• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Jessie: hur är det med dig - mår du fortfarande lika kasst?

Snartis: läget idag?

• Liten med Mindre

Morrn morrn! (Eller kanske "morr morr"?) Ser rött i dag - i dubbel bemärkelse. Och ont gör det. Blä. Tidigare än väntat, men ändå normalt sett över tiden.

Har börjat fundera över min magmedicin jag äter - och frågade läkemedelsbolaget om det påverkar chansen att bli gravid, som jag sett att antiinflammatoriska medel kan göra.

Hur tolkar man detta?
    ---------
    There are now studies which shows that yore chances to become pregnant
    will bee reduced when you are using Asacol. There are more chances to not
    getting pregnant if your illness not are treated.
    ----------------

Har bett dem förtydliga andra halvan (men ni kanske kan förklara snabbare, fattar inte alls) - annars låter det ju som en förlora-förlora situation. INTE kul!

• mugglesfan

Hej Nasse: vilken vecka är du i nu? Har du varit på undersökning?

ljuvlig förresten: glömde svara igår. Min vanliga MVC är Kungshöjd här i Götet men jag ska ju göra NUPP/KUB på Barnmorskegruppen så jag ska dit också. Dessutom såg jag att BMG har olika kurser som är gratis om man är inskriven. Men jag har inte bestämt mig, de är väldigt goa på Kungshöjd också. Jag har undersökningar på båda ställena v4 (på året alltså ) så jag tänkte se var det känns bäst.

• Lapinette

Godmorgon,
    Måste bara dra en liten solskenshistoria. En träningsväninna som har försökt att bli gravid och inte lyckats och tillslut började med IVF, gav upp och fyllde i adoptionspapper blev helt plötsligt gravid på normalt sätt. Helt otroligt! Sprang på henne igår och nu är hon mamma till en liten dotter på 8 månader. Så tjejer, ge inte upp!!!

• mugglesfan

Mindre: jag tolkar det som att medicinen gör att din chans att bli gravid är mindre(!). Men om du inte behandlar din mage alls så är chansen att bli gravid ännu mindre...?

Men vadå, det kanske finns en annan medicin som kan behandla magen och samtidigt vara snäll mot äggen? Vad har du för magåkomma (kanske inte säger mig ngt ändå iofs)?

• nu är jag fruL

mindre:
    jag tycker det helt klart står att det är större chans att du INTE blir gravid om du låter ditt magproblem vara UTAN behandling.

Alltså ät din medicin det är det bästa du kan göra även ur grav synpunkt...

• nu är jag fruL

men helt klart som muggles skriver. det kanske finns n¨ågon bättre alternativ medicin! KOLLA!!!!!

• Liten med Mindre

Fick svar rätt snabbt.
    -----------
    Vad jag säger är att om din sjukdom ej är behandlad och ej under kontroll kan detta nedsätta din förmåga att bli gravid. Vad jag förstår är din sjukdom välkontrollerad och du har ej haft några besvär på flera år varför dina möjligheter att bli gravid är stora.

-----------

Men om nu medicinen kan minska chansen så tänker jag nog "missa" att ta när jag får böj på stickan, och några dagar framåt.

Har en inflammatorisk tarmsjukdom, som kan blossa upp om den inte behandlas - eventuellt. Allt är lite osäkert och kryptiskt så därav min "lättvindighet".

• Bröllopstokiig

Frullan! Jag såg nyss (sitter och läser i kapp) att du trodde MammaMia stänger 16 på vardagarna. DET ÄR FEL. Deras telefontid är fram till 16, sen har de öppet längre. Jag gjorde mitt vul 18:00 till exempel, vissa kvällar har de öppet till 20:00, så du vet!

Good Morning i fabriken!

Jag ska läsa i kapp nu....

• nu är jag fruL

Hej Cicci

Hur många gånger har jag sagt det??? Du är min GURU!!!!!!!!!! vad skulle jag göra utan dig???? PUSS

mindre jag tycker svaret är Klockrent jag skulle INTE hoppa över att ta medicinen om jag var du. jag tror att det kan ge värre komplikationer. Tro mig tarmen ska man inte leka med...celaki som du vet...

Själv har jag under våra försök ätit medicin hela tiden av dock annan typ...men. man ska helst inte äta den under grav så jag ska trappa ur den nu efter plusset. men jag pratade med min läkare innan och han sa att jag skulle fortsätta under försöken. för obehandlade åkommor är ofta VÄRRE än effekten av mediciner. Så FORTSÄTT ät den!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???