• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

Hej A.M kul att du kollade in!

Jag ska göra NUPP på onsdag, hur går det till på mammamia, gjorde du det där?

• A.M.

Hej! Jo, jag gjorde NUPP på Mamamia - hos ngn som heter Kate. Det gick bra och alltid kul att få en extra glimt av lilla räkan därinne. Förmodar att du lämnat blodprov redan - i s f räkanr de ihop resultatet direkt efter att NUPPundersökningen är klar och så får ni ett papper med de spännande siffrorna. Vi fick väldigt bra siffror: 1/3500 och 1/6000 (risker för två olika kromosomavvikelstyper) så vi valde att inte göra fostervattenprov. Och det gick ju bra - fast lite ångest hade jag nog i ärlighetens namn.

Hoppas det går bra för dig och er - Pick'n är säkert perfekt!!!

Sen kan jag tipsa om att Mamamia även har Barnavårdscentral dit Pck'n kan gå och mäta och väga sig och få sprutor, är han väl tittat ut!

Kram - lycka till!

• Bröllopstokiig

Jag ska också till någon som heter Kate, jag är skit nervös... men vi får hoppas att det går bra. Det konstiga är att jag lämnade blodprov redan 18/12, och på nätet står det att man ska göra det 4 dagar innan, så jag ska ta och dubbelkolla detta idag.

• A.M.

Det kanske är så att man ska lämna blodprovet SENAST fyra dagar innan för att de ska kunna hinna med att analysera och räkna med i resultatet?

Vi hanterade vår oro innan genom att säga att får vi sämre resultat än x/xxx så gör vi fostervattenprov - annars inte ... (skrev x, ville inte skriva våra gränssiffror för att inte påverka dig) Alltså sätt en sorts handlingsplan tillsammans med din man. Det underlättar lite.
    Det kommer att gå bra! Och Kate är jättesnäll.
    Du vet om att du helst ska vara lite kissnödig inför NUPPen? De ser bebin bättre med en fylld urinblåsa som hjälp.

• nu är jag fruL

cicci gumman
    jag tror att AM har rätt att det är att blodet skall ha lämnats SENAST 4 dagar innan. jag tror inte ditt prov är för gammalt. jag menar OM det mot all förmodan skulle vara kromosom avvikelser så skulle det ha synts i blodet lika mkt den 18/12 som nu. Så det är nog ingen fara med det.

Sen är det nog bra att ha tänkt ut " sin " gräns.

jag kommer hålla alla tummar på onsdag men jag tror picken är en toppen exemplar av bebis

• Bröllopstokiig

Tack både Frullan och A.M.
    Klart Pick'n ska vara perfa
    Kissnödig är det som gäller då. Jobbigt!

• BrudSommar2006

Fast det stod ju redan i informationen man fick innan testet vad som räknades som hög risk. Vi hade inte funderat innan men jag gissar att vi gått vidare med andra prover om vi kommit över gränsen. Tur att man slapp men för de flesta går det ju faktiskt bra trots allt. Du behöver säkert inte oroa dig!

Jag visste inte att man var hjälpt av fylld blåsa men det kanske hade varit bra, som det var fick de trycka hit och dit så att det nästan gjorde ont men jag tror att den låg djupt på mig och så var det nästan i tidigaste laget också.

För mitt privata UL vi bokat i mars ska man ha druckit en massa vatten dagarna innan för att ha ordentligt med fostervatten men tömma blåsan precis innan.

• _koko_

Hahaha, det där blev ju en astöntig kommentar efter ciccis svar, men jag hade inte läst det när jag skrev...

Hur som helst hoppas jag att vi alla får friska barn!

• A.M.

Jag hade fått info innan att vara kissnödig och eftersom jag råkade ha urinvägsinfektion då så var jag VERKLIGEN kissnödig. En plåga! Dessutom så var jag FÖR kissnödig - så jag blev ivägskickad två gånger under NUPPundersökningen för att tömma litegrann bara (inte helt lätt) Så lagom kissnödig är bäst, Cicci!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???