• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Har själv bestämt mig för att gå på kontroll (vanlig rutin) om det inte tar denna månaden. Vil ju gärna veta att saker o ting är som de ska. Och även mannen har nu sagt att han kan tänka sig att kolla upp sig ifall det inte blir något denna gången. Just in case.

• sweetstreet

Lapinette,
    Kan bara säga det om säsong 4 som du kollar just nu! Det är min favvosäsong!!!!!!

Så håll ut! Du kommer verkligen gilla den och det kommer hända grejer snart jag lovar! :)

• sweetstreet

Pirr
    om jag var du och verkligen ville hitta ÄLen så skulle ag köpa nya stickor. Jag vet at de är dyra som f-n men om du verlkigen verkligen vill så skulle jag göra det. Om det inte skulle kännas lika desperat så skulle jag skita i stickorna och "bara" sexa på typ varannandag i någon vecka till för att försöka pricka rätt.

Vet du ungefär när i cykeln som du brukar ha ÄL. Själv visste jag eftersom min cykel stabiliserat sig och blivit regelbunden under hösten. Jag börjaade dock kolla flera dagar tidigare denna månad eftersom vissa här fått tidigare ÄL när de börjat äta rosenrot. Men min ÄL var istället försenad med ca 5 dagar.
    Så det gick åt ca 1,5 paket stickor den gången.

• missZapon

Hej alla här inne på tråden! Håller mig med flit borta härifrån eftersom allt ligger på is för min del för tillfället. men jag är ändå inne och smygläser ibland bara för att jag vill se hur det går för er alla...

Grattis till alla er som plussat!!! Jätte roligt!

Och jag beklagar för er andra, men ni är alla duktiga och kämpar på. Jag håller tummarna för er!

En fråga bara till er som har plussat. Vet att ni har skrivit om alla era syntomer men undrar bara ifall jag missat. Har någon av er fått mer flytningar nu än innan? Eller har ni märkt någon skillnad på era flytningar överhuvudtaget efter att ni blivit gravida?

Ha det bra alla och God fortsättning på det nya året!

• sweetstreet

missZapon,

Jag tror att flera som plussat här har fått betydligt mer flytningar sedan de plussade. Så det kan vara ett graviditetssymptom.

• sweetstreet

Tjoddilohooo!

Ha! :) Nu fick jag äntligen säga GODMORGON tll er! Det är inte ofta! Men eftersom jag fortfarande sitter uppe o jobba så passar man på att slinka in på tråden och säga hej! :)

Men det verkar inte som om ni hunnit hit än. Ja nu ska jag ta o lägga mig faktiskt. Det är en dag imorgon också....

Hm, vet inte ens om man orkar med ngt 6 nu när man jobbat så sent. Men kasnke ändå, Mannen är också uppe fortfarande så man kanske ska göra ett försök ändå ;)

Kram på er!

• Liten med Mindre

God morgon god morgon!

Trött seg och väldigt oinspirerad - då är det skönt att ha lite trevlig läsning när jag kommer till jobbet. :)

Grattis till ägget Sweet. Hoppas att det tar bra nu då. Sov lite och hoppa sen på maken.

Hälsningar till alla från brunchfolket igår. Vi hade trevligt som vanligt, och ältade allt mellan himmel och jord medan vi stoppade i oss våfflor och frukt. En ovanligt alkoholfri tillställning. :D Mest energi lades förstås på att se till att Cicci stoppade i sig så mycket byxorna rymde, så att hon inte ska krympa mer. Bra jobbat Cicci!

• mugglesfan

Asch sweet, nu missade jag dig precis. Ni har ju varit så himla aktiva sedan igår när jag tittade in, så jag höll på att läsa ikapp.

pirr: fortsätt testa och ge inte upp, fler här som har haft senare ÄL än vanligt. Sweet höll ju på att ge upp och trodde att hon inte hade ngn ÄL men till slut hittade hon ägget.

Mina senaste symptom: var uppe och kissade 4 (!) ggr i natt. Hallå eller. Jag trodde det var på slutet som man kissade ofta... Dessutom har boobsen vuxit med en halv storlek, får snart inte plats i min B-kupa längre. Sexlivet lider inte av det direkt...

• Liten med Mindre

Å, glömde mitt tillägg i litteraturdiskussionen - Parfymen och dess huvudkaraktär gör mig fortfarande illamående. Efter 2 år. Bra men äcklig bok. Vetesjutton om jag vill se den på bio.

• Bröllopstokiig

Morning mornig!

Ja fy fabian vad jag åt våfflor i går, tyckte hela jag luktade våffelmix och os när jag kom hem. Funderade på att ta en promenad för att få ner lite våfflor i tarmarna, men jag var så trött och mätt, så jag knäppte upp brallorna och lade mig på soffan! Men tyvärr gick jag inte upp något... men det kommer säkert snart....

Sweet! Grattis till att du har fått böjj, lovely!
    Muggles: Jag kissade jätte mycket runt vecka 9-10, så det är ganska normalt, men jag måste säga att 4 ggr har inte ens jag lyckats med

Tusen tack för igår, så himla mysigt att sitta och tugga både med er o på maten

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???