Jag tror inte att det är bra att hoppa faktiskt, det hamnar väl i samma kategori som att man inte ska bära tungt, det blir för hård belastning och det ökar risken för missfall. BM har varnat mig att nu när man närmar sig halvtid så börjar livmodern sträcka och tänja sig ordentligt så man ska räkna med de här magkramperna som man får stanna till och avvakta tills det släpper innan man kan fortsätta gå börjar komma. Kul...
Stark mat får jag definitivt halsbränna av och feta saker, men då är det mer riktigt feta saker som glass och choklad, inte så mycket lite fetare varm mat än tack och lov. Salladsbord är knepigt, man vet aldrig vilka sallader eller dressingar man kan råka illa ut av. Vitkål är bara att hoppa över och dressingar åt pizzasallad-hållet också. Svartpeppar går inte längre.
Smörgås och fil fungerade bäst vid illamåendet och det är säkra kort fortfarande. Jag ser fram emot att få äta glass och godis i juni nästa gång... Fast jag har hört att man ska passa sig när man precis fått barn, alla människor kommer över med fikabröd!