starkt varje år men det slutar med att jag mailar två dagar innan julafton...
Vi ska också gifta oss den 4 augusti. Vi håller också på med inbjudningskorten eftersom de ska skickas ut i februari då vi också har många långväga gäster. Tänkte att det är bäst att skicka dem innan folk har bestämt vad de ska göra på semestern.
Allt för bröllopet är bokat och klänningen är inhandlad. Min sambo har inte bestämt sig för vad han ska ha på sig och funderar för fullt.
Vi ska gifta oss i södra Halland och ha festen på ett slott, vilket känns alldeles underbart.
/F