• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Nja till viss del trodde jag på att denna säsong kanske skulle bli lite annorlunda med tanke på hur säsong 5 slutade. (vill inte skriva här eftersom Lapinette inte har sett slutet eller kanske inte ens säsongen ifall hon var inne på 4:an). EMen det verkar inte alls som om de kommer ta vid där utan flera år senare och då blir det kasnke mer som en "vanlig" 24-säsong.

• sweetstreet

HA! Grattis september och ha en skön kväll!!!! :)

• Page

Filmen låter sjukt spännande. Och deprimerande. Helt i min stil alltså! Lite irriterande dock att det är kvinnan som ska fertilitetsproblem! Men det gäller kanske båda könen, men det framgick inte i trailern. Jag har missat den filmen, måste kolla när den går i Sverige.

När jag ändå pratar om film måste jag tipsa er om filmen Parfymen som ska komma ut som film i år. Den är baserad på boken med samma namn. Boken är i alla fall riktigt bra så jag har stora förväntningar på filmen!

• sweetstreet

Wow!

Ja jag läste Parfymen för jättelänge sedan och den var verkligen bra. Men jag ahde lite svårt med den pga att jag inte kände någon som helst sympati med huvudkaraktären. Normalt brukar man ju sympatisera med huvudkaraktären oavsett om den är "ond eller god", men jag minns att jag tyckte att han var rikigt vidrig.

• Page

Sweet, du får hoppas på att maken har producerat ängelspermier den här månaden så det jämnar ut sig ifall du bär på ett monsterägg. Problemet är ju trots allt att man aldrig vet vad man får. Ojoj, lite Forrest Gump blev det.

Jag har kommit fram till att rent statisktiskt (nej inte vetenskapligt) att jag riskerar få ett skadat barn. Ingen i min omgivning har sjuka barn så jag oroar mig för att det är min tur. Sjukt men jag kan inte låta bli att tänka så. Detta får mig dock inte att sluta försöka bli gravid.

• sweetstreet

Ja och ang "Children of men" så var det ju inte direkt något uppttjack.... ;)

Men om man kan tänka sig att se en rätt mörk framtidsfilm (inte science fiction eller så utan ca 20 år frmåt bara) så är den verkligen super!

• Page

Han är riktigt vidrig! Det var det som var lite spännande tyckte jag. Men har var väldigt spännande i sin vidrighet och ovanlighet. Jag tyckte dessutom att det var så intressant beskrivning av miljöerna genom ett ganska ovanligt sinne. Hoppas att de lyckas fånga in känslan på duken.

• Page

Jag tycker också att det är rätt skönt när författaren inte tvingar läsaren att känna sympati för karaktärerna. Ingen dramatisk förändring mot slutet eller någon menande blick som gör att man blir osäker. Vissa människor är bara vidriga! Härligt!!

• Page

Jag måste samtidigt tillägga att jag gillar också lyckliga patetiska slut, både när det gäller film och böcker.

I verkligheten vill jag bara ha rosor och rosa moln. Jag hoppas på ett smörigt amerikanskt slut för oss alla här i barnverkstan. Må vi stråla med feta magar, och må våra barnvagnar rulla lätt i uppförsbackar!

• sweetstreet

Haha Page! :)
    Javisst vill man gärna ha lyckliga slut i verkligheten!

Och ajg håller med, det var bra att man fortsatte ha samma känslor för karaktären genom hela boken (Parfymen) och att det inte blev något konstlat slut.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???