• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Oh - äntligen lite skoj - la in ny musik i datorn och nu kan jag inte stå still. :) Nåt skoj ska man ha på jobbet.

Tur att jag har höj o sänkbart bord.

• Moppy

Hej tjejer!!

Nej då, jag har inte svikit mina gamla trådkompisar. Jag har bara varit bortrest och inte haft möjlighet att logga in. Och jag måste erkänna att det har varit liiite liiite skönt att inte tänka alls på 'göra barn' fabriken på ett tag utan koncentrera mig på jul och nyårsfester och annat ;) Inte för att ni gör mig stressade men det var bara skönt med lite paus i från vardagen så att säga....

Men herre gud vad det händer mycket när jag är borta, FRULLAN ÄR PÅ SMÄLLEN!!!!!! Har inte orkat läsa ikapp allt, kan du inte snälla ge en liten snabb recap Frullan? Var, när, hur?

Själv har jag precis ÄLat och vi fick till några riktigt bra omgångar, så nu börjar nedräknandet....

• Lapinette

mugglesfan - det är även det att jag inte vill ta det steget för då blir det så "desperat". Börja äta hormoner och ta prover hit och dit. Jag vill nog helst vänta ett tag till men lovar att gå till läkaren i maj om inget hänt innan dess.

• Lapinette

Me again - förstår att det måste ha varit lite kluvet att berätta för din syster. Har en väninna som kände likadant. Efter 3 gånger lyckades dem medan hennes syster gick på IVF och mig veterligen så har de idag adopterat.

• start september

Alltså, nu syftade jag helfel. Jag utgår från att ni har en man/sambo var tills något annat bevisats.

• mugglesfan

Cicci: apropå dina "cravings" på spenat och broccoli (var det väl?) hittade jag det här på netdoktor.se:

Järn: När du är gravid behöver du mer blod än normalt. Blodmängden ökar eftersom blodet även måste cirkulera genom moderkakan för att förse barnet med näringsämnen. Järn finns bland annat i gröna grönsaker, som till exempel broccoli och spenat, samt i jordgubbar och spannmålsprodukter, som till exempel müsli eller bröd. Du tar upp järnet bättre från maten om du samtidigt äter något som innehåller C-vitamin.

Din kropp vill nog ha järn va?

Lapinette: jaha men om det är så du känner så förstår jag dig. Jag trodde mer det var att du inte kunde med att ljuga... Men ok, jag är med!

• mugglesfan

Spännande Moppy! Håll oss uppdaterade...

Start sept: var det du som kände stickningar i sidomagen några sidor bak? Känt ngt mer?

• Bröllopstokiig

Muggles. Jo jag vet att min kropp antaligen vill ha järn, tyckte det var så konstigt när jag äter Mitt Val kvinna med extra järn tillskott, men visst är det så Sen är jag sugen på glass med, kanske är ngt som finns i det med som man vill ha

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???