• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Victory,

hoppas du får lit mer sömn inatt!!!!!!!

• Victory

Tack, sweet! Ilskan har gått över nu, han hade också sovit dåligt, därav allt "spring" inatt. Han sa att han inte har mått så bra på sistone, bl.a. för att detta med bebisverkstan inte funkar som den ska. Så vi pratade igenom det och han ska göra vad han kan för att åtgärda problemet (han ska till läkaren imorgon och då säga att han vill sluta med i princip all medicin). Så nu känns allt mycket bättre! Jag får bara gå och lägga mig tidigare ikväll så jag orkar kliva upp imorgon!

• sweetstreet

Victory,

det låter ju jättebra.
    Hoppas verkligen att ni kan få lite hjälp och råd som gör att han känner sig mindre stressad o pressad över detta.

En liten undran bara. Du behöver absolut inte svara ifall du inte vill.

Men jag undrar lite över detta med din mans syndrom (Tourettes). Hur går det ifall han slutar mdicinera helt? Kommer han inte att bli sämre då? Eller hur fungerar det?

Jag är inte så insatt i detta emd Tourettes men jag gissar att det finns olika "grader" och att det kasnke även går lite "upp-och-ner".

Jag hoppas iallafall att det går bra för er!!!!
    Och som sagt väntan på BIM är allid lång.... Tyvärr. Men försök göra lite mysiga saker nu till jul så går tiden kasnke fortare? :)

• pirr!

Tack för all omtanke!.
    Mensen kom den med så tyvärr är hoppet ute!

Känns dock ok nu.. men ser fram emot

• mugglesfan

Mina kära fabriksmedarbeterskor - jag har lite bråttom för om 15 min ska vi ha julklappsöppning här på jobbet så jag skriver så mkt jag hinner tills dess.

Det viktigaste först: jag har äntligen fått se det där efterlängtade plusset

Jag vill bara tacka för alla goda råd, och allt engagemang förra veckan. Ni hade ju helt rätt - "it aint over until the red lady sings"!!!

Min man är nästan gladare än jag. Han var helt säker på att min mens skulle komma för jag var lite "edgy" i lördags. Jag kände det själv, klar PMS-varning. Men ingen mens igår och på kvällen inhandlade jag ett test före träningen. Efter träningen när jag satt i mig en massa vatten läste jag på förpackningen. Jag trodde man var tvungen att testa på morgonurin el vänta 4h mellan kissningarna, men där stod ju att man kunde ha testat redan igår kväll (fast man skulle undvika att dricka för mycket innan ). Så därför blev det ett morgontest iaf. Min man var tydligen helt övertygad om att det inte skulle vara ngt och nu är han jätteglad. Själv hade jag en känsla av att det skulle vara positivt, samtidigt som jag försökte tänka att mensen faktiskt kan vara sen ändå och funderade på hur jag skulle hantera ett minus.

Jag själv känner mig lite förvirrad, tankspridd (tankarna ngn annanstans - höll på att ta på mig tröjan utan att ha tagit på mig bh:n imorse ). Jag funderade på vad som är rätt uttryck och "försiktigt förväntansfull" är mest i närheten.

Jag trodde jag skulle vara hoppande skuttande glad men det är som att man inte riktigt vågar räkna med ngt än (sorry!), och dessutom har det nog inte sjunkit in än.

Jag tänker att det är ju stor risk fortfarande för missfall, men som jag sa till mannen att blir det missfall så är det ju ngt fel på det. Och har vi nu lyckats bli gravida en gång så kan vi säkert lyckas en gång till i så fall.

Om jag hinner ska jag författa om alla mina symptom (de är många! ). Annars blir det efter julklappsöppningen...(nu bara 5 min kvar)

• pirr!

Åh, svårt att få till inlägg när folk springer in hela tiden och stör...

Men GRATTIS Muggles!!! Du ger oss andra hopp. Vilken underbar julklapp.
    Förstår dock din känsla av försiktig förväntansfullhet.

Själv får man väl ta nya tag nästa månad..
    Försiktigt förväntansfull!

• _koko_

Åååååhhhh, muggles!!!! :) :) :) :) :)
    Grattis grattis grattis!!!

Jag är hemma från jobbet idag också, men ska iväg och klippa mig iaf, hoppas energin räcker. :)
    Om inte annat borde det ge mig lite energi att bli fin i håret!

sweet - såg reklam för något program på tv igår, där pratade de om obscent dekorerade hus i brooklyn??
    Ska se om jag kan få till något fint kort på granen, men det är svårt att fånga känslan med en kamera... En närbild på en ängel kan jag nog bjuda på iaf. :D

• Bröllopstokiig

WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEE

JÄTTE GRATTIS MUGGLES!!!
    Åhh vad oerhört roligt för dig och din make!
    Pick'n och Kick'n får en ny trådkusin!

Jag kunde inte heller fatta det, att jag var gravid, jag tror inte jag fattar fortfarande. Och du kommer oroa dig för missfall, det är det jag har tänkt på konstant i 6 veckor, men man måsta försöka njuta av att vara gravid!
    Du har ju i allafall massa symptom, vilket är underbart!

Jag sitter här och LER jag är såååå GLAD för din skull!
    Underbart, fantastiskt skit skoj!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

och massa kramar till dig och din make, vilken julklapp!

• Storasystern

Grattis muggles!!!! :) :) :)
    Hurra, ett plus i julklapp!! Det vill jag också ha! ;)

Julgranskort på vår fina sida låter som en jättebra idé tycker jag! :)
    Vi har inte ens en gran än, och ännu mindre någon julstämning. Det känns som om jag är alldeles för stressad för att ha någon jul-ro. Har iallafall nästan alla klappar klara.
    Är det någon som har tips på prestent till en 18-årig lillebror???

Pirr, vad trist!!! Man blir så himla deppig när tanten kommer på besök! :(

Hos oss börjar det så sakteliga närma sig ÄL och det är dags att börja varannan-dags-racet... Äter RR och Bisolvon och vitaminer, så denna gång _måste_ det funka!!!

• Bröllopstokiig

Koko, jag tog kort på min gran i går, jag är helt besatt av min gran, jag älskar granar! Och julmys!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???