• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Moppy

Sweert!! Yoohoo! Härligt att du hittade ägget. Hoppas du har sexat loss riktigt ordentligt inatt. :D :D

Jaha, verkar vara dött i tråden idag. Maken slaggar fortfarande och jag har trååkigt. Ska INTE jaga symptom denna gång, så jag tänker INTE kommentera min molvärk, så det så.

Är det ngn där?

• Storasystern

Grattis Sweet!!!! Hurra! Där satt den! :)
    Jag blir också löjligt glad när jag äntligen får böjen. Det är som ett bevis på att man fungerar!!!

En kompis till mig berättade igår att hon är gravid igen. *suck* Det är så himla många som lyckas, när är det min tur???

Vi håller på att måla om hemma, så jag blir nog lynchad om jag försöker komma iväg och bruncha på söndag med er... Dumt! Jag vill också träffas...

Lapinette, du frågade för ett tag sedan om min nästa utlandsresa. Jag vet inte när det blir, men jobbar för fullt på att lägga den mellan två ÄL! ;) Vi får se hur det går med den saken! :) :)

• Moppy

Hej Syrran!! Kul att du är här.

Ja jag har också SÅÅ mycket kompisar som blir gravida runt omkring mig. Känns faktiskt som ett hugg i hjärtat varje gång man får veta, men så vänjer man sig vid tanken efter en stund och så är man glad för dem. Men det är verkligen blandade känslor...

• Moppy

Hmm... ja jag ska nog gå och laga frulle till maken och överraska honom lite..

Storasystern och alla andra - ha en bra dag!!

• Storasystern

Moppy, precis så känns det! Den här kompisen var inte ens säker på att hon vill ha ett barn till nu, och så går hon och blir gravid... Typiskt!
    Har du hittat några symptom än?? Jag har ett sjuh-vetes humör, men jag vet inte om det räknas... ;)

• Lapinette

Storasystern - du ska absolut åka när du inte har ÄL. Försöker själv i största mån planera in efter detta. Mannen har även mirakulöst inte haft några resor precis de dagarna men normalt frågar han mig innan han bokar och det har funkat bra. Nästa ÄL är vi i SydAfrika. Vore nice att göra en liten bebis där.

• sweetstreet

Javisst blir man glad bara för böjen!
    Men denna månaden känns helt förvirrad eftersom jag ju trodde

1) att jag ahft ÄL för en dryg vecka sedan och missat den

2) att jag hade ÄL förra helge (för mina flytningar kändes precis sådär ÄLiga då

3) att jag kanske helt enkelt inte hade någon ÄL alls denna månad.

Så när jag tog den sista stickan igår blev jag verkigen överraskad.
    Tyvärr var mannen ute och svirade igårkväll-natt så det blev inget :(

Men vi sexade nu i morse istället. Hoppas det var ok. Vi hade ju faktiskt sex i torsdags också så egentligen borde det ju fungera om man tänker varannandagsprincipen...
    Men man blir ju lite nojjig med detta runt ÄL och vill helst ha sex varje dag för att "inte missa". Men vi får väl se hur det går nu.

Jag hoppas för alla er andra ÄL-systrar här inne också: Izzie, Syrran, Lapinette m fl! Det är alltid roligt att cykla tillsammans!!!!! :)

• sweetstreet

Moppy när BIMar du???? Är det snart?

• Moppy

Storasystern: jag försöker att inte tänka på symptom, eftersom jag lätt blir obsessed av det då.... Jag känner dock molvärk och att det kniper i äggisarna titt som tätt. Dock har jag för mig att jag hade molvärk förra cykeln då jag inte blev gravid också, så det behöver ju tyvärr inte betyda något...

När BIMar du?

• sweetstreet

Själv känns det som man har noll koll på BIM nu eftersom min ÄL var flera dagar sen. Gissar att hela min cykel liksom blev förskjuten nu, för visst räknar man dagarna från ÄL till mensen? De är väl i stort sett alltid konstanta eller hur är det nu igen med det där???

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???