• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nu är jag fruL

muggles
    Självklart vill vi höra om symptom EFTER plusset också!

• BrudSommar2006

muggles - det kostar här uppe också, det är bara gratis när man fyllt 35 eftersom risken ökar då.

Var på ultraljud igår, ville så gärna få veta vad det blir men tyvärr så låg den med navelsträngen mellan benen så det var omöjligt att se. Funderar på om det är värt att boka in privat ultraljud längre fram bara för att få veta eller om man ska strunta i det nu.

Jag fattar inte att man inte känner någonting så som barnet far runt och rör på sig hela tiden. Jag visste inte att fram till vecka 20 är barnet ungefär lika långt som man har gått veckor förresten.

Nu har jag fått ett beräknat datum i slutet av maj så nu får väl BM äntligen inse att hon har räknat fel hela tiden.

• Bröllopstokiig

Muggles:
    I Stockholm kostar det 1 500 kronor, jag tycker det är helt ok! Men är man 34 och ska fylla 35 får man det gratis.
    Vi ska vara glada, sa min BM, för ute i lander får man inte göra NUPP ens om man betalar för det? Konstigt, men det var det hon sa...

• _koko_

Men stopp och belägg nu! FruL, har du redan glömt mig?? ;) Haha, jag kommer ju vara i KLIMAKTERIET det närmaste halvåret, så du kommer definitivt INTE vara ensam kvar!!! Fast det är klart, jag kommer ju inte kunna jaga äl med dig, men öva ska vi ju göra ändå, så det kan vi diskutera!!
    :D

• BrudSommar2006

På tal om att magen känns spänd förresten, i början när man drog in magen så rörde sig bara övre delen av magen och den undre var hård, det var en underlig känsla. Nu om man skulle försöka dra in magen så rör den sig inte alls, hela magen är stum. Men man vänjer sig vid det också.

Synd bara att mammaunderkläder är så obehagliga, trosorna har oftast en vass silikonkant upptill och strumpbyxor verkar bara finnas med extra stöd för magen och då är de så hårda att det känns som att man får blåmärken över revbenen.

• Snart så....

vänta du bara muggles hahahaha

Jag tycker oxå 1500 är helt ok, vi kommer helt klart att göra det.

Lite orolig är jag för kommer ju inte få göra nått VIL innan v11 då inskrivningen är. Cicci du kommer ju ha gjort 2st så då behöver du inte vara lika orolig.

• pirr!

Frullan:
    Å jag kommer också hänga i! Min ÄL (om jag nu har någon) verkar ju vara omöjlig att hitta även om vi så skulle ha sex dygnet runt. Lite allmänt less idag att det ska vara så svårt!!! Känner lite hopplöshet faktiskt..
    Pratade med två nygravida vänner igår (båda typ v 18) som var så nöjda och glada att de bor så nära varann och kan gå promenader ihop i vårsolen. JAG VILL OCKSÅ VA MED! ville jag skrika, men det kunde jag ju inte så jag tar det med er istället!

Tacik för att ni står ut med såväl glädje, ångest

• Snart så....

hej kokos, blev du fin i håret hos frissan? Är du på jobbet eller hemma?

• nenne78

pirrr!
    åååååh va orättvist! Förstår din frustration, jag vill också ha någon nära vän att pladdra och gå promenader med vagn med!

• mugglesfan

Jag var nog otydlig. Jag är ju 35 och fyller 36 i januari men jag tror att jag får betala ändå. Fast jag kan ha fel...

pirr: var det inte du som fick mensen sent denna gång?

BrudSommar: hur mår du nu för tiden? Är det ok el mår du fortfarande illa?

Vart tog förresten Moppy vägen - har hon deppat ihop helt eller? Man får inte lov att försvinna när man deppar - man ska krypa in under deppmanteln så att vi andra har koll!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???