• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Haha! Ja vi får väl se om det blir några monologer...
    Förhoppningsvis blir det inte så många eftersom ag borde fokusera på jobbet. Men man känner sig ju rätt bra själv så kjag gissar att jag kommer titta in här ibland när jag känner att jag behöver pausa.

• nu är jag fruL

hejsan
    Men jäklarns vad ni har diskuterat vikt och skiit. Usch gillar inte såna diskussioner jag tycker det är alldeles för mycket vikt hets i den här världen. När man hör talas om 9 åringar som bantar då vet man att det gått för långt. Näe det måste finnas andra sätt att veta att man mår bra utan att hetsa över vikten.

Själv har jag inte den blekaste aning om vad jag väger och känner inget beov av att veta det heller. Jag tror att jag väger perfekt Sist jag vägde mig är vel 3 år sedan på hälsokontrollen för ett nytt jobb. Då var allt toppen så dete är det nog med. Så ingen aning om BMI eller annat.
    Usch vill inte att det ska vara sånt fokus i världen på sånt.

MEN angående kläder så kan jag säga att jag ALLTID har problem med brallor. Jag har låååååånga ben så brallor är alltid för korta för mig. Ska de vara av rättt längd så är de så för stora så att de trillar av. Näe måste alltid leta efter extra långa brallor, elände faktiskt. Särskilt som jag avskyr att handla kläder...

Page: jag hade också jätte ont i livmodern innna jag plussade och det högg verkligen. Så jag håller tummarna för dig. VEt du vilka sprotur du måste ta till dominikanska? Jag tror att det nästan bara är havrixen och den är ju avdödad så det borde gå. Hoppas hoppas

näe tillbaka efter ridningen och måste äta
    puss på er alla

• mugglesfan

Jag tycker också det låter misstänkt med hugg i livmodern, speciellt om du aldrig har mensont Page. Du ska nog inte vaccinera dig utan att meddela läkaren/sköterskan... Det låter liiite tidigt också att ha mensont om du BIMar i helgen? Tycker jag iaf.

Jag har problem med att byxor alltid är för långa. Eftersom inte heller jag är pinnsmal runt låren så får jag ofta köpa 38 i byxstorlek (är eg 36:a el nu med den nya storlekarna ibland 34:a) och då blir de ju minst 10 cm för långa. Som tur är har Sisters mfl gratis uppläggning av byxor. De nya storlekarna har verkligen ställt till det för mig. Försökte hitta lite nya tröjor (bla på MQ) i höstas och allt var för stort! Hallå! Tom XS var för stort på vissa tröjor. Det finns faktiskt fler i min storlek i det här landet... det är ju inte som att jag är onormal (160 cm).

• mugglesfan

Imorgon blir det spännande september! Ingen tant än?

sweet: skickar lycka-till-kramar till ditt skrivande - vet hur jobbigt det är med deadlines. Men du får ta dig ett härligt glas vin på fredag sedan! Clear Memory Pub som vi alltid sa på Chalmers (de pubbarna hade man efter tentorna)

Nu måste jag leta vidare efter billiga möhippeaktiviteter (vi är bara 3st - blir dyrt annars )

• start september

Jaha, lite bruna flytningar har gjort entre. Tyvärr tror jag att det är tanten Vi får se imorgon, det lär ju visa sig. Tar det faktiskt med fattning nu i alla fall.

På återhörande!

• mugglesfan

Nej vad trist om det är tanten! :-]

• mugglesfan

oj, trött skulle nog vara

• Page

Kan inte riktigt hålla mig borta! Måste hitta ett jobb annars kommer jag bli helt beroende.

Mensvärken är borta nu igen så det var nog bara ett falskalarm.

Muggles, Jag fick åka gookart (stav??) på min möhippa. Det var jätteskoj och väldigt olikt mig så jag uppskattade det. Fick blunda fram till banan och blev påklädd en overall så jag trodde att jag skulle mocka skit. Det hade varit ännu mer olikt mig! Jag tror inte att det var så fasligt dyrt heller.

FruL, Jag kan inte tala för andra men jag lovar att det inte handlar om någon vikthets från min sida. Jag är som jag är och jag har lärt mig att acceptera det men jag klagar lite ibland. Inte mer än löst prat egentligen. Det sköna för mig del när det gäller att åldras är att jag inte bryr mig inte lika mycket längre. Fast det är lite surt ibland när kläder inte passar men jag verkar inte ensam om "problemet"!
    Jag tror att jag väckte lite gamla nojior till liv när jag läste någonstans om att man ska ha viss fettprocent för att bli gravid. Det var säkert FL det förbaskade stället!! Det enda orsaken till att jag vet vad jag väger beror på att jag är blodgivare så jag måste väga minst 50 kilo för att få ge blod.

• Page

Just det FruL, vaccinationenerna var det ja! Jag väntar på samtal från vaccnationssköterskan så jag vet inte vad de senaste rekommendationerna är men jag har lyckats googla mig fram till att det är de mest vanliga grundskydden. Polio, stelkramp, difteri osv plut hepatit A. Samt de omtalade malariatabletterna.

Problemet är att jag har ingen aning vad jag har fått för vaccinationer i mitt liv. Jag är inte född i Sverige och jag var dessutom sjuk när jag var liten så jag vet att det var något strul med mina vaccinationer. Jag antar att de kan lösa gåtan åt mig på vaccinationskliniken.

Jag läste att man kan få problem med psyket av malariatabletterna (depressioner), har du märkt av något?

Jag tror verkligen inte att jag är gravid. Vi har i för sig 6:at hela jul-och nyårshelgen men jag tror faktiskt att vi behöver lite hjälp på traven för att det ska fungera!

• sweetstreet

Page, jag har också hört att man kan bli väldigt deprimerad av malariatabletter, men jag tror ev det kan bero på vilken sort?
    En kompis till fick tabletter innan han skulle till Asien och hans läkare sa att han skulle ta dem ett tag innan han reste för att se om han utvecklade någon depression. Isåfall skulle han hinna byta till annan medicin. Men eftersom han inte kände av något sådant så fortstte han med tabletterna och det gick bra. Men jag minns att han var lite orolig innan eftersom man inte gärna vill bli "sjukligt depressiv" när man är borta på semester. Inte någon annan gång heller såklart, men jag menar att man verkligen itne vill "framkalla" depression själv via tabletter.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???