• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Tjejen jag träffade igår på träningen tränade fram till månad fem. Sen tyckte hon att det kändes konstigt att träna med den stora magen men fortsatte med 1 timma promenad per dag. Det är ju trots allt ett maraton man ska springa = föda barn. Hon sa att själva förlossningen gick jättebra (har hört detsamma från vältränade kompisar). Efteråt har hon varit på mammagympa (mestadels träna upp bäckenpartiet) och sen på pump 2 ggr i veckan. Igår (lilla tjejen är 8 mån) så var hon på sitt första konditionspass.

• Lapinette

Men nu är hon ett träningsfreak, liksom mig. Har man inte tränat innan graviditeten så ska man ju inte börja köra nu. Däremot är det nog bra att promenera och hålla igång så mycket som möjligt.

• start september

Tror mycket på torkade aprikoser, innehåller dessutom järn och håller blodsockret uppe

Har cravings för sådana redan som ickegravid... Mmm...

• Liten med Mindre

Lapinette - du som tränar på SATS - har du tips på några instruktörer med bra pass?

Fiskar inte efter skvaller nu, men jag hinner så sällan träna själv (cykling och styrke/boxpass), och då är det bra att ha några säkra tips att gå efter.

• Lapinette

Mindre - det känns inte som skvaller men jag bör nog veta vad för slags klasser du är ute efter. Jag är ju ett dansfreak så de jag känner till kör dancestep, funk och danceaerobic men så kan jag även några inom pump, body combat...men mest dans.

• Liten med Mindre

OK, jag är ju mer åt cykel, box, core o eventuellt pump-hållet då. :) Tillsammans kör vi säkert hela registret. :D

• mugglesfan

HA! Torkade aprikoser! Precis vad jag tog med till jobbet idag (mot akuta hungerkänslor eg)! Kan det vara därför jag oavsiktligt har handlat 2 påsar på kort tid (hade glömt att jag redan hade en påse hemma sist jag handlade en till). Imorse tänkte jag att jag får väl börja äta upp det jag handlar och dessutom är det bra att ha ngt att knapra på när hungern kommer. Det var jättegott att stoppa i sig några innan lunch idag

Jag vet ju att torkade katrinplommon ska vara bra så jag funderade faktiskt på om det kunde vara fiber i aprikoser med och det står ju på paketet att det faktiskt är det. Men gud vad bra!!!

• Lapinette

Pump brukade jag köra för Lena på Stureplan 18:30 tisdagar förut men nu krockar den med Lindas funk 18:00 på Odenplan. Spinning som jag tidigare tyckte var suverän var Ninve, hon körde på Odenplan och Fridhemsplan. Vet inte om hon är kvar. Spinning går jag på när jag måste släpa mannen till träning eller när det inte finns något bra danspass m a o blev det en hel del spinning under jul. OM du vill komma och dansa lite så rekommenderar jag Lina och Linda eller annars Per men han är ju sjuksriven igen (foten pajar lite då och då).

Ber om ursäkt till er andra...orkade inte maila utan tog alltihop här istället. SORRRRYY!!

• Lapinette

Shit (i flera bemärkelser)! Sist jag slängde i mig en påse torkade aprikoser var efter en dag på skidor i Frankrike och i bilen hem smällde jag i mig den där påsen. Snacka om att jag var dålig i magen efter det!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???