• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

KOKO, okej nu hänger jag med lite bättre...

• Lapinette

Svensk sjukvård är tyvärr ett skämt. Min man blir galen när han hör hur folk får vänta för operationer etc. Han som trodde att den svenska sjukvården var bland de bästa i världen. Näpp, så är inte fallet.

Min mamma har väntat på en knäoperation sen i höstas (byte av knäskål). Då de förflyttade henne till SÖS hamnade hon på en ny lista....dvs bara att ställa sig sist i kön igen!

koko - ställer dig i väntrummet och skrik så kanske du får hjälp.

september - kniiiipppp!!!

• nu är jag fruL

men faaaan vad sur man blir
    är de helt galna på sös eller ?????
    De borde ju ha bokat in en tid för återbesök redan då du var där för op. Det trodde jag var standard och skedde för jämnan. helt otroligt.
    vi betalar hur mycket som heslt i skatt och så får man inte ett återbesök efter en op. Helt otroligt
    näe nu blev fruLlan SUR!!!!
    och självklart ska du få träffa den läkare som utförde open, det är ju givet.
    vad är det som hänt med vården????
    finns det någon vård????

• _koko_

Snällt av dig storasystern. ;)

Jag har aldrig behövt sjukvården tidigare, men har trott att det fungerat ganska bra... Tills nu. Skrapar man på ytan märker man ju att var och varannan människa har skräckhistorier att berätta.

Känns som att jag hade en ohygglig tur ändå som fick op före jul...

• _koko_

Lapinette - ja, fast då kanske jag hamnar på en helt annan avdelning. :D

• Snart så....

ja det var jätteroligt att få se kick´n "live"
    cicci, jag gick hos Sharon Brogie, var det henne du gick till?
    Är nu i vecka 9 och ska på inskrivningen nästa vecka när jag är i v10. Ska säga till om nupp och allt som hänt fram till nu. Har fått papper och bilder för att ha med i min mapp hos BM, så de kan jämföra myomet mm.

tänkte faktiskt gå till sös när de kallar, fast kommer nog inte hålla på och tjata på dem nu.

koko, grrrr vilka puckon!!! man tycker ju att när du väl har fått op så borde de boka in/resarvera tider till dig framöver och inte slå på väntelista

• Bröllopstokiig

Snartis, nej det var faktiskt inte henne jag gick till! Där ser man!

• Snart så....

vem gick du till Cicci?

• Page

Snart så, Vilken lättnad! *suckar ljudligt* Nu kan du kanske äntligen slappna av och njuta av graviditeten igen!!

Sweet, Det är inte så svårt att veta vilken resa som är brollopsresan eftersom det är den enda långa resan som vi kommer att göra. Jag har tyvärr några små mentala problem (haha, det låter inte bra!!) som gör att jag inte gärna reser. Förutom min hypokondri så har jag en fruktansvärt fatalistisk syn på livet. Jag försöker att hålla mig från att se hemska flygkrascher, dödliga sjukdomar och hajattacker framför mig. Jag VET att det låter urtöntigt, det ÄR fånigt, men det är tyvärr ett verkligt problem för mig. Nu har jag gett mig fan på att jag inte ska trycka på pausknappen i denna resa som kallas livet.

FruL, Vi ska till Dominikanska republiken och förhoppningsvis inte bli attackerade av malariamygg! Hahaha! Jag är en domedagsprofessor!!

• Page

Koko, din situation med vården suger! Men det finns faktiskt ljuspunker inom svensk sjukvård. När min man fick cancer tog det tre dagarn från "oj, vad är det här för knöl?" till att han var inlagd på sjukhuset. Ytterligare två dagar senare fick han sin första behandling, och de två dagarna eftersom han samlade in lite sperma. Jag har också fått snabba tiden när det gäller röntgen, ultraljud och psykologhjälp.

Det kan i för sig bero på att makens sjukdom var så pass farlig och att de hjälper mig måste bero på min desperata blick! Jag kan erbjuda kurser i hur man myglar in sig i vården genom desperation och vädjande röst och min! Hahaha, vilket företagskoncept! Mitt nya yrke kanske?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???