• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Näääädå Moppy, det går i vågor när alla är här.

• Liten med Mindre

Jag är här Moppy! *hoppar och viftar*

Ska försöka få början till en mage ikväll, trots att mannen ligger halvdöd av trötthet över sängen. :D

• Moppy

ok, inte för att det inte är intressant att höra om er som är gravida, men det verkade så tyst från alla andra.

Förresten har jag sagt grattis Muggles?!?! om inte - GRATTIS! Fantastikt kul!! Hurra, hurra!

• Moppy

HEEEEJ MINDRE!! ÄL:ar du nu? Vad spännande!! Vad är taktiken? varannan dag eller varje?

• mugglesfan

Hej Moppy: tack!

Näe jag körde varannan dag under ÄL och det funkade för mig. Jag har också haft ont efter att stickan gett utslag.

Först kommer aladåben, oftast på en onsdag (jag är ju äckligt regelbunden med 28 dgrs cykel). Sedan fick jag full böj enda gången jag testade med stickor på lördagen. Sedan måndag brukar jag ha full aktivitet i äggstockarna känns det som. Testet visar väl att ägget mognar så det kan ju ta 1-2 dgr innan det släpper väl?

Jag litar nog på testet. Den mäter ju hormonet. Men vad man inte kan veta är om ägget verkligen släpper (el var det blåsan som skulle spricka, jag är inte full expert på det här... ). Men mindre, kör på! Jag kände inte så mkt denna ÄL som var, som jag gjort innan (dvs jag har haft mer ont andra ggr) men det tog ändå.

• mugglesfan

Skillnaden mellan att köra varje el varannan dag är väl mest mängden spermier? De hinner inte återbildas fullt ut om man kör varje. Men kvaliten på dem ska inte vara sämre. Så om det känns bättre att köra varje så gör det mindre!

Vi körde varannan dag runt ÄL 3 ggr innan det tog (de två första gångerna hade jag inte koll på min ÄL mer än att jag blir extra sugen runt där). Vem vet, det kanske hade gått fortare om vi kört varje dag?

• mugglesfan

Hallå jessie - kul att se hur du ser ut!

• Moppy

Muggles, jag fattar inte riktigt. När började det kännas i äggstockarna? Innan eller efter böjen?

• nu är jag fruL

moppy
    jag är också kvar i kämpa ligan...
    och tror att jag kommer vara det et tag. Jag är säker på att vi skulle kört en dag elelr ett par till
    usch tänk att jag alltid ska börja sörja i förskott

• Moppy

hej FruL: jag tyckte ni var duktiga denna månaden som åkte fram och tillbaka till varandra för att kunna köra på. Ni har ju gjort allt ni kan!! Sen är det ju upp till den där j*la naturen som man brukar säga...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???