• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Tjejen som konverterat till islam har alltid varit väldigt frispråkig och mamman (min väninna) har varit på många möten i skolan hos lärare som inte klarade av henne. Bl a polisanmälde hos sin bror då han under ett bråk sagt att han skulle "döda" henne. Så min väninna har varit och pratat på sociala om dottern då de inte kunde ha henne boende hemma längre och sen fick hon gå dit för att prata om sonen (som åkt fast för att han klottrat). Det är vid sådan tillfällen som jag undrar om man skulle orka ha barn?

• Liten med Mindre

Ingen aning om hur man förhindrar glorifiering av droger. Däremot snappade jag upp ett tips jag tycker är vettigt, när kollegorna diskuterade skolans alkoholinformation.

Där nämnde de att visst låta tonåringen smaka vin/alkohol ur förälderns glas - men INTE ge dem ett eget förrän de har åldern inne.

Kan ju låta banalt - men jag tror att det är en vettig inställning som visar att det är ok att smaka, på våra villkor. Kanske hjälper det en liten bit... *funderar vidare*

• nu är jag fruL

lapinette
    Oj det låter som de har haft det jobbigt i den där familjen

mindre: alkoholen känenr jag inte är ett SÅ stort problem. Det kan man nog hantera. Men droger usch jag är livrädd för att börjar man så slutar man på plattan helt utslagen.
    MEN hur förhindra? Ingen aning faktiskt. Får prata med mamma och pappa, på något sätt blev ju aldrig jag eller syrran intresserade.

• Lapinette

På något konstigt sätt så skakar min väninna på axlarna. Ler, kramar lite och går vidare. Själv hade jag blivit helt förstörd, sovit dåligt, försökt att skaka vett i ungdomarna ...ja, vad som helst.

Angående alkohol och droger - mitt botemedel kommer vara att aktivera barnen. I musik, idrott eller vad de nu tycker är roligt. Själv hade jag aldrig tid att hamna snett då jag tränade/idrottade var och varannan dag.

• Storasystern

Men tjejer, det var inga små orosmoln ni har... Jag skämns ju nästan för att jag mest oroar mig för att inte kunna få barn alls just nu... :(

Frullan, jag minns att ditt pyre skulle heta Boris, men varför just Boris??? Är det OK med vilket namn som helst? Nils-Berit, går det bra?? ;)

• Liten med Mindre

Med tanke på att både jag och maken är vansinnigt anti rökning - så kommer ju en tonårsrevolt säkert involvera just det.

Får väl se om det kan hjälpa att involvera blivande moster i så fall, som nog prövat på en hel del mer än mig.

Säkert dags att börja bygga nätverk redan nu. :)

• mugglesfan

Vickan: jag har själv aldrig varit mobbad (dock utfryst under en kort period) men har hela skoltiden varit rädd för det. Har bytt klass/skola flera ggr (mina föräldrar var sådana som flyttade en del) men det har som tur är gått bra, trots att jag var en blyg själ förr. Men både min man och 3 av mina närmaste tjejkompisar var mobbade i skolan. De kom också ut från det som normala starka människor iofs men nu snackar vi nojor

Jag tror att de som börjar med droger är ute efter lite häftigare "kickar". Det finns vissa människor som är mer självdestruktiva och även människor som inte nöjer sig med de vardagliga kickarna i livet. Nä det finns ju många orsaker till att man blir alkoholist/missbrukare men vad jag har läst så är det inte alltid man kan förhindra det. En del människor har den dragningen, åt det mer "farliga" hållet. Umgås kanske med mer "farliga" kompisar och blir påverkade att prova både droger och att stjäla tex. Jag tror som fruL att lösningen är att hålla koll på deras kompisar.

• Storasystern

Förresten, ni som redan är på smällen: Kan ni ge en mini-sammanfattning av era symptom innan plusset? Jag är senil och minns inte alla. Mår lite mysko och undrar om det är värt att hoppas alls... :(

• mugglesfan

Jag hade en klasskompis som drogs till farligare umgänge, bla haschade hon och hängde på Göteborgs motsvarighet till plattan (centralen). Hon visade mig och en annan av mina kompisar en haschbit en gång och sålde in det som att det var mkt bättre än alkohol - billigare och ingen bakfylla. Men vi var aldrig det minsta intresserade. Jag vågade inte pröva och ville inte heller. Dessutom hade jag hört om haschpsykoser - det räcker att prova en gång så kan man hamna på psyket typ.

• nu är jag fruL

syrran:
    ÅHHHHHH älskar mysko symptom
    håller tummarna för di!!!!
    Jag fick mina symptom bara några dagar efter ÄL.
    *Ont i äggledare och livmoder, typ mensvärk
    *hugg i livmodern ONT!
    * kunde inte knäppa brallorna, öm om magen
    * stick i bröstet
    *molvärk från och till

hoppas hoppas

Boris...
    Hmmm vet inte riktigt hur det kom sig. Men på något sätt var det något snack om att spermien skull BORRA in sig i ägget så borra---Boris. Sen är det ett så ultra fult namn så det bara blev det.
    Sen passar det på en stor otymplig mage
    jag ska rita en mustasch på den när den är som fulast

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???