• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

September,

Bruna flytningar låter ju som OM det skulle kunna vara bra!!! Bara de inte blir rödare.
    Men tror att Muggles hade något liknande innan hon plussade???
    Håller fortfarande tummarna!!!!!

• start september

Fortfarande bruna flytningar och värk. Jag tänkte testa imorse, men tror ni inte jag monterar stickan FEL (cb digital). Eftersom jag testade i strålen gick det inte att göra om.

Ja, ja, troligen är det ju inget ändå. Återkommer när jag vet.

• Jessie76

God morgon.
    Tråkigt September - å va risigt när man sjabblar så Mitt i det tråkiga så att säga
    Håller ändå tummarna, för alla som har BIM nu i krokarna...

Nä, förlåt om det lät som hets. Nog för att mitt liv kretsar rätt mycket kring min storlek men jag vill inte hetsa utåt så mycket. Nu bryr jag mig dock inte så....

• Storasystern

Gomorron, gomorron!!! *försöker låta pigg*
    Det är så förbenat svårt att komma upp på morgonen när det är så mörkt ute! :(

Page, det låter som det som jag har nu. Ont i äggledare/livmoder och lite yr. Jag håller tummarna för dig! :)

Start september, det är inte över än!!! Jag håller tummarna för dig också!!! :) :) det låter fortfarande hoppfullt tycker jag. Flytningar är ju tydligen vanligt!

• sweetstreet

Hallå hallå! Är vaken även denna natt (här är natt alltså...).
    Så jag gör ett litet ihop i ert morgonpass!:)

September jag tycker det låter kovande att du inte fått tant-besök än!!!!!! :) :)

Men jag förstår ifall du inte vill ta ut något plus i förskott. Man brukar ju göra allt för att hålla sig "kall", men oftast utan resultat tyvärr.
    Tycker iallafall du ska köpa ett nytt test och kolla dig! Antingen senare idag eller imorgon.

• sweetstreet

Eh.... iNhopp ska det ju vara. Inte ihop...

• nu är jag fruL

Hejsan raringar
    september: hmmmm hoppas verkligen INTE att tanten kommit. MEN om det bara är bruna flytningar så kan det vara positivt ala mugglan HOPPAS!!!!! irriterande med testet köp ett nytt.

page och syrra. Ihhhhhh späänande låter som de symptom jag hade. Och page, den mensvärk/vär jag kände kom och gick... så....
    HOPPAS!!!!!!!!!!!!

page: angående malariatabletter. lariam är en sort som är känd för att ge psykiska påverkningar. det är en sort som man frmförallt äter om man är borta en längre tid.
    MEN jag skulle aldrig ta dom tabletterna, näe vem faaan vill ha ångest osv på semestern? Näe. Lariam är helt uteslutet.

De absolut bästa är Malarone, mycket effektiva och ger knappt några biverkningar. Dom åt vi när vi var på Zanzibar. Varken jag eller maken kände några som helst biverkningar. Dock ska man inte äta dom mer än en månad samt de är ganska dyra. men för 2 vecvkor är de oslagbara.
    MEN man kan INTE äta dom om man är gravid... så klart...
    Jag kommer äta palundrin och klorkozin(eller nåt sånt...) och de är HELT ofarliga vid grav. MEN de har något lägre effektivitet än malarone.
    MEN man får skydda sig på andra sätt.

Vad det gäller övriga vacciner så går de att ta de vacciner som är avdödade. MEN vissa vaccineringar påbörjas inte om man är gravid. Men ta det med en vaccinationsläkare så får dom avgöra risker osv. det löser sig ska du se.

Själv mår jag prima just nu förutom en extrem trötthet. Är det ingen annan som känner det? Jag är helt utslagen.
    MEN mina andra symptom är helöt borta...skumt. Hoppas bara att Boris lever och frodas. MEN jag har ju inte blött eller så... sen ska jag ju göra VUL om 3 veckor, så jag får ju snart vet.
    puss

• _koko_

fruLlan - många av mina vänner som är gravida just nu är ohyggligt trötta - somnar 7 på kvällen och kommer knappt upp på mornarna ändå... Så det är nog rätt vanligt. :) Hellre det är illamående. :)

Håller tummarna hårt för page, syrran och start just nu! Var det någon fler? Sweet om ett tag förstås. :)

• start september

Tack för alla tummar

Jessie,
    ja, jag har ett till test hemma så jag tar det ikväll om inget mer har kommit.

Det är så konstigt för det gör så otroligt ont i korsryggen, det strålar liksom. Har aldrig hänt förut. Det lär vara jordens jättetant

Jag har tyvärr massor att göra på jobbet så jag tänkte ta en alvedon nu och fokusera hela dagen på jobbet och sedan åka hem och testa.

Rapporterar sen!

Kram till alla

• _koko_

2 februari ska vi till JÅ förresten, spännande. :) Har frågat vårdguiden vart jag kan gå och ta sprutan de närmaste dagarna, väntar på svar.

Har börjat märka av svett/frysattackerna ordentligt nu, som tur är går de över på nån minut, så jag blir aldrig svettig på riktigt. Känner mig bara het i skinnet på något sätt, för att strax efter frysa jättemycket... Knäppt..

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???