• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

kokos gumman
    lider med dig
    förstår att det känns jätte jobbigt, särskilt när alla runt er verkar vara gravida. Skulle själv deppa då.
    MEN eftersom ni har en plan och den är BRA och troligen kommer fungera så får vi lov att härda ut. Ja jag skrev VI för här kämpar vi tillsammans serru! Och jag förstår att det känns öken att bara vänta och fördriva tid. MEN om allt fungerar som planerat så kommer ju endon verkligen att torka ut efter detta halvåret och grav osv. Så då kommer du slippa massa mensvärk osv senare

återkommer

• Liten med Mindre

KRAM till dig koko.

Jag får väl erkänna att jag pillade i mig både lätt middag och glass. *rodnar* Straffet kom när ingen av oss kunde somna, men var för trötta för annat...

Hittade lite kuriosaläsning om ägg o spermier för den intresserade. Att naturen satt ihop något så komplicerat...:

Hur skyddar sig ägget mot spermieinvasionen?
    I äggledaren väntar som regel ett enda ägg. Vid utlösningen sänder mannen i väg en armada med cirka 100 miljoner spermier. Om två spermier kommer fram samtidigt blir det inget barn. Frågan är hur ägget med kvinnans hjälp kan skydda sig mot spermieinvasionen.

Ofullständig kunskap vilka medel som används
    Att naturen löst problemet vet vi genom att endast 10-100 stycken spermier kommer fram till äggledarna och att det är mycket ovanligt att två spermier möter ägget samtidigt vid naturlig befruktning. Vår kunskap om vilka medel kvinnans kropp använder för att skydda ägget är ofullständiga.

Frågeställning och resultat
    Frågeställningen för projektet är om kvinnor har antikroppar som kan upptäcka och binda sig till spermier som ett första steg i att majoriteten spermier skall hindras nå äggledarna.

De preliminära resultaten visar att kvinnor har antikroppar som kan upptäcka och binda sig till majoriteten av spermierna.

• Snart så....

En riktigt stor kram till dig kokos! vill inte att du ska må dåligt i flera månader.

• mugglesfan

Men naturen tänkte inte på att två spermier kunde hitta var sitt ägg samtidigt Det är väl det som är tvåäggstvillingar va? Kul kuriosa Mindre!

• mugglesfan

Kram till dig koko - måste kännas jättejobbigt om alla i bekantskapskretsen är gravida samtidigt som du har ditt endo-problem. Enda trösten är väl att du nu vet vad problemet är och har tid för behandling. Tänk om du suttit där och försökt och försökt utan att veta varför det inte funkar? Men det är en klen tröst jag vet...

• nu är jag fruL

här kommer fortsättningen fick lov att prata lite...

Så kokos jag vet att det är slöseri med tid och att det känns fördjälvigt men de kommer bli bra tror jag.
    OCH se det som så DU får dricka vin och öl just nu. Tänk påsksnapsen mmmmmm

dåligt i kow men puuuuuussss

snartis skönt att det känns lite bättre nu. Fy vad härligt. och jaga sös för allt vad tyget håller!!!!!
    Näe vet inte om det är någon särskild mat som gör det...

semptemer: när är BIM

• Snart så....

shit vad skadad man har blivit av barnverkstaden. Satt och kollade på Åter till Cold Mountain igår och tänkte bara "jaha de lyckades minsann på första och enda sexakten"

hahahhaha knäpp man är

• Bröllopstokiig

Koko: Stor kram till dig gumman, men som vi sa igår så kommer det ju vara på gång förhoppningsvis redan i april/maj! Underbart! Tänk du kanske får tvillingar med! Lyckos! Eller?

Snartis: Jag satt uppe och såg Cold Mountain jag med och reflekterade över att det ´gick på den enda gången de fick till det... sen satt jag och lipade hela tiden i slutet och sa till maken att vi måsta vara såååå snälla mot varandra. Hormoner eller???

• Snart så....

hahahah ja hormonerna spökar ganska mkt just nu. Kan börja grina när jag tittar på djurprogam med skadade djur...och jag är INGEN bölfia annars.

• mugglesfan

Usch, har precis bokat en tjänsteresa till Tyskland nästa vecka. Då kommer jag nog inte kunna hänga här eftersom man oftast har ngn som ser in i skärmen bakom en därnere (här i Svedala har jag eget rum). Även om de inte förstår språket så ser de ju att det är privatsurfning och det är INTE tillåtet. Inte ens att lyssna på musik i hörlurar är tillåtet därnere. Även om man inte stör ngn så anses det som oseriöst el nåt. Inte fikar de heller. Enda pausen man får på hela dagen är 30 min lunch.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???