• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Tror de flesta ororar sig för att de ska få barn som inte är friska. Det ä nog naturligt.
    MEn jag har som sagt vänner som fått barn som itne varit friska och det har gått väldig bra för dem ändå. Så jag har faktsikt blivit lugnare sedan dess. Konstigt nog, men jag har verkligen insett att man kan klara det mesta och att man verkigen älskar de barn man får oavsett.
    Mitt favoritbarn bland vännerna har Downs Syndrom, men han är verkligen urhärlig!!!! :)

• start september

Tillbaka igen en stund...

Jag funderar också mycket på att få friska barn. Jag har jobbat med funktionshindrade ungar några somrar och kom då i kontakt med ett antal familjer. Alla hade det gemensamt att livet och framför allt synen på livet ändrats radikalt när barnet kom, men ingen verkade vilja ha det på något annat sätt. Dock var det flera äktenskap som hade kraschat, ofta hade pappan haft svårare att acceptera barnet än mamman. Flera pappor hade dock kommit tillbaka.
    Läste en jättefin artikel i senaste Amelia om just en tjej som fått en dotter med Downs. Hon och hennes man bestämde sig för att lämna bort barnet, men ångrade sig. Nu var dottern 10 år och jättegullig och familjen verkade lycklig. Himla starkt av mamman att berätta om att hon tänkt lämna bort barnet. Tårarna trillade när jag läste det.
    Summa summarum, det kan vara så att man får ett barn som inte är fullt friskt. Även om man är medveten om det tror jag inte att det går att förbereda sig på hur man ska reagera. Man får försöka lita på att man själv och partnern klarar att ställa om sitt liv och göra det bästa av det tror jag.

• Storasystern

Sitter här och känner efter och letar efter symptom.... Men hittar inga... :(
    Bara en depression över att behöva gå till jobbet igen imorgon! BLÄ!

Sweet, jag har hört från många andra hur bra vi har det i Sverige med föräldraledighet. I Japan förlorar kvinnorna mer eller mindre automatiskt sina jobb när de skaffar barn. De får inte behålla sitt jobb när de kommer tillbaka efter en mammaledighet utan måste börja om från botten - alla meriter är förlorade. Låter inte alls speciellt kul! Det resulterar i att många kvinnor är hemmafruar. Inte heller kul! :(

• Storasystern

Aha, har jag inte lite ont i äggisarna iallafall??? ;)

• pirr!

Suttit och läst ikapp 45 min.. mycket spännande läsning. Låter som några potentiella plussare framöver..

Fortfarande inget ägg i sikte och stickorna är slut! Vet inte vad jag ska tro. finns ingen logik i min kropp. Rejäl aladåb förra helgen men ingen böj på hela veckan.

Var hos gyn i veckan på rutinkoll och då nämde jag bäbisverkstaden lite sådär i förbifarten och då drog hon igång en utredning- utan att jag ens behövde be om det! Ingenting om att vänta i ett år där inte! Kändes skönt men samtidigt nervöst. Tänk om nåt verkligen är fel? Det var ffa blodprover för att kolla hormoner (hypofysfunktion och thyroideafunktion bla) men även UL och så.
    Får resultat om någon vecka..

Lycka till alla BIMare!

• Storasystern

Å humöret går verkligen upp och ned i racerfart!!!

• Storasystern

Pirr, det låter ju jättebra att få allt kollat ju! Och slippa vänta ett år för att någon ska kolla!!!
    Sweet hade ju också ett försenat ägg denna månad, men hennes tittade fram till slut, kanske gör ditt det också? Köpa nya stickor imorgon?

Letar vidare efter symptom... Men jag vet ju att det bara är inbillning så jag ger upp nu! Ska ta en te framför brasan istället!

• start september

Storasystern,

känner så väl igen mig! Har svårt att göra något annat förutom att känna efter. ..

Pirr,

jättebra att du får det kollat! Hur länge är det ni försökt?

• Lapinette

Sweatstreet - håller med om att kvinnorna i 24 inte har varit några hjältinnor direkt bara det att alla helt plötsligt är borta i säsong 3. Mest saknar jag Tony och Palmer. Ska snart sätta mig och se några avsnitt till.

Pirr - vad bra att du får kolla så där pang på. Själv så fick jag förmaningen om att försöka i några månader till och sedan återkomma när det gått ett år.

Sympton - äter för 3 personer...fast det är nog inget ovanligt så här efter jul! Annars så kan jag inte låta bli att tänka, varför skulle det ta denna gång när det inte har gjort det tidigare? Har ju liksom inte försökt mer än vanligt.

• Bröllopstokiig

Pirr det låter ju superbra att bli kollad! Skulle också vilja det eftersom man gärna vill veta om det "är lönt" att försöka pricka rätt. För som sagt tandborstesex är ju inte alltid så himlastormande roligt och om man skulle veta att det ändå inte är lönt pga att man har något annat fel så skulle det ju kännas bra att veta det.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???