• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • start september

Det går inte att låta bli att oroa sig känns det som.

Jag känner igen det där precis - å ena sidan var vi faktiskt jullediga under Äl och därför lite utvilade - å andra sidan fick vi bara till det precis innan ÄL och sen åt jag penicillin veckan efter ÄL.

• _koko_

sweet - tack för värmande ord.

Måste skynda till mitt tåg, men om du mailar din adress till i.am.koko@hotmail.com så kan jag skicka mina bisolvon också! :) Jag köpte dem inför operationen för att jag inte skulle vara hostig då, och nu har jag ju ingen användning för dem!!

God kväll! :D

• sweetstreet

koko!
    Wow!

Känner att jag plötsligt börjat få en ny dammsugarfunktion... ;)
    Fast i mitt fall är det inte dammråttor utan Bisolvontabletter som jag girigt suger upp från andra sidan Atlanten!! :D

Känns helt otroligt vad ni alla är så goa som vill hjälp mig att inte sitta här utan Bisolvon... :)

Koko, jag ska maila dig min adress.
    Hoho! Då är det inte bara Muggles som kommer att känna till my real name...!

• sweetstreet

koko

You´ve got mail!!! :)

• Page

Snart så,
    Det verkar som det är bättre med dig. Sköööönt! Hoppas att du får tid för det riktiga UL snart. Prova annars att gråta dig till en akuttid. Fulknep men det fungerar. Vad hemskt det låter att få superluktsinne. Jag hoppas för min skull (ego?Ja!) att det är ett ovanligt gravtecken!

Jessie,
    Kan man äta Postafen mot gravillamående? Vilka universalpiller det är! Jag käkade sånna vid varje ny termin för att slippa dö av prestationsångest, de fungerar lugnande på något sätt. Katten äter de däremot när vi ska ut och resa. Jag har hört att ingefära ska hjälpa mot åksjuka, det kanske hjälper mot gravillamående också. Inte den inlagda sushivarianten tror jag.

Sweet,
    Nu blir jag så sjukt nyfiken på ditt namn. Är det något jätteovanligt?? Jag har lite svårt att föreställa mig allas namn. Ni är nicken på något sätt. Hur går det till på dejterna? "Koko, FruL vill ha brödet!"??

I dag har vi bokat resan. I februari drar vi till tropikerna. Det ska bli sååååå trevligt! Skönt att ha något annat att älta om. Håller på att leta efter lite nya somriga kläder och försöker hålla mig borta från svart. Köpte ett par nya bikinitrosor från Australien, hoppas att de hinner hit i tid!

• Page

Jag tror dessutom att jag kommer ha ÄL när vi är på utomlands så jag hoppas på en semesterbaby.

Nu är det ett nytt år så det är väl dags att uppsöka gyn för en undersökning. Du, Sweet, skulle väl också undersökas snart om det inte tar denna månad?

Vad är det de undersöker egentligen? Och hur gör de det? De föreslår väl inte en titthålsoperation för alla väl? Å andra sidan är det väl det enda sättet för att se om det är något fuffens med äggledarna...

• mugglesfan

Page: jag tror bla att de undersöker hormonnivåer mm hos kvinnor. Fast jag vet inte om de gör det vid en "vanlig" undersökning (när man bara vill kolla att allt är ok) el om man måste ha remiss till fertilitetsundersökning för det. Sedan kollar de väl spermiekvaliteten, tex hur pigga simmarna är.

Fick en gratistidning på MVC som heter "medbarn" och där i dec-numret stod om "Hemliga-pappans blogg". Han är journalist och har skrivit en blogg om att bli pappa efter att de försökt i 19(!) månader. Det visade sig till slut att han hade lite för hög temp i påsen vilket gjorde hans spermier lite slöa och inte så pigga och simvilliga. En enkel op på 15 min fixade problemet... Ska se om jag hittar länken till hans blogg.

• mugglesfan

hemligapappan.blogsome.com/

Nu ska jag kolla in hans hemsida lite. I tidningen skrev han ganska roligt om hur det gick till när han gjorde operationen mm...

• sweetstreet

Haha Page!!! :)

Näe mitt namn är inte särskilt konstigt eller så. Mitt efternamn är lite ovanligt, men jag tror inte att någon skulle höja på ögonbrynen om de skulle höra eller se det ändå.

Jag menade mest att eftersom jag inte har möjligheten att komma på alla träffarna så är man ju hyfsat anonym här i tråden fortfarande. Ja förutom det fotot som vi har förstås, men som sagt mitt riktiga namn känner ju inge utom Muggles till. Jo och så koko nu förstås! :)

Men mig veterligt heter jag inte bajs eller snopp eller fis eller något annat konstigt. Hehe!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???