• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Storasystern - när drar du till Japan nästa gång? Hinner du med en ÄL till innan...jag menar om utifall att inte det blev något denna gång.

• Snart så....

hej hopp era skrivgalningar

Mitt illamående har bara ökat, och sambon är överlycklig över det. middan höll på att komma upp igår :( Han tolkar det lite som att om symptomerna ökar så borde allt stå rätt till hahhaha
    Blödning i v8, hmmm inte hört talas om men å andra sidan så har jag småblött i snart två veckor. *peppar peppar* så har det inte blivit värre utan ligger på en jämn nivå.

Kondition= HALLÅ var tog du vägen? gjorde ju fystest 1 vecka innnan jag fick plusset och hade fullt normal kondis. Nu kan jag inte ens gå till affären utan att låta som jag sprungit maran när jag kommer tillbaka. Hur i hela friden orkar gravida träna???

• BrudSommar2006

Jag tror inte att det är bra att hoppa faktiskt, det hamnar väl i samma kategori som att man inte ska bära tungt, det blir för hård belastning och det ökar risken för missfall. BM har varnat mig att nu när man närmar sig halvtid så börjar livmodern sträcka och tänja sig ordentligt så man ska räkna med de här magkramperna som man får stanna till och avvakta tills det släpper innan man kan fortsätta gå börjar komma. Kul...

Stark mat får jag definitivt halsbränna av och feta saker, men då är det mer riktigt feta saker som glass och choklad, inte så mycket lite fetare varm mat än tack och lov. Salladsbord är knepigt, man vet aldrig vilka sallader eller dressingar man kan råka illa ut av. Vitkål är bara att hoppa över och dressingar åt pizzasallad-hållet också. Svartpeppar går inte längre.

Smörgås och fil fungerade bäst vid illamåendet och det är säkra kort fortfarande. Jag ser fram emot att få äta glass och godis i juni nästa gång... Fast jag har hört att man ska passa sig när man precis fått barn, alla människor kommer över med fikabröd!

• Snart så....

har föressten inte hört något från sös än och har varit lite väck fram till nu så har inte orkat ta tag i det.

• Snart så....

brudsommar; det är just stark mat som är min craving och mackor just nu. Godis är helt off för mig, inte sugen alls *tur*

• BrudSommar2006

Jag har inte heller begripit hur gravida orkar träna, fast nu har det gått över, nu går det bra igen. Om jag ska gå hundpromenad så är de första fem minuterna eller så jättejobbiga, man tror inte att man ska ta sig runt men sedan släpper det.

I början får man passa sig beroende på hur illa man mår. Jag försökte fortsätta dansa tre dagar i veckan men eftersom jag fick i mig så lite så fick jag jättedåliga värden snabbt. Sedan dansade jag med feber en kväll utan att ens märka det eftersom jag redan mådde så dåligt och så blev jag inlagd dagen därpå. Så ta det lugnt så länge du mår illa.

• mugglesfan

Jag tycker det är mkt jobbigare att träna men det går och jag har tänkt fortsätta sålänge det funkar. Men som ni så klokt påpekade så har jag tänkt minska intensiteten och hoppen. Men jag är ju i så tidig graviditet att jag inte tror att just hopp ska vara ngn fara (ingen mage, el tyngd att tala om). Men jag kör mkt på att känna efter i kroppen och om det gör ont så slutar jag. Jag vill så himla gärna fortsätta träna och det ska ju vara bra att vara i form inför förlossningen. Dessutom så tror jag att ryggbesvär mm kan bli mindre om man har muskler mm som håller ihop det hela. Men egen hemsnickrade teori - kanske inte alls stämmer...
    Men eftersom jag har hård mage också så ska ju motion vara bra för det med... Så jag kör på sålänge det går. Sedan får jag väl gå långpromenader i vår när maken börjar jogga (vi brukar jogga ihop annars)

• Liten med Mindre

Muggles - en gravid kollega på jobbet avverkar ansenligt många påsar torkade aprikoser mot trög mage (kanske annan trokad frukt fungerar också). Samt kiwi.

Själv lägger jag även till färsk ananas vid behov.

Utöver motion och mycket vatten då förstås...

• Liten med Mindre

Och så funkar det bra att koka med linfrön i morgongröten.

• Liten med Mindre

Hmm...det märks vilka mina passioner är - mat och träning. :D Tur att de kompletterar varandra.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???