• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Snartis - vad skönt att höra att Kick'n kickar av hjärtans lust! Med en sån glad nyhet blev dagen lite roligare.

:)

• Bröllopstokiig

Härligt Snartis!!!
    Vem gick du tillpå Odenplan? Undrar eftersom jag har varit där 2 ggr. Fick du veta exakt vilket BF du har och vilken vecka du är i nu?
    Kul, jag ska ju göra NUPP i morgon, och det är ju som ett ultraljud, ska bli spännande att se hur stor han är nu. Jag går in i vecka 14 i morgon, helt otroligt!
    Längtar så till det är över i morgon, jag vill veta att allt är bra!! Det är en sådan befrielse när man sett och hört det.

• _koko_

Wiiiiiii, vad glad jag blir snartis!!!
    Åh, vilka goda nyheter!! :) :) :) :) :) :) :)

• mugglesfan

Izzie: javisst är han grym på att uttrycka sig! Fnissfaktorn är hög...

Snartis: vilken vecka är du i nu? Jag ska göra NUPP-UL när jag är i v10. Undrar om jag kommer att se armar och ben sprattla då?

Usch, fy fasen vad jag är orolig att de hittar hög riskfaktor på mig (jag är ju snart 36), då måste jag göra fostervattensprov. Gruvar mig... Vill få lika fina siffror som AM...

• Jessie76

Hej allihopa!
    Det är så kul att läsa nattskiftets inlägg (Sweetan, du är för skön ).

Snartis - FAN va underbart! *Andas ut* Phu.... Grattis vännen

Syrran - hahaha... gör som du vill, jag tänkte bara om du hört nåt liknande. Förmodligen bara en skröna men vaffan, om man kommer ihåg att kolla upp det så vore det ju intressant.

Det var nå mer jag skulle skriva men jag kommer int ihåg just nu... Får läsa en gång till å se om jag kommer ihåg sen - jo! Förresten FruLlan, varför tycker inte läkaren att ni ska åka?

Jag har även en undran eftersom vår resa till Indien inte är avbokad ännu - kan man ta alla vacciner nu eller måste man vänta? Sen ringde svärfar igår å berättade om en massa malariafall i Indien nu...... Huga!

• nu är jag fruL

snartis
    ÅHHHHHHHHHHHHHHH vad underbart!!!!! GRATTIS!!!!!
    Fy vad underbart att kickn sprattlar och mår bra ohhh vad jag har varit oroligt!
    Oh vad underbart att du kommer kunna genomföra en vanlig förlossning. Då verkardu ju trots allt ha ett "snällt" myom som inte sätter hinder i vägen för graviditeten. GRATTIS och det känns så himla underbart. ihhhh vad kul
    MEN jaga på sös ändå ett VUL till är vel bara ännu bättre. Hade JAG tyckt iallafall, men jag älskar ju att gå till doktorn
    ¨Men fyyyyy vad kul

Nu ska bara kokos endo försvinna så det blir en galen liten head banger därinne så kan jag koppla av. För att pickns nupp är bra, ja det känner jag på mig

snartis
    åhhhhhh nu bubblar jag av glädje
    PUSS
    och hurra för doktorer

• nu är jag fruL

jessie
    Läkaren tycker inte att vi ska åka eftersom det alltid äe en risk att åka till tropikerna och som gravid är man mycke mer utsatt och mottaglig för elände.
    Bland annat får man mycket lättare malaria som också får ett allvarligare förlopp om man är gravid.
    Men det finns malaria peofylax som är helt säkert för gravida. Dock är det bara 70% säkert, MEN inga profylax är 100% så man måste alltid se till att INTE li biten. Dvs kläder och myggmededl. Och det ska vi göra. Vi ska beställa myggmedel från england som är dunder och sen ska jag ha kläder på mig.

Det finns vacciner som man absolut INTE ska ta som gravid eller om man planerar att bli gravid. tex gula febern, men jag vet inte om man måste ta den till Indien. hör med vaccinationsläkaren.

Sen vet jag att de inte vill påbörja en del vaccineringar om man redan ä'r gravid. jag kunde få en viss srots spruta igår eftersom jag redan tagit de andra och det är ett avdödat vaccin.

men prata med läkaren.

Vi vet att vi tar en risk som åker MEN allt är en risk. Jag kan bli sjuk hä med. OCH vi ska skydda oss allt vad det går. Sen är det bara under skjälva safarin. På seychelelrna finns inte malaria

• nu är jag fruL

jag skrivre som en kratta
    hopas ni förstår.

med 70% menar jag att det bara är 70 % säkert att man INTE får malaria. Typ malarone har ju lite bättre siffra, men det kan man inte äta som gravid.

• mugglesfan

Ja vafan, det är säkert större risk att bli påkörd på ett övergångsställe än att få malaria...

Jag brukar säga det till folk som undrar om jag verkligen ska åka skidor i v5 (då är jag i v11), att man kan ju alltid bli påkörd på gatan också...

Jag är inte ett dugg orolig för sådana saker, dvs åka skidor mm men det är väl för att jag kan påverka det själv (visst, man kan alltid bli påkörd av ngn i backen också men...). Medan det här med kromosomförändringar kan man ju inte påverka på ngt sätt och då blir jag orolig.
    Jag försöker verkligen låta bli men det är svårt... Borde ha börjat verkstan för flera år sedan. Fasen, hur gick det till när alla åren bara försvann?! Ja just det, det var ju det här med att träffa rätt man först...

• nu är jag fruL

så är det muggles
    ska man vara helt säker så får man lov att sitta hemma bakom stängd dör hela graviditeten...
    FAST det kan ju börja brinna, det bkan bli gasläcka...man kanske har mögel någonstans, tänk om det finns asbest, tänk om grannarna under håller på med kemisk forskning

hjäääääääääääälp måste flytta ut i skogen

men det finns det ju älgbajs och kottar som säkert är farligt

bäst att inte bli gravid alls då om man ska va på säkra sidan

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???