• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nenne78

jag kan ju ändå inte släppa att det kunde ju vara något...

Fast jag försöker att inte hänga upp mig så mycket på det, och nu när vi sagt att vi avvaktar några månader så känns det bra. Det började bli lätt hysteriskt hemma
    - är det ikväll vi ska Kn*lla?
    Ja, det är det. Ska vi göra det nu eller när vi lagt oss?

Men sen drar det ju igång igen. Det är det man får ta, antar jag, att man har väntat till det känns "Rätt". Istället för att köra med devisen blir det så blir det. Men jag hade hoppats på att bli på tjocken redan första gången, för varför har vi annars kört med kondom i 5 år??? Vilket slöseri på gummi!

• Meddelande borttaget
  • sweetstreet

Ja eller hur!!!!!!!

jag undrar nu varför man ätit p-piller i så många år egentligen! Och varför man var livrädd förr när man råkat missa ett piller men ändåa hade 6!!! Oansvarigt jag vet, men man var ju ung och dum då, eller hur det nu var... ;)

Nu känner jag mig mest lastgammal och typ desperat.... på väg mot manodpressivitetens rand... :o
    Inte skoj!!!

• nenne78

sweetie
    iofs var man väl mer fertil vid 20, men ändå - å en del blir gravida bara de tvättar kalsonger. har jag hört! Se upp!!!

Fan.

Jag VILL ändå tänka att det blir när det blir, men denna eviga väntan på nästa chans att försöka träffa rätt, och därefter den eviga väntan på att... jaha mensen kom igen. Det var ju synd *sagt lite klämkäckt* Men jag vägrar brytas ner av detta! Jag har inte heller försökt så länge, vi har precis bestämt oss för att försöka, för bara något år sen blev man ju tokrädd bara vi nämnde att det snart var läge...

• nenne78

så därför tycker jag själv att jag inte borde fundera och bli desperat. 3 gånger och det inte har tagit - herregud! Det kan ju ses som en prövning att man verkligen, bverkligen vill ha till slut. Än att man hade råkat bli gravid den gången man missade ett piller.

åfyfan nu är ju klockan långt efter 5!

• nu är jag fruL

Nenne
    Ohhhhh vad jag känner igen mig i hur du tänker. Jag vägrade också att acceptera att det var totalt kört när mensen kommer så jag tog till och med grav test. För hur ska man veta. För som sagt har ju vissa mens under grav.
    Så det FINNS ju en chans.

Har du några andra symptom? Är mensen lika riklig som vanligt, samma färg ?

usch jag känner så för er och er desperation... inte många dagar sen jag var där själv.
    att det skulle bli sån här kaos att försöka får barn hade vel ingen fattat...

• sweetstreet

Nej jag veeeet. man ska inte bli desperat eller deppad eller få en massa analytiska nojjor.
    Men det är ju så svårt att låta bli.

Hm, kanske är det ändå idé att lägga ner detta ett tag? Fast å andra sidan så kanske man ångrar sig då när man återupptar det hela och ändå (säkert) hamnar i exakt samma situation igen...

Jaja, vi får se. Efter denna månad kanske jag kommer att försöka vara innne mindre i tråden för att se om det hjälper för "avfokuseringen".
    Ja, jag tänker ungefär som Moppy gjorde nu under julledigheten! :)

Men det är så svårt att vara härifrån för det händer ju så mycket i tråden och ni är ju alla så kul och halv(hel?)galna personer!!!! :D

Så vi får väl se hur det blir.

• sweetstreet

Haha!

Kanske måste man först "avprogrammeras" för att lyckas hålla sig härifrån

"hej jag heter Sweetstreet och jag är BT-beroende"

Eller snarare kasnke "gravidtrådsberoende".... ;)

• nenne78

nae, den är som vanligt, tror jag.

Men mest vill jag att jag skulle vara det för att det skulle göra min man så otroligt glad. Han är mer ledsen än vad jag är. Det är ju ändå min kropp och lite skönt är det att få vara som man är ett tag till. Han trodde att bara han klickade lite med vaniljsåsen så skulle det bli ett plus.

• sweetstreet

Ja FruLLan o Nenne!
    Tur ni finns ändå!!!!! Känner mig faktistk på lite bättre humör redan nu än inann jag surfade in här och bärjade min klagosång.

Men som sagt, humörsvängingarna nuförtiden börjar ju likna bungy jump från Empire state...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???