• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Frejis

Lapinette, jag hittade lite info om bisolvonmetoden på www.niomanader.se Klistrar in:

Bisolvonmetoden

Bisolvon är ett slemlösande läkemedel som kan köpas receptfritt på apoteket. 10-15 ml om dagen från mens och ett par veckor fram gör att livmodersekretet tunnas ut. Mannen bör genomgå samma behandling vilket gör att även spermasekretet tunnas ut. Tillsammans gör det att spermierna har lättare att ta sig fram, ofta beror ofrivillig barnlöshet på att kvinnans sekret är så tjockt att det hindrar spermierna från att ta sig fram. Observera att det dock intefinns vetenskapliga bevis på att Bisolvonmetoden verkligen har effekt.

Både jag och min man tar Bisolvon den här mån, får se om det fungerar.

• BrudSommar2006

Jag dricker inga stora mängder lighläsk i alla fall men menar ni att man ska sluta helt? Hittar inget på livsmedelsverket.

• Izzie

Jag vet att light läsk är skit, men det är bara så jäkla svårt att sluta... Jag kan bli helt lycklig av cola. Tänk er en stressig dag på jobbet och sen kommer någon med en kall kolsyresprutande cola. Ahh jag blir lycklig av bara tanken...

• Snart så....

som alltid så är det nog mängden läsk man dricker som påverkar inte enstaka glas.

det är det nya sötningsmedlet som är dåligt, inte det gamla.

• Bröllopstokiig

Lapinette, min man åt det inte, det råder delade meningar om han ska äta det, för det gör nämligen att spermierna tunnas ut säger vissa.... Jag körde så att mina slemhinnor blev tunnare och sen tänkte jag att en ordentlig sats med hans mirakelsimmare borde vara bättre än en halvtunn sats. Jag blev gravid när bara jag åt det, men det är många som ¨låter männen äta det.
    Min man åt vitaminer i stället och slutade med alkohol 10 dagar inna ÄL, så började vi igen när ÄL stegringen kom med alkohol.
    Allt funka säkert olika för olika personer. Men kolla internet ag Bisolvon, det finns ngt som heter bisolvonmetoden, så det kanske finns lite rekommendationer där under om du googlar....

• Frejis

Tack för igår tjejer, det var trevligt att träffa er igen. Hinner tyvärr inte vara här så mycket :( men försöker titta in när jag kan.

• Liten med Mindre

Oj, och jag som bara minns 2 tillfällen när jag hallucinerat om en kall läsk (Cola), som hälls upp över isbitar och pyser så där som i reklamen.

1/ Magsjuk och sjösjuk på båten från Polen utan så mycket som en droppe vatten att dricka under natten. Enda gången det blivit läsk till frukost.

2/ En dag utan mat i Stockholm under vattenfestivalen (fattar inte hur jag lyckades) - smällde en pizza och jätteläsk när jag kom hem.

Alla är så olika. :D

• Liten med Mindre

:D Numer bubblar jag och pyser så bra utan läsk...

• Izzie

Någon mer än jag förresten som kämpar emot sötsuget efter jul? Har ätit en massa skräp nu i flera veckor och from idag hade jag och mannen bestämt att vi skulle försöka lägga av med det och komma in i våra normala rutiner. Men jag fixar det inte! Klarade förmiddagen (har varit ledig idag och bara gått hemma och skrotat), men nu på eftermiddagen var jag bara tvungen att käka lite godis som fanns kvar. Jag vet att jag borde slängt allt. Men jag hade bara inte hjärta att slänga hela fina kartonger med choklad och annat smaskigt som vi fått.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???