• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

Det är helt sjukt men det verkar vara så det fungerar i svensk sjukvård, överdrig för är du inte på gränsen till dödssjuk så får du inte komma.
    och jag tycker att du gått med din blödn ing länge nog. NÄE NU är det dags för dig att gå dit. Om inte DU ska ha en akut tid, vem ska då ha den
    buss på

september, det låter misstänkt håller tummarna
    det gör jag även för lapinette och sweetan som jag tycker står på tur. hoppas hoppas hoppas självklart för er alla

själv har illamåendet lagt sig lite så jag tror helt enkelt att man inte ska äta
    men jag ÄLSKAR ju mat och blir knäpp utan
    hur ska det här gå?????

• Snart så....

nu har jag ringt runt lite och fått tid hos Odenplan imorgon. De ska göra VUL och förhoppningsvis kanske de ser mer nu trots myom. Nu har det ju gått längre tid så fostret borde vara större och då se iallafall ett hjärta picka.
    Kunde inte bara sitta och vänta på sös utan ger ett "vanligt" ultraljud en chans till.

• Bröllopstokiig

Ja, jag hoppas verkligen att vi kommer igång redan i maj... Men samtidigt vet man ju inte att det funkar... Ååååå, dålig dag...

Ringde precis sös gyntidsbokning eftersom jag ska på återbesök, trodde jag iaf men jag har inte blivit kallad ännu. De KUNDE INTE TA EMOT FLER SAMTAL IDAG!!! Telefontid mellan 8-14 men redan halv 12 slutar de svara... Förstår att du har svårt att få tid snartis, men det är ju sjukt!!

• _koko_

Hahahaha, oj vad ni hade skrivit om det redan... Sorry...
    Skönt att du fått tid på odenplan snartis!!

• A.M.

Hej alla! Som vanligt väldigt illa uppdaterad - men mellan raderna anar jag: Är du gravid FruL???

• A.M.

Hoppas jag inte gissat fel - men GRATTIS FruL om det är som jag tror!?

Hoppas ni alla haft en skön jul och ett bra nyår. Jag hinner sitta mindre o mindre vid datorn nu, men jag undrar ofta hur det går för alla här inne!

Kram från mig o Livia

• _koko_

Jaaaa, FruLlan är på smällen!!! Fast hon har inte riktigt fattat det ännu. :)

• A.M.

Det är ju helt FANTASTISKT roligt! GRATTIS frullan!!! Det kan ta ett tag för poletten att trilla ner, men om inte förr så fattar man när man får en liten sprattelkick i vecka 19-20 ...

FruL: vilken vecka är du i? Vilken barnmorska ska du gå till?

• nu är jag fruL

Hejsan AM kul att se dig igen

TACK joooooo jag är gravid
    Mot alla odds känns det som. jag hade ju nästan gett upp och såg fram emot en liknande op som koko MEN så...ja jag kan inte fatta det.

Hmmm jag har inte fattat det där med veckor och prylar, men sista mensen 2.a dec så jag tror att jag typ är i 6e veckan...eller 5.e...ja jag vet inte.

jag tror att jag ska gå till Mamma mia på söder. Jag har tid för inskrivning och VUL. Jag vill ju göra VUL eftersom vi ska till Afrika i 3 veckor och jag vill se att allt är bra innan vi åker.

Men samtidigt så har jag en ny fundering på sös barnmorskor i barnängen. Går man hpos dom får man förtur till förlossning på sös och jag vill gärna föda där. Men ähh vi får se. mamma mia känns dock mycket bra.

Som sagt jag har inte fattat alls än. men med illamåendet så kanske jag fattar snart. Nu känns det bättre dock och jag har ätit lunch

snartis BRA att du bokat VUL MEN!!!!! ring till sös i morgon bitti och skrik du SKA dit den här veckan !!!!
    Du ska ha det där special Ultraljudet så det så!!!
    Jobba på!!!!!

• A.M.

FruL: Svårt att sluta säga grattis ... Men grattis igen!

Jag åkte till Indien med sonen i magen (v11-13) och det gick så bra. Läkaren var inte jättenöjd men det ska tydligen vara ok att äta malariaprofylax även som gravid - i a f den enklare varianten klorokinin eller vad den heter. Det enda jag eg. var orolig över var att bli magsjuk så jag var väldigt försiktig.
    Vad härligt för er att åka till Afrika! Bra att passa på innan familjen växer också!

När det gäller barnmorskor och även förlossningsställe - det verkar som om personkemin är det viktigaste! Lycka till med allt!

Och lycka till ni andra - med BIMande, äggläggande, vänta-barnande, böjande och nuppande

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???