• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

Start sep: I så fall åt jag samma som dig, jag åt ca 600 mg med tror jag, men har hört de som äter 1200 mg.

Moppy, moderkakan tar över vecka 12-13, jag pratade med min BM igår och hon sa det, men det är olika på olika siter ag detta. Kaffe tror jag def. att man ska minska ner på, jag gjorde inte det, men jag slutade RÖKA och det hjälpte alla gånger!

• nu är jag fruL

jag tror också att man ska undvika kaffe. Jag drack ju MÄNGDER förut. men den här månaden slutade jag helt. Okej ett par latte har slunkit ner totalt...men vad är det mot 10 muggar per dag?

Dessutom så drog jag ner kraftigt på rökningen. Rökte dock på ett par fester... men efter ÄL.

Alkohol däremot drog varken jag eller maken ner på utan drack precis lika mycket som vanligt... INTE bra jag vet...

• Moppy

start september: läste på kära FL att en tjej hade blivit gravid direkt med bägge sina barn när hon slutat med kaffet helt. dvs hon hade försökt och försökt men inte blivit gravid förrän hon slutat med kaffe. så för vissa kan det säkert spela roll att man dricker för mycket koffein.

• mugglesfan

Jag drog också ner på kaffet genom att endast dricka halva koppar istället för hela, så nu är det 1-1,5 koppar istf 3-4 som innan. Detta gjorde jag innan jag blev gravid så det kan ha gjort sitt till... Vid de första 4 försöker drack jag fortfarande kaffe som vanligt så...

• mugglesfan

Hmmm, varken Brudsommar el Cicci har haft blödningar. Undrar om Snartis var i v8 när det började? Fast hennes kanske beror på myomet. El så stämmer det inte utan är ännu en myt...?

Jag har iaf slutat oroa mig för MF (peppar peppar). Nu 3v efter plusset börjar jag vänja mig vid tanken på att jag verkligen är gravid och att händer det så händer det. Orkar inte oroa mig hela tiden. Jag har satt upp små milstolpar:
    v7 (är jag i nu): fram tills dess är det jättevanligt med tidigt MF
    v10: då har nästan allt bildats och då borde det gå bra, om man har tur
    v12: from då är MF-risken bara 3% (eller?)

Mitt sätt att hantera det
    Ni andra verkar vara hur coola som helst med det där med MF... Avis.

• Moppy

muggles - det kommer gå bra!! har missat ditt inlägg, är det så att du fått en blödning, eller?

• nu är jag fruL

muggles inte ccol vad det gäller missfall. MEN vad ska man göra? Jag menar jag kan ju inte göra något åt det. Visst oroar jag mig lite för att det ska hända, men jag kan ju inte påverka det mer än tänka efter lite. Så händer det så händer det. DÅ kommer jag dock behövas läggas in på psyket. Hoppas jag slipper det innan

Nu har jag ring till mamma mia på söder och fick en inskrivningstid först den 5:e februari alltså om en månad. Har det varit så lång väntan för er andra?
    Jag har för mig att cicci fick tid snabbt.

jag bad också om ett VUL och hon sa bara att jag skulle prata med BM om det då. jag vill ju helst göra ett innan jag stciker till Afrika...Vi får se om jag får det...
    Hoppas
    Funderar på att Maila till BM och förbereda henne på att jag kommer att krävad ett...

Vad tycker ni?

• Moppy

min gyn sa att 1/3 av alla gravida kvinnor blöder någon gång under sin graviditet.

• Moppy

....appropå din oro Muggles!

• mugglesfan

Moppy: nej jag har inte fått ngn blödning ännu men hörde att det var jättevanligt v8 (nästa vecka för mig). Så det var mest en ovetenskaplig undersökning om det har hänt ngn i tråden. Men det verkar inte så... Och det var ju bra! Blödning är ju aldrig trevligt även om det i vissa fall är normalt.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???