• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Det känns lite överdrivet med de som typ inte kan äta romrussinglass för att det är sprit i.

Fast om de sen är som jag, och inte gillar sprit i efterrätter så kan de ju låta bli förstås. Av andra anledningar.

Fast det klart - vill man inte så slipper man. Bara det inte begränsar ens tillvaro till olidlighet.

• Liten med Mindre

Vad jag ville få sagt var, att jag tycker att gravida kan välja äta eller låta bli att äta dricka vad de vill och känner sig trygga med - så länge det inte blir en begränsande faktor för ett normalt liv och umgänge.

• Snart så....

Jaa låter min raring hålla på, igår fick jag inte äta fetaost tex. så söt som ändå läst på ang maten så kunde jag inte tjaffsa emot

• mugglesfan

Mindre: gravidstacken

Jag tror du har helt rätt! Sedan är det ju deras bebbe också och de känner väl att de vill vara med och bestämma hur den ska bli... De har ju ingen kontroll annat än att säga till oss att låta bli än det ena än det andra. Vi har ju mer kontroll, vill man så kan man ju slurpa i sig vinglögg i smyg...

Men romrussinglass - pleeeaaaseeee... (ursäkta om jag trampar på ngns tår nu!)

Förresten kom jag på igår att man ju kan ha vin och sprit i såser och mat! Det kokar ju bort men smaken....mmmmmmmmmm. Jag älskar sprit i mat!

• Snart så....

Jaaa rödvinsås till oxfile *dreggel*

• Lapinette

muggles - hur sätter man in en bild? Inte för att jag tänkt göra det .

• Bröllopstokiig

Fetaost har jag ätit sen jag blev gravid - minst en gång i veckan o det frågade de om på info träffen vi var på och det är inte några problem att äta det.

Men alla äter det som de vill, jag kommer äta allt som jag alltid ätit och jag tänker inte fåna mig och har tagit med maken på det han kan komma med på så han själv har gått höra att man kan äta det mesta. Tips till dig snart så.... så får du säkert inte några gliringar om feta fler gånger för det är absolut inte farligt!

Gillar du inte ens Tiramisu eller hur det stavas, MINDRE, det är ju skitgott!
    Jag älskar romrussing glass, he he he, men äter inte så ofta dessvärre.

• Bröllopstokiig

Tips till er som gillar grönmögel och även gorgonzola, det älskar jag, MAN FÅR ÄTA DET om man hettar upp det till minst 60 grader! TJohooo det blev jag så glad över när de sa detta på barnmorskeinfo träffen!

• Liten med Mindre

Jo - tiramisu är gott. Fast inte med föör mycket sprit eller kaffe. Dricker ju inte kaffe, men lite i sötsaker går ju bra.

Och nog tänker jag också hälla vin i såsen framöver. Gravid eller ej. Gott!

• Liten med Mindre

Tjohej - pasta med gorgonzolasås. Pizza med god ost på (där bubblar den ju också!)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???