• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • A.M.

JAg minns att jag blev alldeles snurrig av att tänka på risksiffrorna och föröska bedöma det hela. Vi fick ju långt bättre siffror än våra "gränssiffror" men efteråt velade jag lite ändå. Som tur var (med facit i hand) så var min man lugn och stabil och påminde om hur vi tänkte innan. Siffror och gränsvärden hit och dit - det är kanske magkänslan man ska gå på?
    1/300 tor jag är gränsen för när de rekommenderar fostervattenprov. Men sen bestämmer man ju helt själv!

Pick'n är en toppenbebis alla gånger!

• A.M.

Izzie - hej!
    VUL: vaginalt ultraljud
    NUPP - nackuppklaringstest för att bedöma risken för kromosomavvikelser
    BIM - beräknad dag för menstruation som man inte vill ha - alltså Beräknad ICke Menstruation

Några fler förkortningar som är luddiga? Minns själv hur förvirrad jag var över dessa när jag började ...

• Izzie

Tack A.M!

Nu är det lättare att hänga med. Har i och för sig gissat mig till det mesta, men det är ju alltid bra att få det bekräftat.

Är helt såld på Cola light och Pepsi max. Någon som vet om man MÅSTE avstå från dessa när man blir gravid?

• nu är jag fruL

izzie
    varför skulle man behöva avstå dom?

• Izzie

Hade bjudit hem min bror och svägerska när de var gravida, och jag hade bara light-läsk hemma. Min svägerska vägrade dricka detta eftersom det innehöll sötningsmedel som inte var tillåtet. Jag fick vackert sätta mig i bilen och köpa annan läsk.

Jag lovar, jag FUNKAR INTE utan cola... Och jag vill inte dricka socker-cola. Den smakar inte alls bra. Jag vet att de flesta säger att man äta och dricka det mesta med måtta, men vatten, light-cola och te med suketter i är allt jad dricker. Ahh just det, vin oxå förstås, men det kan jag ju lägga ner ett tag. Om allt jag får dricka under min förhoppningsvis kommande graviditet är vatten så kommer jag bli helt galen...

• Snart så....

koko, hahahah ja ringde ju till gyn på sös oxå men de stänga jätte tidigt. Dåligt tycker jag!!!

Frullan, klart jag ska ringa och fortsätta tjata men gå någon annanstans kändes skönt fast de kanske inte kan se så mkt

Izzie, det är det nya sötningsmedlet i läsk som kan lagras i kroppen om man dricker för mkt och då påverka fostret.

• _koko_

snartis - på deras hemsida står att de har telefontid fram till två, så det måste bero på att de fyllt nån kvot eller nåt redan halv 12... Funderade ett tag på att bara gå dit - jag sitter ju i princip i samma hus, men sansade mig sen... :D

Izzie - jag vet att barn inte ska få i sig konstgjorda sötningsmedel, men är det så farligt under graviditeten verkligen?

• Lapinette

Hi, hi, jag brukar säga att man blir dum i huvudet av lighprodukter och när folk undrar vad jag fått det ifrån så påpekar jag att min förra chef alltid drack det! Har läst någonstans att det där sötningsmedlet inte alls är bra för hjärnan.

Annars, har inte varit inne här så mycket idag men har en fråga gällande bisolvon. Jag åt det vid förra ÄL och tänkte prova nästa gång igen (på vår SA-resa) och läste någonstans att det även var bra om mannen åt det. Någon som vet? Ska även han äta Bisolvon?

• _koko_

Vi har ju diskuterat hysteriska gravida här tidigare... Bry dig inte om dem!!

• viktualia

Ang sötningsmedel i lightläsk - det är på något sätt stimulerande så intagna i Kriminalvården får inte dricka lightläsk eftersom det får gamla narkomaner att "gå igång"

/Vickan vars bror jobbar i den branschen

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???