• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • _koko_

Åååh, fruLlan, jag skulle aldrig kunna hålla tyst!! Ska träffa en kompis i morgon, vi är inte alls supernära, men jag känner ändå att jag kommer kläcka ur mig hela historien... Vet inte hur man låter bli verkar det som... Men men, det är kanske mitt sätt att bearbeta det...

Men jag förstår att du vill låta bli, samtidigt som jag känner att det kan vara skönt att ha stöd från de närmaste om något faktiskt går snett sen. Är lite kluven inför det där...

• sweetstreet

Särskilt nu när man bor så långt bort så känns det jobbigt om de skulle börja varje telefonsamtal med "och hur går det?"
    Näe det skulle jag inte palla med.

Faktiskt känns det jättteknasigt eftersom man helt hypotetsikt SKULLE KUNNA "dölja" en ev graviditet också.
    Ingen där hemma ser en ju så de skulle ju aldrig se att magen växte. Knasigt! Så på så vis är det ganska lätt att hålla första tiden hemlig. ;)
    Det är värre med jobbet.

• nu är jag fruL

sweet
    Ja min mamma var ingvigd. Inna den akuta hemresan så var hon inte mer invigd än att hon visste att vi försökte och att det inte fungerade så bra. MEN den gången det tog så åkte jag ju hem akut från hålan för att få till det med maken (skoja inte att jag är glad att jag gjorde det!!!). och då så ber'ättade jag den riktiga orsaken till att jag åkte hem, att det var för att ajag hade ÄL. Hon höll på att skratta ihjäl sig när jag uttryckte det som att jag åkte hem för att knu*lla
    Så efter den gången så vet hon ju liksom när Äl är.

Och du har rätt i att folk kan fråga för mycket. Det var därför jag sa till henne att jag visst hade fått mens eftersom jag inte ville att hon skulle fråga varje dag om den kommit.

• sweetstreet

Japp Koko, jag har också tänkt som du ang det där om något går snett.
    Egentligen vore det ju skönare att de närmsta visste om graviditeten innan då.
    Annars skulle man ju behöva förklara varför man plötsligt är otroligt under isen. Och det kansk ju nästan vara jobbigare än om de redan känner till ens situation???

• sweetstreet

Aha!

Kan tänka mig att hon tyckte det var kul när hon fick veta orsaken till din akuta hemresa! :D :D :D

• A.M.

Ja, fruL - graviditetströttheten går ofta över efter ett tag, liksom ev illamående, frysning (senare blir man ofta överhettad istället ...)
    Här är mina symptom som jag hade, i kronologisk ordning (vad jag minns):
    Molvärk
    Ömmande bröst
    Trötthet och frys
    Blödande tandkött (!)
    Efter vecka 9-10 - bara ömmande bröst och så tandköttet då

Senare i grav: mycket sammandragningar (från v 22 ungefär) - vanligare hos omföderskor

Jag hade flera urinvägsinfektioner med den läskiga bakterien GBS under grav. vilket gjorde att jag fick antibiotikadropp under förlossningen så att bebin inte skulle få infektionen i sin tur (jättefarligt). Men allt gick ju bra!

• nu är jag fruL

kokos. OPm JAG fick bestämma så skulle jag berätta för mamma och syrran att jag var gravid. MEN för min käre make´är det jätte viktigt att detta är vår hemlighet ett tag. Han är mycket så att det som rör oss ska inte alla anadra veta. Jag är ju precis helt tvärtom och berättar gärna ALLT Jag kan säga att vi haft en del gräl om det att han tycker att jag eberättar för intima och privata saker för folk..

Så det är skälet till att vi håller tyst just nu, för att maken vill det. MEN går allt åt skogen så kommer jag verkligen behöva mamma och syrrans stöd och då kommer jag ångra att jag inte berättat något. MEN det ska inte gå åt helve*ete eller hur???!!!!

• sweetstreet

Nu sak Sweet sove så sött!

Här är en som också är T-R-Ö-T-T!

Tyvärr är det ju inte på gund av att man har något roligt i magen utan bara för att man jobbat fram tills nu. Suck! Tror jag kommer vara död i helgen om det ska fortsätta såhär. Hm, undrar just om ett ev befruktat ägg öht vill fästa i livmodern på en sådan här stressad person!
    Det kanske tänker att "Näe, här lär man inte få någon ro iallafall så det är lika bra att skita i det". :(

Fast kasnke spelar det inte någon roll att amn lider av sömnbrist.

Tjingeling på er!
    :)

• sweetstreet

FruLLan!
    Klart det inte går åt helvete!!!!!! :)

Godnatt....zzzzzzzz

• nu är jag fruL

sweet: jag tror inte stress påverkar om ägget fäster för då skulle det absolut inte ha fäst på mig. Veckorna innan jul alltså när det tog jobbade jag dygnet runt och hade två projekt avslut så jag var otroligt strwessad, men det gick änsdå.

sov gott...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???