• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • A.M.

Cicci: Angåenda att sprekulera om könet innan - min BM på Mamamia har en egen teori: hon anser att man när fostret är större (i princip den sista månaden) kan känna på dess rumpa. Är det en mager rumpa: kille, tjockare rumpa:tjej. JAg bad henne könsbestämma Livia innan hon föddes och hon kände en tydlig tjock tjejrumpa !!! Och den var också det första jag såg av henne eftersom förlossningsteamet daskade upp henne på min mage med rumpan först(de skulle ta bort sugklockan)!

• nu är jag fruL

snartis: fy vad skönt att du mår bättre nu. Hoppas att det håller i sig. Och slipper du BH på natten nu
    Ja det är sjukt med tröttheten, det spelar ju ingen roll hur mycket man sover, man är trött ändå. Jobbigt när man måste prestera på jobbet...

AM: ha så tjejr ha tjock rumpa redan i magen. ja då är det ju inte konstigt att vi har det senare i livet också

• Snart så....

frullan, japp slipper bh;n :D :D
    ja usch kan inte ens tänka mig hur jobbigt det måste vara att prestera på jobbet när man är såååå tröööööött. zzzzzzzz
    Fick freesten remissen idag och ska dit den 30 jan. Då är jag i vecka 12 och allt borde vara prima, kanske är bra att verkligen få gå dit och kolla myomen och allt då :)

• Bröllopstokiig

Ha ha ha A.M vilken rolig teori! Jag har hört att om man inte mår illa etc (typ som jag helt fantastiskt bra och inte känner ngt alls) så är det en kille. Tjejer mår man tydligen fan med, så jag har fått för mig att det är en kille. Men nu är jag osäker igen, om den växer som den gör så kanske den redan har en fet tjejrumpa Ja ja ja.... we'll see.

Snartis fyller du år det datumet! Då förstår jag att det var bra.

Visst kan jag dela med mig av värderna, men jag tycker det står massa olika siffror.

Som jag förstod det innan de blandade in blodet (TR 21, åldersrisk 1)så hade jag på det ena: 1 av 488 korr risk och sen står det 1 av 9 740.
    Sen är det väl det andra TR 13+18 åldersrisk 1:
    947 kor risk 1 av 19 000

Jag fattar inte ett smack Men hon sa ju att det var jätte bra! Så jag skiter i siffrorna och går på att hon sa att det var just jätte bra!
    TR 13+18 står det sen och där står det

• Snart så....

1 på 19000 är väl jättebra? risken går väl på några hundra?

• Bröllopstokiig

Snartis: Jag fattar som sagt inte ett smack, men hon sa att det var ovanligt bra för min ålder etc!

• Bröllopstokiig

A.M kanske vet?

• A.M.

Det enda jag vet är att du hade toppensiffror Cicci!
    Risken att få ett barn med trisomi 21 (Downs) är för dig 1 på 9740
    och risken för att få ett barn med trisomi 13 eller 18 (andra kromosomavvikelser) är en på 19 000. Det är helt fantastiskt bra siffror!

Jag hade ju också bra siffror, men det var inte siffrorna som gjorde mig lugn utan mer att få se att näsbenet var ok och att alla fingrar och tår såg långa och fina ut och att hjärtat var som det skulle.

Återigen GRATTIS Cicci!

• A.M.

Angående spekulationer om kön på bebis: Jag har ju en pojkgrav. och en flickgrav. att jämföra mellan och jag mådde lite mindre bra denna flickgraviditet. Tror visserligen det hade med min höga ålder att göra ... Tror faktiskt snarare på BM:s rumpteori!

• nu är jag fruL

Om det stämmer med illamående så är ju pickn definitivt en kille och kickn en tjej med tanke på hur bra cicci mått och snartis illa.

Hmmm undrar just vad boris är? Transa ? jag menar jag har ju mått lite illa så han är ju varken tjej elelr kille

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???