• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Cicci, min sambo ska med på inskrivningen så kan han få svar från BM om alla matfrågor. Tror att det är lättare om det kommer från henne :)

• viktualia

Men Snartis!!!!

rödvinsås till oxfile är ju faktiskt KOKT vilket innebär att alkoholen i vinet kokat bort!!!

• Liten med Mindre

För den som är orolig - så har vi lagat mat på alkoholfritt matlagningsvin från ICA, och det gick utmärkt det med. Säkert så det blir hos oss eftersom maken aldrig öppnar vin om han får dricka själv.

• Snart så....

vickan vickan så galen är jag inte!!! *skakar på huvudet*

Rödvinssås är supergott TROTS att alkoholen är borta :D :D :D

• Bröllopstokiig

Snartis, håller med, det är säkert enklare om det kommer från henne...
    Vi var ju på gruppträff, barnmorskan blev irriterade på alla dumma frågor om allt från pastej till räkor, så hon väste nästan ifrån till slut, det kommer min make ohåg särskillt, och insåg då att det inte är några problem så länge man inte övergör saker. Som vår BM sa, 1 lätt öl är ok, men 20 kanske inte är så bra för någon.
    Bra när de vinklar det lite så gubbarna fattar

• Liten med Mindre

Och förresten går jag händelserna låååångt i förväg. Kan ju äta allt jag vill och tycker om så länge inget test visar annorlunda. :D

• Liten med Mindre

JAg tror jag skulle lätta om jag klämde 20 lättöl. Fy vad bubbligt det skulle bli! :D

• sweetstreet

Haha!
    Jag tror som Cicci att man inte måste göra avkall på allt och följa någon list benhårt. Bara man har något sunt förnuft i skallen och inte gör något överdrivet så tror jag det blir bra!

• sweetstreet

Särskilt som dessa "vad man får och inte får äta-listor" ser olika ut i olika länder. Jag menar, vilken ska man gå efter????

Här i USA är det t e x hejdundrande "farligt" att dricka koffein när man är gravid. Så jättemånga skippar kaffe, te och coca-cola helt när de är gravida. Som svensk tycker man att det känns en aning överdrivet...

• sweetstreet

koko förresten!

Jag tror att du kan lägga till på listan att jag (Sweetstreet) har försökt sedan augusti i år. För det tror jag inte stod.

Förresten vad skönt att det verkar gå bra för dig på jobbet idag!!! Hurra! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???