• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Fast bara en fråga till.... :?

Vet ni egentligen hur lång tid ägget tar på sig när det lossat??
    Alltså hur lång tid handlar det om som det kan bli befruktat från själva ägglossningen??
    Är det timmar???? Eller är det fråga om något dygn?

• Page

Muggles, tack för infosidan. Ska genast kolla upp det så att jag vet vad jag kan förvänta mig!

Sweet, Jag tycker att det var en fantastisk idé att kolla simmarna på labbet! Jag hade lugnt gjort det. Problemet är väl att man inte vet vad man ska titta efter. De räknar inte bara mängden utan även hur bra de är som lever.
    Jo, det ska bli riktigt skönt med resan. Åk så fort ni kan på er bröllopsresa annars blir det lätt inte av. Det här är vår bröllopsresa! Vi gifte oss 1999! Bara 7 år försenad. Hahaha, jag fick i för sig min morgongåva nyligen också! Maken är verkligen inte sniken, bara seg!

Jag tror att ägget är levnadsdugligt i typ 18-24 timmar. Men när det lossnar från böjen har jag ingen aning. Jag har fått för mig att när det slutar göra ont att det är då den lossnar. De snabbaste spermierna simmar fram till ägget på en timme men de kan också lurpassa i livmodern i 2 dygn!

• Page

Nu har jag shoppat lite semesterkläder. Trist att det inte har kommit något i affärerna än men katalog duger väl. OCH jag köpte faktiskt några vita och turkosa plagg. Jag höll mig tom borta från polotröjorna. Svart, svart och polotröja är min vanliga mundering. Skittrist men efter 10 år i svart känner jag mig utklädd i andra färger. Men nu känner jag ingen där borta så ingen kommer väl glo förskräckt på mina ljusa plagg. På toppen av allt så har jag köpt en bikini! Nu är det ingen som känner mig här så ni inser inte vilka enorma steg jag tar. EN BIKINI BLAND FOLK! Stooort! Fan, jag ÄR redo för barn nu när jag vågar genomföra sånna stora förändringar.

• Page

Jag har upptäckt att varje gång jag skriver så pratar jag bara om mig själv. Hmmm, nog för att jag är egocentrerad men inte så illa som det verkar. Det blir nog lätt så när jag babblar för mig själv här på nätterna. Jag glömmer bort det jag hade tänkt kommentera några sidor tidigare. Det går inte skriva och gå tillbaka några sidor utan att texten försvinner!

Vill bara förtydliga att jag är intresserad av vad alla har att säga och att jag inte bara vill prata om mig, det blir bara så hela tiden!

• Page

Ha det bra på jobbet Sweet och gäspa inte för mycket på dagspasset!

• sweetstreet

Page, tycker det är jättekul att läsa om alla här inne som babblar på om sig själva och andra....! :D
    Så fortsätt gärna emd det! :)

Är rätt bra på detta själv har jag märkt. Och visst, till viss del kan man säkert skylla det på att det är lätt att babbla på om sig själv i tråden när man är själv här. Det finns ju ingen som kan be en hålla käft! ;) Eller åtminstone byta samtalsämne. :?

Tycker det låter rätt kul att ni åker på bröllopsresa 7 år efter bröllopet. Hur "vet" ni att just denna resa är er bröllopsresa och att ingen av era tidigare (om ni nu rest någonstans sedan bröllopet förstås) var det?

• sweetstreet

Låter som bra köp för en resa till varmare breddgrader. :) Svart känns kanske lite trist om det är riktigt soligt och varmt?

Själv Älskar jag färger!!!! Så ibland köper jag kläder bara för att jag faller för färgen. Vilket resulterar i att jag har en garderob där väldigt mycket INTE matchar...ehe.... Det där med basplagg i fina neutrala färger har jag alltid tyckt verkat vara en superbra idé. Synd bara att man själv inte riktigt kan följa den idén.

Fast visst, jag har en hel del svarta plagg jag med. Men bara svart kan ju lätt kännas lite väl sorgligt och mörkt också...

• sweetstreet

Rent generlellt önskar jag ibland att jag vore lite mer intresserad av kläder och lite "piffigare" än vad jag är.

Tycker det är kul med folk som klär sig snyggt. Men...
    Hm, näe jag kan i perioder försöka ta mig i kragen för att förnya mig själv o garderoben lite, men det brukar alltid sluta med att jag faller tillbaka i mitt vanliga "jeans-tröja-och-sneakers-mönster". Tyvärr.
    Kanske är jag helt enkelt alldeles för praktisk, bekväm OCH lat för att t ex prioritera snygga men aj-så-onda skor. Lufsar helst runt i gympaskor eller sandaler (på sommaren)...

• sweetstreet

Ha Page, nu ser du att även jag pratar en massa om mig själv hela tiden.

Försöker dock växla mellan ämnena "jag & mig själv" och "alla mina nojjor". ;)

• sweetstreet

och Näe!
    Nu ska jag banne mig ta och sätta på lite kaffe så man orkar hålla sig alert några timmar till!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???