• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Förresten FruLLan,

Jag tror inte det gjorde ngt att ni missade 6:a igår. På´t igen inatt bara!!!!! :)

• Vänner-fan

Hej!

JAAAAAAAAAAAAAAAAA, en till Göteborgsbebis, vad roligt!! Grattis Muggles!!
    Jag kom på det idag att NU (v.21) har jag nog börjat fatta att jag är gravid, så det kan ta ett tag för det att sjunka ner för vissa... Åka skidor kan du alldeles säkert göra, som du skrev så är inte missfall i de allra flesta fall orsakat av nåt man själv gör. I vecka 11 var jag inte stor alls, men om dina skidkläder stramar minsta lilla redan nu tror jag inte du kommer kunna ha de. Annars tror jag det är lugnt. För fast det dröjde för min mage att komma så fick jag tidigt lägga undan byxor som satt tajt som t.ex. jeans medan de som satt något mer löst eller som satt lägre funkade längre.
    Har du bestämt dig för BM-mottagning än?

Nu väntar min make, så kram på er alla och det var förresten väldigt fint du skrivit i din blogg A.M.!

• sweetstreet

muggles,
    jag tror inte heller det är någon som helst fara att åka skidor!
    Du lär ju känna hur det är när du närmar dig tidsmässigt och om du bara inte känner dig dålig och mår superilla eller så kan det ju inte vara några problem. Gissar att man själv känner efter vad som känns ok och vad som inte känns ok.

• Eden-06

Ohhh grattis till ersom plussat. Kul

Lapinette: Vi cyklade ihop förra månaden. Jag väntar BIM till helgen men såg att du var någon dag tidigare än mig. Håller tummarna för oss båda (och alla er andra också förstås )

• sweetstreet

Kul Eden!
    Håller också tumrna. Jag har ju lossat på greppet sedan muggles beättade om sitt plus! Så nu är de redo igen! ;) :)

• sweetstreet

I övrigt ksn jsg mest säga att jag fortfarande känner mig lite låg. Vet inte ifall det är deppighet efter mens-besvikelsen som fortfarande sitter i, eller om jag faktiskt håller på att bli sjuk?? För jag har känt mig lite låg hela helgen (inte hysterideppig men sådär lite allmänt hängig liksom) trots att det varit en riktigt mysig helg. Och nu iväll började jag känna mig lite öm i leder o muskler runt nacken. Och nej det är inte träningsvärk!

Det vore ju rätt typiskt om man skulle bli sjuk nu såhär lagom till jul! När man har jobbat dom en blådåre hela hösten.

Å andra sidan är det jobbigt ifall det är "mensdepp" (=inte-gravid-depp") som fortfarande hänger kvar. För det är ju ett tecken på att jag nu börjar bli riktigt desperat....

Hm, vi får väl se hur det känns imorgon?

Ska lägga mig nu för jag är supertrött, så natti natti!!!

• Liten med Mindre

God morgon!

Drabbades av ödet imorse. Min första böj på ÄL-sticka inföll givetvis precis idag när maken jobbat natt. Det vill säga att han vilade föreberedande igår kväll (när sniglarna börjat krypa rejält), och var inte hemma i morse när böjen kom.

Han kommer väl ligga som en dö sill i sängen när jag kommer hem ikväll. :(

Undrar om jag helt självsvådligt skulle ta till Victorys metod med spruta och burk och "tömma" honom i sömnen. :? :D

Till det positiva hör väl att ÄL faktiskt kom precis samma dag som jag gissade på i förra månaden. Så helt fel ute är jag inte. Men med utslag på en sticka har jag lite mer övertalningsargument varför han MÅSTE aktivera sig trots att han är dödligt trött stackarn. :)

• nu är jag fruL

godmorgon alla raringar
    Vilken aktivitet det har varit här
    järklarns vad ni skriver...

cicci: gumman jag blir så otroligt ledsen av att du är så orolig... Usch men jag kan först dig. det är ju svårt att säga hur man själv skulle reagera p att inte känna någonting när alla andra har massa symptom. MEN jag tror att allt är lugnt och att pickn bara är en super bebis som inte bråkar och lever rövare. Jag kommer hålla tummarna för dig hela dagen efetrsom jag inte kommer ihåg när VUL var. MEN som sagt jag VET att det kommer gå bra.
    Kramar i mängder !!!!!!!!!!!

snartis: skönt att du mår bättre! och KLART att du var saknad!

mindre: du får fasiken ta och tvinga honom han får fanimej monotonknu*lla ska det bli bebis så får man slita för det.

AM KUL att du tittar in! Vilken otroligt söt liten flicka Storasyster till alla trådbebisar
    Trist att höra om hjärtat men du låter stark och hoppfull.

Själv orkade vi inte ha 6 igår heller. Usch s nu missade vi vel denna omgång

jag börjar få riktig panik över att det aldrig fungerar. Trots att jag vet att det kan bero på endo så vägrar jag att inse att det inte fungerar.

Dessutom så måste jag erkänna att paniken ökar nu när så mnga plussar.
    Missförstå mig rätt jag är GLAD för er skull. Jätte glad tilloch med...men jag får lite panik över att det verkar fungera för alla utom oss...

Nåja...
    inte deppa...

jessie: jo vi hade 6 innan böjen flera dagar faktiskt

• Snart så....

Morron,

Hahahaha sweetie du är inte klok, men du har så rätt!! boobsen har växt lite och blivit mkt mer fylliga :D Silicon släng er i väggen, babyboobs är det som gäller *asg*

Mindre, Tryck upp böjjstickan under näsan på honom och hoppa sedan på honom
    Var det inte ganska skönt att ändå få det bekräftat att du hade hade ÄL när du trodde?

• Jessie76

Ååååååååh Jag gjorde ju fel!! Fel dag la jag bilden på - fan man är såååå blond!!! Och nu kan jag inte ändra

God morgon förresten

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???