• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

6500 inlägg!!!

Tuuuuutiliiiituuuuut *fanfar*

• Moppy

Hej hej!
    Neeeej Moppy har inte gömt sig, och deppandet är helt ok faktiskt (woohoo behöver ingen deppmantel!).Insåg att detta faktiskt bara var vårt andra försök (första försöket gick ju som det gick som ni vet), så jag FÅR inte deppa. Det är inte fair mot alla som försökt i åratal....

nu är det ju jul och en massa skoj som händer så nu kommer tiden flyyyyga till nästa ÄL!

Funderar dock på att om vi ska ändra taktik till nästa gång och vänta in ÄL och köra varannan dag. Hmmm... jag är bara så rädd att de där j*la stickorna visar fel och så har man missat chansen. Vad tycker ni??

• Snart så....

Moppy, helt rätt inställning :)
    Svårt att veta vilken taktik som fungerar bäst, vi körde någon dag innan ÄL och sen varje dag under ÄL. Ville inte missa genom varannan (har ju uppenbarligen inte heller fungerat tidigare)och såååå många gånger hinner man inte med under ÄL hahahha

• mugglesfan

Snartis: min sista mens började 19/11 så tydligen är jag i 4+2 el nåt... (har 28 dgrs cykel). Jag vet att det är tidigt att berätta men på jobbet säger jag inte ett knyst förrän det har gått de där 12 veckorna.

Förresten, i början av grav kan det väl inte vara så att fostret är lika långt som man gått - då skulle mitt vara 4cm nu, det kan väl aldrig stämma? Det måste vara så att det speedar upp sin längd de första veckorna så att längden kommer ikapp veckorna?

Vinprovning, hmmm, svårt att skylla på ngt. Möjligen kan du köra "riktig" vinprovarstil - dvs spotta ut efter att du smakat...

• Moppy

Så både Snart så och Muggles körde varje dag kring ÄL, eller hur?

• Snart så....

Muggles ?? BM räknade ut att jag var i v5 förra veckan och hade min sista mens 14/11 fast hade bruna flytningar från den 7/11 (vilket hon räknade från)
    Nu blev jag lite förvirrad???? Hur ska man räkna, Cicci du brukar var expert på sånt här??

• Snart så....

Jag får antingen gör spott saken eller skylla på nått som de vet att jag kan ha problem med hmmm
    Tänderna, kan behöva ta tablett senare på kvällen? Vad säg om den?

• Snart så....

Shit nu är jag vrålhungig *magen kurrar*

• Liten med Mindre

Hmm...tillbaka till vill-bli-gravid-funderingar.

Jag brukar ju alltid ha lite ont i äggstockarna vid ÄL, och BM sa att det var medan ägget mognade. Men idag när stickan gav utslag så har jag bara yttepytte ömt om jag riktigt anstränger mig för att känna. Mysko?

Ska det vara så här? Tänk om jag inte har "riktig" ÄL nu när jag laddat med stickor och allt?

• Snart så....

Mindre, om jag fick böj på morgonen så fick jag ont i äggisrna på kvällen. Kan ta ett tag tror jag

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???