• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Och Syrran
    Jag håller verkligen tummarna för att det ska bli ett plus på måndag!!! :)

• sweetstreet

Godnatt (eller Godmorogn kanske nsarare) Fast hos er är det väl Goddag.... ;)

• Storasystern

Sov gott Sweet, du har förtjänat det! :) Hoppas chefen blir nöjd!
    Sweet, när BIMar du?

Lapinette, det låter urmysigt med en massa minisemestrar! Jag önskar att jag hade råd och tid, men man blir inte rik som doktorand... :(

• Lapinette

Sweetstreet - åk! ni bor ju betydligt närmare än vad vi nord Europeer gör. Vi la ned det hela då vi helt plötsligt skulle betala denna långa resa. Hade varit gott att få den gratis!

• Lapinette

Storasystern - 2006 var ett mycket dyrt år för vår del med bröllop och köp av lägenhet...samt allt som hör till typ lampor, matsalsbord etc. Nu drar vi till SA och sen har jag sagt att vi måste börja spara igen....men det är svårt när man har öppnat spenderarbörsen på vid gavel. Dock tänkte jag nog inte att vi skulle göra något extravagant i sommar utan hålla oss i Sverige eller i Frankrike.

• Snart så....

tja tjejer,

Nu har jag kommit hem från gyn på odenplan och sitter och frossar i en tonfisksallad *mums*
    Allt såg jättebra ut!!! Kick´n är 18mm från huvud till rumpa och låg och sprattlade med armar och ben :D :D :D
    Så smeknamnet passade väldigt bra in hahah
    hjärtat slog och allt såg väldigt bra ut, helt undertbart skönt att få reda på!!
    :) :) :)
    Först trodde läkaren att jag hade "bakåt lutad" livmoder tills hon såg myomen som tydligen sitter bra till men är ca 5 cm stor. Den sitter på ett sätt som gör att jag troligtvis kommer kunna föda normalt.

Tror att jag hade lite tur för fick komma till en läkare som har samma maskin som de har på sös ultraljudspec. Hon tog även emot remisser från vanliga BM/MVC. Så nu egentligen behöver jag inte åka till sös....

• Storasystern

Grattis Snartis! Fan vad skönt att veta att allt är OK!!! Hurra! Skönt att du kan föda som vanligt också! Det är tydligen kul att föda barn. Jag har en kompis som har tre och gärna skulle skaffa fler om det bara var själva barnafödandet man behövde göra. Ta hand om dem var tydligen inte lika kul... ;)

Lapinette, jo, bröllop kostar ju på... Vi ligger fortfarande lite back från vårat, men vi har ju ändå en massa lån på huset... :( När jag blir stor ska jag bli miljonär, för att gifta sig rikt (som var min ursprungsplan) misslyckades ju... ;)

• mugglesfan

Grattis Snartis - vad roligt att höra! Vad skönt att allt var fint. Vilken känsla att få se armar och ben sprattla - el såg du det el fick du det berättat för dig? Jag har hört att det är svårt att se vad som är vad på UL...

• Izzie

Snart så - Va skönt att höra att allt är ok! Asjobbig press att vara i vänt-stadiet och inte veta hur man ska förhålla sig till saker.

Muggles - Fan vad jag skrattade åt blogg-killen med cykelracet med pensio-tanten. Fnissar fortfarande. Var tvungen att maila länken till mannen. Har reflekterat över några gånger att killar (inte alla) ofta är riktigt duktiga på att uttrycka sig roligt i skrift. Mer on the edge eller vad man ska säga.

Vi har heller inte minsta lilla resa inplanerad framöver... Trist. Hade varit så skönt att komma iväg lite nu.

• Snart så....

tack tjejer..

Man såg tydligt utan att hon behövde förklara så mkt. Vissa lägen var det svårt att de vilket som var huvud resp rumpa :D :D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???