CicciL: Japp det var vi - i tidningen! Fast det föddes faktiskt en annan Livia den dagen så det hade kunnat vara inte vi också
Jan-Åke är toppen, har du varit hos honom förut? Jag vet, men är hypernervös innan VUL - jag var, på mitt VUL, övertygad om att min bebis inte skulle ha klarat sig sen sist, men SÅ lättad när det gick bra! Din man följer med hoppas jag? LYCKA TILL!
Det snabba hjärtat heter Takykardi (latin för "snabbt hjärta") och beror på några extra "retledningar" i hjärtat (det är förmaket som är inblandat). Dessa extra retledningar kan växa bort (och gör det oftast också). JAg vet inte så mycket mer själv än - vi har inte träffat hennes läkare på Astrid Lindgrens Barnsjukhus än. Men det är inte jätteakut när det händer, dock måste man få ner hjärtrytmen inom rimlig tid eftersom det är påfrestande för kroppen med ett rusande hjärta. Jag har varit rätt stressad över allt det här, men hennes pappa är så lugn och förståndig och har fått mig att besinna mig - och verkligen njuta av vår ljuvliga bebis!