• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Japp - skönt att veta att jag vet bäst. :D

Blev ju starkt misstänksam igår när sniglespåren var väääldigt trådiga - nästan iklass med _koko_s tuggummitråd. Fast det betyder väl också att stegringen började igår eftermiddag, så att jag har till imorgon eftermiddag på mig, plus några bonusdagar...

hoppelihopp!

• Frejis

Mindre - ingenting är ju förlorat ännu och det kan visst bli en bebis nu. Din man känner kanske sig inte så trött när han får veta om böjen. Kul att ÄL kom samma dag som förra månaden.

Tror att jag hade ägglossning igår kväll. Aj, det gjorde ont i ena äggstocken och så hade jag molande värk i magen. DETTA kunde inte ha varit inbillning. Fick böj natten mellan söndag och måndag, och det känns att vi har nu gjort allt som vi har kunnat för att det ska bli en bebis i september nästa år.

FruL - skulle inte du vilja se in i din egen mage för att veta om det har blivit något eller inte? Det är vad jag vill göra, men så funkar ju inte :(

• Lapinette

Eden-06 - så snart BIM för oss. Håller tummarna för dig på julafton (ingen mens, ingen mens!). Själv är jag absolut säker på att den kommer som en tidsinställd liten bomb på torsdag. Precis lagom till julbordet med min mans jobb. Första gången jag ska träffa hans kollegor med flickvänner/fruar och jag kommer att vara på ett urpissigt humör och se f...lig ut. Typiskt!

• Bröllopstokiig

hej hej...

Frullan, ni har defenitivt inte missat ÄL denna gången. Kom ihåg att det är få kvinnor som har ägg som överlever 48h, anledningen att de skriver det på paketet är att det alltid är ngn som lyckats med ngt konstigt och då måste man räkna med dem.
    Ni hade sex på böjj dagen och dagen efter, det är perfekt! Man kan liksom inte göra mer än så!
    Hoppas att det är din tur denna gången efter all extra möda!

Mindre: För fabian, bara hoppa på honom, vill han ha bebis så får han ställa upp även att han är trött!

Eden och Lapinette: NU håller vi tummarna!

Jag ska på vul idag, som ni vet, fast det är inte förrän 17:00. Lite nervöst är det, man har läst för mycket!
    Men jag har kissinödigheten kvar, men äåven att bebisen kan ha dött, så växer livmodern för kroppen fattar inte att det inte växer en bebis, det är lite detta jag nojjar över! Men men, vad fan kan man göra - nada! Det är bara att gilla läget och hoppas.

Nu ska jag jobba lite

• Lapinette

CicciL - det är säkert helt ok men jag förstår om du är orolig. Låter idealiskt att må som vanligt fast man är gravid. Jag hoppas på att få uppleva det!

• nu är jag fruL

Tack cicci
    jag behövde lite pepp, jag känner mig lite frustrerad och väldigt nere idag. Så tack ditt inlägg träfade precis rätt.
    Hmmm ska ha mens om en vecka drygt...kan det vara pms som sätter in redan nu ?
    hoppas inte ...

usch vad jag vill få ett pluss, känner mig helt depserat och uppgiven.

japp där har vi henne
    den vanliga pms deppande frullan...FAN säg inte att det är p g redan nu

• nu är jag fruL

Just det cicci.
    Kl 17 d vet jag när jag ska hålla tummarna! det vore skönt om du kunde skicka en signal om hur det gick så att vi inte måste oroa oss hela natten.
    tum tum

• Liten med Mindre

Du får inte titta för långt fram FruLlan! Först kommer julafton med en massa mys och ledighet. :)

Jag är så oändligt glad att jag inte har ÄL till helgen. Fy sjutton för att vara äggsjuk och desperat hemma hos svärisarna.

Sweet - jag mådde pestigt hela förra veckan. Veckan efter mens. Sååå deppigt. Kan det vara den andra sortens PMS - post menstruella symptom?

Eller så var det avsaknad av tillräckligt mycket gymnastik i sänghalmen. :? Har mått mycket bättre sen i fredags när konvalecenser från fall och förkylningar tog slut.

• mugglesfan

Lapinette: Cicci kände heller nästan inga symptom före BIM så det behöver inte vara kört. Håller tummarna för er som BIMar nu!!! (Jag ger tillbaka... )

Cicci: igår kände jag verkligen att ngt var på g i magen men idag känner jag ingenting så jag förstår dig precis - direkt börjar man fundera om det har gått snett. Men jag försöker lägga bort tankarna på det och tänka som du att det är inget man kan göra åt det i så fall. Jag håller tummarna för dig också att allt ser fint ut (det tror jag)!

fruLlan: jag förstår din frustration precis. Jag kände mig också lite stressad över att Snartis, Jessie och Lollan plussade. Man tror att man ska bli lämnad ensam kvar... Men om det inte funkar nu så har du ju din remiss och då kommer det att fixa sig även om det är tradigt att vänta så länge. Jag håller tummarna för dig också!

Vänner-fan: jag tänkte ringa idag och se om jag får komma på inskrivning (jag antar att det blir efter jul). Jag har gått på Kungshöjd (p-piller mm) så jag tänkte ringa dit. Har haft en jättemysig BM där men tyvärr är hon mer på smällen än jag så jag vet inte hur länge till hon jobbar.

Vet ni förresten att det verkar som om man får betala för NUPP i Götet - 1800 kr! Konstigt att det inte är lika regler i hela landet tycker jag. Jag hade inte haft ngt emot att betala typ 300 kr men 1800! Det är ju rätt saftigt. Men test blir det. Jag hade faktiskt börjat vela om man skulle skita i test nu när jag är gravid (innan var jag helt säker på att jag ville göra ett) men så sa mannen igår att han vill att vi gör ett för om det är ngt fel på fostret så är han tveksam till att behålla det. Och så känner ju jag också egentligen, så test blir det. Gulp!

• mugglesfan

Hoppas det är ok att man fortsätter rapportera symptom efter att man plussat?

Igår hade jag öm mage hela dagen. Det är som att hela "paketet" (livmoder mm antar jag) har blivit "hårt". Svårt att förklara. Men det känns spänt och obehagligt tex att stå dubbelvikt (tex när man knyter skorna). Måste ofta öppna översta jeansknappen. Sedan hade jag värsta magknipet igår eftermiddag. Blev bättre när jag ätit som tur var. Var och tränade och dels tog jag helt slut i musklerna med en gång (kände mig superotränad) och vissa övningar (tex mage) kändes sådär faktiskt.

Men idag känns allt som vanligt!

Fast jag har flytningar men nog inte lika mkt som du Snartis för det är inte äckligt än

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???