• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • ljuvlig

Dagens symtom (v. 5):

-ilningar i magen
    -hunger!!!!!
    -svullen mage

FruL;
    När hade du ÄL förresten? Känns som om vi ligger ganska lika i tiden...

• Lapinette

Det är detta som jag undviker att läsa...vill inte veta hur hemsk en förlossning kan vara för då kanske man rent utav struntar i att skaffa barn.

• nenne78

oki, då jag ska inte mata er med mer information... fast jag tycker det är ruskigt intressant, lite självplågeri redan liksom.

• Bröllopstokiig

Jag läser bara om lyckade förlossningar! Det är bättre, så slipper man fasa i onödan, det kan man göra när man ligger där

• nu är jag fruL

ljuvlig :
    jag tror också att vi är nära. jag fick min Böj alltså ÄL den 14 december. Idag exakt 3 veckor sedan

usch för mig är alla symptom borta. Jag hade ju jätte många förut
    börjar nojja om att något hänt. FAST jag tror att om man ska få MF så måste det komma ut något, dvs blöda. Så innan det gör det så behöver jag nog inte oroa mig...

• nu är jag fruL

Angående förlossningar

Visst tror jag att det gör skitont och man kan spricka osv MEN kvinnor har fött barn i tusentals år utan bedövning och den super läkarvård vi har idag. SÅ varför oroa sig så mycket.

KLART det kommer göra ont Och visst du kanske spricker och kan inte skita på 3 på tre veckor
    MEN
    vad är det ni får ju en ljuvlig BEBIS som ni får behålla hela livet.
    vad är då momentan smärta.
    Det överlever ni.

Fokusera inte på smärtan utan vad som kommer UR förlossningen. och gör som cicci läs bara om när det gått bra. VARGÖR skrämma upp sig?

• Bröllopstokiig

Frullan!

Du titta på mig, inga symptom alls, förrutom att jag är gasig då.... så du behöver nog inte vara orolig! Jag har helt lagt bort oro nu. Fast idag ringde jag BM för jag har gått ner 4 kg, ska bara kolla så det inte är så farligt, men det är det säkert inte....
    Nu säger jag det ni sa till mig: Va' gla'!

• silverdrake

hej på er brudar!
    jag måste bara fråga för ni verkar ju ha koll på läget. angående preggo symtom. har inte orkat läsa igenom hela tråden (den är ju rätt lång) efter vilka som är de klassiska tecknen men...

för typ två-tre veckor sedan hade vi sex och sen kom jag inte ihåg om det var röd eller grön dag (har persona-dator) klantigt jag vet, men det kanske var en freudiansk felsprutning ;) (har varit barnsugen ett tag men hållt tillbaka pga av ekonomiska skäl och att jag känner mig lite för ung) jag tror iallafall att det var på håret och att min ägglossning kom relativt snart efter det... :O

iallafall..... jag brukar alltid vara i tid, på dag 26, 27 nu är det dag 32 och ingen mens i sikte, men jag har haft ont i brösten i fem dagar och konstigt ont i magen, inte som vanlig mensverk för det brukar sitta mer i ryggen, utan mer som "ont i livmodern" kännt mig lite konstig överlag, trört och så.. men det kan ju lika gärna vara post-jul-stress *huga*

är det klassiska grav. tecken eller är mensen bara sen? när kan man kolla preg. test. är det för tidigt än??

sorry att jag snodde er tråd lite :) *nervös*

• sweetstreet

Sweetan in i tråden igen (pausar i jobbandet)

Alltså jag har inte hitat mitt ägg!!!!!!!! :o :o :o

Börjar allvarligt tro att det släppte när jag inte hade koll på det.
    Och det innebär kanske att denna månad är helkörd!!!!!!!!!! :(

• nu är jag fruL

TACK cicci

skönt att andra kan tänka klart åt en när man inte klarar av det själv.

BRA att du ringde BM. 4 kg är väldigt mycket. Det kanske är så att du verkligen måste äta extra eller så under din grav (lyckost )
    Skulle du få komma på undersökning?
    Jag är inte orolig för pickn utan mer för din skull att du ska få brister osv.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???