• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • A.M.

CicciL: Japp det var vi - i tidningen! Fast det föddes faktiskt en annan Livia den dagen så det hade kunnat vara inte vi också

Jan-Åke är toppen, har du varit hos honom förut? Jag vet, men är hypernervös innan VUL - jag var, på mitt VUL, övertygad om att min bebis inte skulle ha klarat sig sen sist, men SÅ lättad när det gick bra! Din man följer med hoppas jag? LYCKA TILL!

Det snabba hjärtat heter Takykardi (latin för "snabbt hjärta") och beror på några extra "retledningar" i hjärtat (det är förmaket som är inblandat). Dessa extra retledningar kan växa bort (och gör det oftast också). JAg vet inte så mycket mer själv än - vi har inte träffat hennes läkare på Astrid Lindgrens Barnsjukhus än. Men det är inte jätteakut när det händer, dock måste man få ner hjärtrytmen inom rimlig tid eftersom det är påfrestande för kroppen med ett rusande hjärta. Jag har varit rätt stressad över allt det här, men hennes pappa är så lugn och förståndig och har fått mig att besinna mig - och verkligen njuta av vår ljuvliga bebis!

• A.M.

Jag bara tillägga angående granar: Vi misslyckades med graninköpet igår. När vi hade satt upp den insåg vi att vi inte köpt en gran utan ett MONSTER, ett buskage ... 3 meter högt och två meter på bredden. HAr inte tillräckligt med julgransprudnader ens

• Snart så....

hallå tjejer,

Shit vad ni har skrivit under helgen och idag. Har suttit i möte hela dagen och nu läst igenom allt.

Koko: Gud vilken stark människa du är!! Stor eloge till dig för att du är så possitiv efter allt du genomgått. Jätteskönt att allt har gått bra under op och att du mår bättre nu. Jättekram till dig

Muggles: Jättegrattis!! sa vi inte att det luktade pluss om dig? :) Du skrev att det inte har sjunkit in än och tro mig det tar några dagar. Tror knappt att det är sant för mig heller ibland hahahhaha

AM: Jätteroligt att du tittar förbi :)
    Kick´n är mitt pyre i magen, såg att du undrade.

Till alla andra som fått den eländiga mensen FAAAN!! Tyvärr är det bara se det plussitivt att ni får SEX nästa ÄL. Min kära sambo vågar knappt röra mig nu för tiden hahahaha

Frullan: Skönt att se att man är saknad! Puss på dig

En liten uppdatering från mig: de värsta symptomen har gett med sig *skönt*. Nu bråkar brösten och lite molvärk i magen när jag är hungrig och efter jag ätit. Flytningarna blir bara värre och värre *äckligt*

• A.M.

Snart så....
    GRATTIS! kram!!!

• Bröllopstokiig

Hej igen A.M

Jo men, maken ska med i morgon, är det något som inte stämmer är det skönt om jag har honom med mig så klart, sen vill han se det lilla livet (om det är ngt) innan jul och innan vi berättar för familjen. Var ju på vul i vecka 7 (6+6) o då såg jag hjärtat picka, så jag ber till högre makter att det är ok även i morgon... Skönt att Jan Åke har givit dig bra erfareneter, känns bra!

Sweet, tack för att du berättade om dina vänner, man behöver höra sådant ibland Känns lite bättre igen.

Nu ska jag ta och fixa middag till maken. Är faktiskt hemma och kände att jag var tvungen att titta in igen.
    Ha det bra....

• Snart så....

AM, tackar tackar :)

• sweetstreet

A.M

Skönt att din man är lugn! Det behöver man ibland när man själv har förmåga att stressa upp sig.

Kan även berätta att jag har andra vänner som fått barn med hjärtfel. Inte takykarci utan "blåsljud" dvs att de hft hål i hjärtat där det inte ska vara hål.
    Ena barnet opererades i Lund fö detta (de är tydlgien experter där) och det har gått otroligt bra! Men innan operationen var hennes föräldrar väldigt nervösa såklart!! Men hon mår prima nu! För andra barnet så behövdes inte ens operation utan hålet "växte bort".

SÅ lite postiva historier ur verkligeheten. Är glad att Livia vekar må bra iallafall! Det är ju huvudsaken!! :)

• sweetstreet

Snartis!
    Kul att se att du verkar må lite bättre nu!!!!! :)

Då kan du säkert njuta av julmat och julgodis!!

• sweetstreet

Förresten Snartis!
    Om du har ömma boopisar så kanske det innebär att de vuxit också??

Så du kan ju isåfall ha värsta klyftan till nyårsfesten då?! ;)
    En hylla att ställa alkoholfria skumpan på!!!!!

• sweetstreet

A.M

Haha! Såg ditt monsterinlägg!!!
    Kanske kan ni trimma den lite? Granen alltså?

Vår gran är motsatsen. Pytteliten! men söt. Och alldeles fullhängd med kulor och annat. Det blev liksom så när granen var så liten...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???