• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Moppy

muggles - nej, de är väl rosenrot som ev kan hjälpa till. har dock hört horror stories om rosenrot att man förskjuter hela ÄL och får oregelbunden cykel. det är ju lite jobbig när man precis fått den någorlunda regelbunden efter p-pillerstopp.

men det får blir rosenrot ändå tror jag (OM det inte blir något denna omgången som jag givetvis hoppas hoppas hoppas på ;))

• Bröllopstokiig

Muggles, ja du jag verkar tappa lite hekton varje dag, vägde mig i morse igen på skoj och då hade jag gått ner mer. Helt galen *skakar på huvudet* men idag ska jag med grabbarna på kontoret ut och käka lunch och det bjuds pannkakor med grädde (!) och sylt efter, så jag ska moffa i mig ordentligt.
    Mina kompisar har alla gått upp flera kg fram till vecka 13 (som jag är i nu) eftersom man ökar ju både blod och vatten volymen i kroppen. Men det är ingen fara, jag är härdad nu, min graviditet har ju inte varit lik någon annas sedan första början!

Moppy! Vi körde tisdag, onsdag (aladåbdagarna) sen natten mellan fredag och lördag (hade böjj fredagen) sen var jag gravid, så jag tror det kan vara en tillfällighet var ägget är och om simmarna väntar in det etc. Jag hörde att det var bättre kvalité på simmarna om man inte körde varje dag, men det har ju funkat för andra här i tråden.

MEN som Frullans make, min man höll sig borta från Alkolhol (11 dar innan ÄL)och åt Berocca varje dag, så han bidrog lite med.
    Sen åt jag Bisolvon, RR, Mitt Val Kvinna, Berocca, extra Folsyra, drack inte heller och åt sunt!
    Jag gav mig fan på att det skulle ta till slut och vi lyckades med på 5e försöket

• BrudSommar2006

muggles, jag har inte haft några blödningar alls sedan plusset kom, jag är i vecka 20 nu, men det är väl olika för alla som vanligt...

MVC är helt värdelösa, min BM kan inte svara på någonting, men hon är trevlig och jag orkar inte byta. Jag går snällt på mina tider så får man provtagningarna hos sköterskan som behövs i alla fall.

Har fått tel nr till rygginfo för gravida som några sjukgymnaster har här i Solna, har inte fått problem med ryggen än men information är ju alltid bra, har inte kommit mig för med att ringa än.

Har just mailat till tittutultraljud vid Stadion för att se om man kan få tid men har inte fått svar än, hoppas de svarar snart. De är först i Sverige med 3D/4D UL och bäst ser man efter vecka 25 tydligen så man får ingen tid innan dess men det verkar jättespännande om än inte gratis. Vill gärna få en ny chans att eventuellt se vad det blir.

• start september

Jag har tagit rosenrot under de tre senaste cyklerna och inte märkt någon skillnad, exakt 12-13 dagar efter tantens entre kommer böjen.

Så det är säkert olika. Kanske har rr ingen effekt alls på mig?

• Bröllopstokiig

Start sep.

Jag åt dubbeldos, vissa kan behöva mer för att märka ngt! jag kände att jag hade ÄL för första gången i mitt liv! Så jag tror stenhårt på RR och Bisolvon!

• Moppy

muggles - är det inte så att moderkakan tar över i ca v 8 och det kan vara därför man får en blödning? har för mig att jag läst det någonstans.

cicciL - jag tror också på att alkohol och sunt leverne påverkar mer än vad man tror. jag hade dock ÄL dagen efter en blöt nyårsfest vilket inte var det bästa. men vad f*n det är ju bara nyår en ggr om året.... däremot har jag dragit ner lite på kaffe, eftersom jag läst att t ex i Danmark & USA så avråder man folk som planerar att skaffa barn att dricka kaffe alls. Så det blir inte mer än 1 kopp per dag för mig...

• start september

Har också dragit ner från för mycket kaffe till 2 koppar om dagen. Minskar nog till 1 kopp om det inte blitt nåt nästa månad.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???