• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Page

Aha, det gick tom att räkna fram sin fettprocent!!
    Mitt BMI har bättrats på! Samt att jag har 22%fett. Det måste vara bra!

• _koko_

Guu vad roligt - jag hittade också precis samma sida, hahaha... Jag ligger visst på 21.5-22, känns helt ok. Men man kan ju inte stirra sig blind på det heller, jag vet ju samtidigt att jag är otränad och skulle kunna väga mer i muskler utan att det gjorde något...

• _koko_

Jag vet inte vad jag har för midjemått, men det verkade inte spela någon roll för den ena uträkningen av fettprocent - hur kan den räkna ut ens fettprocent bara genom längd vikt och ålder??? Bmi-procenten ändrades nämligen inte alls när jag ändrade midjemåttet...

• Bröllopstokiig

ha ha - sååå farligt var det faktiskt inte, har BMI på 19,7, men med tanke på att jag är gravid i 14 veckan snart så kanske det ska ligga lite högre. Men jag är normal!

• mugglesfan

Va? Ska man äta lite och ofta om man vill gå upp också? (Har inte läst artikeln ovan, har inte problemet ). Det ska man väl när man vill gå ner med... det är ju praktiskt om det är lika...

• Page

BMI fett% utgår säkert utifrån hur mycket ett genomsnittligt benstomme väger på man/kvinna vid en specifik längd. Vilket för min del innebär att jag har ännu mer fett på kroppen än vad som står där.

• Liten med Mindre

Jag tror att det enda "säkra" sättet att mäta fettprocent är på såna där ställen där de sänker ner kroppen i vatten eller nåt ditåt.

De flesta andra metoder med ström eller nyp och så ger mest ett relativt mått - om du gör mätningen under samma förutsättningar varje gång så kan den ge ett bra mått på förändringen. Däremot inte exakt procent.

• Lapinette

Är också helt normal med BMI på 19,5 och kroppsfett på 22 %. När jag var yngre var jag underviktig och fick höra från läkare att det var hälsofarligt. Jag åt som en häst men elitidrottade ...så inget fastna. Nu är det inte alls så, nu är jag en tant som gillar mat och vin!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???