• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Frejis: det var bara jag som åt Bisolvon den gången det tog, inte mannen.

Lapinette: har aldrig haft blödning i samband med ÄL men om det inte kommer ngt mer så kan det nog absolut vara ett positivt tecken. El bara kroppens sätt att jävlas?! Nä men vi hoppas järnet här för dig!!!

Moppy: jag kommer inte exakt ihåg när aladåb nr 2 kom tyvärr. Men det jag vet är att jag tyckte att jag inte hade de sedvanliga rikliga flytningarna runt ÄL så jag var nästan beredd på att "jaha, då var det ingen ÄL denna gång". Men sedan när jag var säker på att ÄL var över så slutade jag med Bisolvon och då kom det en aladåb. JAg tippar att jag hade ÄL på lördagen (och uträknat är det det datumet som jag blivit gravid så det borde stämma). Slutade med Bisolvon på tisdagen tror jag och på onsdagen kom nog aladåben. Om jag minns rätt. Och sedan slutade det liksom inte utan fortsatte i några veckor. Förutom att det kom en minialadåb idag på lunchen så är det ganska torrt därnere nuförtiden

• Moppy

Intressant med dessa små aladåber. Vad är det egentligen?? alltså var kommer de jäklarna ifrån?

• nenne78

hhmmm men jag har fortfarande inte fattat om aladåben kommer före eller efter ÄL. Hjälp...

• Lapinette

Helst vill jag ha ett vårbarn men september skulle vara helt ok också....fast just nu spelar det ingen roll när, bara vi kan bli gravida!!! Har en bror som fyller den 30/12 och han har blivit en riktigt välartad man .

nenne - trodde att aladåben kom när ägget lossnade men förstår då inte hur några har flera aladåber?

• Bröllopstokiig

Lapinette, jag har haft någon sorts brun blödning i samband med ÄL, kom i håg senast i midsommar att jag hade det och tyckte precis som du att det var skummt, men det kan vara att man ÄL starkare ibland och blodkärlen är känsliga.
    No worries!

• mugglesfan

Den vanliga ÄL-aladåben kommer ca 4 dagar FÖRE ÄL för mig. Så för mig är den ett tecken på att ÄL är på G.

Men denna gången när jag blev gravid så blev det mkt mer flytningar och de höll på i flera veckor så för min del kan aladåb nr 2 ha varit tecken på graviditet...

• mugglesfan

För mig spelar det absolut ingen roll alls när barnet kommer. Själv är jag född i januari och även om det är en tråkig årstid så funkar det med. För mig var det mkt viktigare att bli gravid alls och naturen har ju en förmåga att bestämma sånt själv så...

Hade jag varit du Nenne så hade jag kört på utan skydd och om du blir gravid så att det inte passar resan så kan man väl boka om den? Men det beror väl på hur despo du är. Själv är jag ju 35 (20 jan blir jag 36, uääähhh) så jag kände inte att jag hade tid att vänta. Men givetvis känner ni bäst själva hur ni vill göra! Ja just ja (kollade på listan) du är ju bara 28 - men då är det ju lugnt!!!

• mugglesfan

Page förresten: jag tror inte med tanke på fotot på dig att du är så underviktig att det borde försvåra en graviditet. Visst såg du smal ut men inte underviktig eller? Eller är fotot inte rättvisande?

Jag vet inte om man kan mäta fett med ngn hemmametod, skulle inte tro det. Men 17% borde väl de flesta komma över? Jag har en jobbarkompis som mätt upp sin fetthalt på ett gym och hon hade 13% tror jag men hon är extremt vältränad och äter extremt nyttigt. Träningsnarkoman och hälsomänniska, inte ett gram fett (dock mkt muskler). Och det är tydligen väldigt ovanligt för en kvinna att ha så låg fettprocent... Så det borde vara lugnt.

• nu är jag fruL

DET problemet har man inte och som jag äter så kommer jag inte få det heller.

men om du är orolig page, gå till en vårdcentral, de borde absolut kunna hjälpa till.

• mugglesfan

Nu har jag fan ingen lust att jobba längre! Har gjort klart en spec som jag tragglat med hela veckan och dessutom lagt in nya aktiviteter i vårt kundhanteringssystem - nu kan jag eg gå hem med gott samvete. Veckans måsten är gjorda... Men kan man med det? Nej, för tidigt. Visst finns det grejer att ta tag i men hur kul är det att börja på nya grejer på fre eftm?

Nu skulle man ju haft en snoppdiskussion el nåt...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???