• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

Muggles, skönt att man inte är ensam om att "synda" och "skita" i mat grejen. Jag kommer absolut dricka lätt ök o även ta en mun vinglögg. Herregud, på Irland rekommenderar man ju kvinnorna 2 Guiness om dagen...
    Jag pratade med gyn o BM om detta igår igen o de sa att man skulle hålla sig så långt borta från sidor som ex familjeliv, för det är idiotiskt där. Han sa att man kan leva på precis som vanligt o att det inte var problem att ta en lätt öl eller ens lite vin. Utan det är MÄNGDEN man äter eller dricker som man ska tänka på. Han var så grymt bra den där Jan-Åke, synd att man inte får honom som BM istället!

Schysst med ny sida, jag har bilderna på min hemdator och den kommer jag inte andäända på en vecka, dessvärre, så skickar inte tjejerna själva bilderna igen, så får jag göra det när vi är hemma igen efter julfirande. Åker söderöver idag.

Nu ska jag jobba lite.

• Lapinette

Synen på alkohol och graviditet är att man inte ska dricka alkohol under graviditet, precis som här. Men däremot höjer ingen på ögonbrynet när en gravid skålar i champagne eller kanske tar ett halvt glas till släktmiddagen. Jag är den som reagerat när våra vänner/släktingar som varit gravida har gjort detta då mina väninnor här hemma (Sverige) inte har druckit en enda droppe.

• pirr!

Koko- skönt att du mår lite bättre och är tillbaka på jobbet!
    Ett litet tillägg till min rad i listan..

pirr, 29 år, göteborg, försökt sedan september -06 (slutade ju med p-medel i augusti)

Tack tack!

• Snart så....

Lapinette, det är just de sakerna man kommer sakna tror jag, kunna vara med att skåla och smaka på rödvin ibland mm

• Bröllopstokiig

Snart så.... det är bara att smaka, det är liksom ingen fara att ta en mun! Men du kanske inte ska dricka ett helt glas vin!

• Bröllopstokiig

Snälla ni,. bli inte nojjiga ni med!

• Lapinette

Säger som Cissi...smaka går bra men inte dricka ett helt glas.

• Snart så....

JAG är inte nojjig men måste övertyda sambon

• mugglesfan

Jag har också en känsla av att min man kommer att vara mer hård än jag. Men det kanske är för att jag vet mer om hur embryot därinne lever just nu, gulkropp mm, än vad han vet. Jag är ju utbildad här!

En mun kan absolut inte vara ngn fara!

Jag vet en fransk tjej som hälsade på här i Sverige - höggravid - och bad om ursäkt att hon bara kunde dricka ETT glas vin...(när det bjöds till middag) Och de verkar ju få normala barn i Frankrike med...

Och att tex ta "oskulden" (första munnen) ur en iskall nyöppnad flasköl är ju det goaste som finns nästan - vilken fredagskänsla! Det kommer jag nog att stjäla mig till i fortsättningen med...

Snartis: nix pix har inte ont i boobsen än.

pirr: du är inbjuden!

Ngn som vill skicka bilder till albumet? Kom igen nu - ni vågar!!!

• Liten med Mindre

Jag tror också männens oro beror på att de dels inte är lika "informerade", dels att de känner sig lite otillräckliga/utanför, och minsann vill få oroa sig och dra sitt strå till gravidstacken.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???