• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Ahhh...så nu är det den här spännande, hemska väntan fram till BIM. Jag gillar mer perioden runt ÄL .

• Moppy

lapinette - vi körde också varje dag förra gången runt Äl och det gick inte heller, så det är nog olika för alla. det är ju bara så svårt att INTE köra varje dag runt ÄL, man blir så stressad av att missar det lilla ägget...

• mugglesfan

start sept: hur länge sedan hade du ÄL? 6-7 dagar sedan? Jag ska inte säga för mkt men det låter onekligen hoppfullt...

cicci: kan det vara kalcium (det finns väl i mjölkprodukter), el grädde Din kropp kanske behöver lite extra energi om du nu tom går ner...

Lapinette: ja just det - det var din man som luktade till sig när du hade ÄL va?!

Hörni, jag fick precis höra av en fd gravid att det är jättevanligt med en blödning i v8 - har ni som passerat v8 haft det? Vad skulle kunna vara förklaringen? Jag går in i v8 nästa vecka så det är ju superbra att veta om detta. Hon som gav mig infon hade inte fått ngn info om detta före det hände men det är tydligen jättevanligt (kan de inte säga sånt på MVC då! grrrr )

• start september

Lapinette,

håller med, ÄL är roligare än denna väntan. Denna gång blev det varannandag, varje dag gångerna har inte funkat för oss hittills.

• Moppy

hmmm...med tanke på att i denna tråden är piller = pluss får jag väl ge mig in i pillerträsket (om det inte blir något denna omgången) - det blir rosenrot, omega och hela baletten.

• mugglesfan

Mindre: skickar massor av sympatikramar till dig som har röda faran! Hoppas det är sista gången!!!

• nu är jag fruL

moppy vi körde 2 dagar till efter böj dagen.

De allra första symptomen jag fick var molvärk som var kraftig. Samt en brännande känsla i bröstvårtorna. En dag så kändes det även som jag "frös" om livmodern och livmodertappen.

Några dagar senare kom stickningar på utsidan av ena bröstet. Molvärken höll i sig en vecka. Sen kom den tillbaka då och då. och ibland högg det och gjorde sjukt ont i sidan.

HOPPAS för er alla och jag kommer att hålla ihop med er även fast vi kanske är liiiite på olika sidor om plusset JUST NU!

Mindre skitbra att han inte jobbar natt runt ÄL HURRA!!!!

Lapinette: Kör i kväll! När man mist anar det händer det, så utan piller eller stress...kanske är rätta tillfället!

• mugglesfan

Jag tror iofs inte att omega ökar chanserna att bli gravid, mer att om man blir det så är det bra när hjärnan och nervsystemet ska bildas. Men va fan, kör på! Skada kan det ju inte...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???