• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Ja och annars kan det ju som sagt bli en smekmåndsbebis!!!!!!! Och då lär väl barnet komma i slutet av året och uppfylla spådomen???!!!! ;)

• Lapinette

Annisen - det beror på om du är beredd att vara gravid på bröllopet för somliga blir ju gravida på första försöket. Tycker du att det är helt ok så skulle jag sluta nu. Själv ville jag festa, dricka skumpa och veta att jag inte skulle ha men på bröllopet eller resan som vi gjorde precis efteråt så jag åt fram tills dess.

• viktualia

A n n i s e n 25/8 - 2007

Det här med p-piller är ett lotteri - för vissa tar det en dag att bli av med hormonerna. För andra tar det ett år.

Om du tycker att det är ok att var gravid på bröllopet - sluta med p-piller nu. Om inte - vänta med att sluta till efter bröllopet!

• Lapinette

Exakt sweetstreet!!! Då blir det i slutet på oktober vilket är helt ok. Skulle vi däremot få till det i mars så är risken stor att det blir en julbebis. Not fun!!! Kommer ta med mig bisolvon och annat och proppa mig full i SydAfrika för jädrans vad jag vill att det ska gå då. I februari har vi svärmor här i 10 dagar, mitt under ÄL. Sa till mannen men han hade ingen aning om vad han skulle säga till sin mamma - kom inte för vi måste ha sex!

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Ja det är trixigt med hormonerna, sånt går ju inte att veta på förhand...

Jag tänkte att vi skulle köra med gummi fram till bröllopet Vill alltså inte vara gravid på bröllopet..

• Lapinette

Annisen - Min gynekolog sa åt mig att normalt så funkar kroppen som vanligt direkt efter man slutar med p-piller. Jag känner flera, en av dem är min mamma när hon blev med mig, som slutade ena månaden och nästa så var hon gravid.

• Lapinette

Det är ett alternativ!

• Lapinette

Fast jag tror inte min man hade gått med på det!

• sweetstreet

Lapinette!
    Haha ni får väl isåfall skicka ivä svärmor en stund på något ärende på stan! ;)

• sweetstreet

Själv har jag verkligen ingenting emot ett decemberbarn om det så kommer på självaste julafotn!! Jag VET att de flesta jag känner som är födda kring jul tyckte det var trist när de var små. Födelsedag o julafton samtidigt. Men vadå! Alternativet hade ju varit att de inte varit födda alls!!!!!!!! Hm!

Näe, hellre ett decemberbarn än inga barn alls tycker jag! :)

Kan t o m tänka mig att det skulle vara urmysigt med att få en liten bebbe kring jul!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???