• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Syrran: mkt bubbel och aktivitet i tarmar. Stickningar och dragningar (ung som att ha håll ett kort tag) i sidan av magen. Flytningar (vita). Stickande i sidan av ena bröstet, mkt markant. Jag hade en nidis (liten röd flytning efter 6) men det är tydligen ganska ovanligt. 2-3 dagar innan BIM hade jag en brun flytning och lite ont i korsryggen (som inför mens). Hmmm, var det ngt mer? Det enda som inte kvalificerar sig som i närheten av menssymptom för min del var stickningarna i sidomagen och i bröstet.

• nu är jag fruL

just det bubblig i magen det var jag också

• nu är jag fruL

Vad är dins skumma symptom syrran och när är BIM?

• nu är jag fruL

mugglan:
    Skönt att det är en till som nojjar och har oro. Alltså inte skönt för dig att du har det...men skönt för mig. Ähhh du fattar.

hade också en kompis/klasskamrat som drogs in i drogträsk. Från bra familj i samma bra område MEN bröjade med droger. VARFÖR har jag aldrig förstått men så blev det. Han sitter inne idag...

• mugglesfan

Alltså inte för att nidisen har ngt med 6 att göra men för mig råkade den dyka upp efter 6. Jaja den detaljen kunde ni säkert klarat er utan...

I övrigt stämmer jag in på fruLlans alla symptom. Just det, glömde ont i äggisarna (de har jag aldrig känt förut, visste nog inte exakt var de satt men nu förstod man precis), och öm om magen så att översta byxknappen fick knäppas upp när man sitter. (Detta var också runt 3-4 dagar före BIM).

• Bröllopstokiig

Syrran: Man kan också ha 0 symptom, det hade jag....
    Sen efter +:et så kom gasig i magen. BIM dagen hade jag ett litet stick i ena boobsen som varade 3 sekunder...
    Pappersmuffade och det var inget där, pytte pytte lite bruna flytningar ett par dagar innan BIM, men å andra sidan pappersmuffade jag så mycket så jag var nog ganska uttorkad där inne

• mugglesfan

Nä det är det jag tror på personlighet, att vissa dras in i det. Det är inte bara miljön som gör det (i så fall hade jag nog provat hasch). JAg har en annan kompis som provade sk "space cake" i Amsterdam. Det är tydligen sockerkaka med LSD i (!), hon provade 2 ggr och första gången var det tydligen skitkul, de satt och asflabbade åt en gatlykta i 3h. Andra gången mådde hon bara dåligt. Men hon är superkarriärkvinna med ett barn och ett till på G idag

• mugglesfan

Jag måste säga att jag kände som mest samma vecka som jag plussade (v4+ alltså) och sedan dess mer och mindre i omgångar. Jag nojar mindre nu att det ska ha hänt ngt när jag inte känner ngt för det verkar komma och gå och jag har vant mig vid det. Varför förväntar man sig att man ska känna ngt HELA TIDEN - det är ju jättefånigt

När jag blir nojig tänker jag på min kompis syrra som inte märkte att hon var gravid förrän i 4:e månaden. Hon tyckte hon blivit "lite tjock" bara (hon är tunn som en sticka i vanliga fall, anorexiavarning). Hon drack dessutom vin tills hon upptäckte hon var gravid, inga mängder men ändå. Barnet är väl typ 8-9 år idag och fullt normalt...

• Liten med Mindre

I mitt fall kommer ni kunna stryka "gasig" från symptomlistan. Om jag inte är gasig, då kan jag ju börja fundera...

Attans vad ont det kommer göra ifall blivande pyret börjar boxa på alla bubblorna i magen...

• nu är jag fruL

jag kände också mycket mer runt plusset. Nu känner jag ingenting alls
    utom tröttheten och frysningen då.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???