• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Och Victory,
    jag glömde helt bort det igår för jag var så upprörd över min mens som kom, men jag kom på det nu. Alltså dina arbetskamrater som säger sådana saker som"antyder" eller "undrar" över om hur och när ni ska skaffa barn... Jag tycker det är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ DÅLIGT!!!!!!!!!!!
    Jag fattar verkligen inte att folk nuförtiden fortfarande inte har greppat att man inte ska fråga eller kommentera sådant!!!!!! Upprörande!

Jag förstår verkligen att du kände dig jätteledsen när du kom hem. Och jag blir så arg så arg!!!!!!!!!!!

Själv har jag , hör o häpna, en kompis som fällde en liknande kommentar under en fest när jag var hemma i somras. Jag höll verkligen på att trilla baklänges eftersom hon själv hade jätteproblem med att få barn och genomgick en massa behandlingar. Så man tycker att åtminstone en sådan person borde minnas hur kämpigt det var . Jag minns iallafall att hon tyckte det var superjobbigt under den tiden för att folk kunde fråga eller säga något om barn till henne, så jag blev förvånad att hon inte tänker att andra kan vara i liknande situationer? Ibland verkar folk ha väääääldigt kort minne.....

• mugglesfan

Hej allihopa!

Först: koko och Victory - oavsett hur det går för mig så kommer jag att tänka att jag inte har ngt egentligen att klaga på när man jämför mer er. Jag ska verkligen försöka skärpa mig och inte tycka så förbaskat synd om mig om syndafloden kommer imorgon.

Victory: fortsätt ösa här - bästa stället!

Koko: uj, vilken resa! Usch, stackars dig som har så ont. Men bra att du har en underbar sambo som tar hand om dig! Och förhoppningsvis har ni nu fått helt rätt hjälp!

Cicci & alla andra som undrar: tack för att ni tänker på mig - det värmer! Har inte fått ngn syndaflod än. BIM imorgon och jag brukar vara regelbunden. Igår kom det lite mer brunt och så kände jag lite dragningar i korsryggen så jag trodde att mensen ev skulle dra igång i natt (lite tidigt i så fall) så jag preparerade mig. Men inget har synts till än. Jag har inte vågat köpa ngt test dock för att inte reta Murphy. Om jag inte får något tantbesök (det blir bara mer och mer internat uttryck här ) imorgon så köper jag test och testar allra senast måndag med tanke på skidresebokning.

Gud, vad bra att denna tråd finns!!! Dels får man perspektiv på sina egna mödor, man känner att man inte är ensam, och man lär sig jättemycket nyttigheter!

pirr: är det säkert att du får mensen då? du kanske bara inte har kommit upp i mätbar hormonhalt? du kanske inte vill ha mer hopp nu men...

Moppy: det låter exakt som för mig! I fredags, dvs 3 dgr innan BIM fick jag lite brunt slemmigt men sedan dess inget mer - jag hoppas tillbaka på dig!

• mugglesfan

jag tror att Lapinette hade jättemycket på jobbet och inte har tid att gå in på tråden (?)

Jag har förresten funderat på olika sätt att besvara dumma frågor om när man ska ha barn. Typ "vad är det som säger att jag VILL ha barn?". Skulle vara roligt att se folks miner Det är ju nästan "onormalt" att inte vilja ha barn och just därför kul att provocera. De behöver ju inte veta att man försöker så man blir blå...

• sweetstreet

Syrran,

Jag förstår att det inte var särksilt uppmuntrande att träffa x:et med gravid tjej.
    Gissar att ni kanske inte har någon jättebra kontakt du och x:et??????

För egen del skulle jag faktiskt vilja träffa mitt x. Vi hade superbra kontakt tidigare, men den tvärdog när han träffade ny tjej. Skittrist rent ut sagt. Nu är det flera år sedan så jag har väl börjat acceptera att detä är så, men det kändes väldigt konstigt i början. För både jag och min man hade en jättebra relation till mitt x. Han var helt klart en av våra bästa vänner. Jaja, så kan det gå.

Men som sagt jag förstår att det kanske inte var den roligaste kvällen i ditt liv igår då?

Idag ska jag banne mig ut och köpa rosenrot!!!!!!!!!!!!
    Känner mig mycket nättre idag! Har visserligen mensvärk vilket är jobbigt, men jag är itne lika ledsen längre.
    Min man var ute på pubrunda igår men jag hade ingen lust att hänga med. Ha, min kur igår var dricka massa vin och sedan kolla "The return of the king" som gick på TV här. Precis vad jag behövde! Lite strider i rustning, lite hober i fara, vänskapsband, och en jädrans massa Viggo Mortensen!!!!!!! :D :D :D Hehehehe!!!!! Och såklart "det goda som besegrar det onda"!!!!!! Kändes skönt! Perfekt avslutning på kvällen faktiskt. :)

• sweetstreet

Heeeej muggles!!!
    Kul att du inte fått besök än!!!!! *hoppashoppashoppas*

• mugglesfan

sweet: jag känner förresten igen det där problemlösartänkandet. Jag är visserligen ingen forskare men har gått teknisk utbildning vilket är en ständig källa till gräl med min mor. Hon är "humanist" och tycker jag tänker alldeles för mycket logiskt medans hon tänker "hermeneutiskt". Ja ja, beside the point.
    Iaf, jag är själv problemlösare, och självklart funderar man vad man kan göra för att lösa bli-på-smällen-helst-idag-problemet

Jag har sååå svårt att låta bli att prata med min man om detta men idag kunde jag inte låta bli att nämna att mensen borde komma imorgon och vi diskuterade ev skidresa i v13. Jag vill ju inte att han ska börja hoppas också och så vill jag inte att han ska tycka att jag "ropar på vargen" varje gång. Förra ggn fick jag honom att tro lika mkt som jag att jag var på smällen men det var jag ju inte. Kände mig lite fånig efteråt. Denna gången har det ju känts delvis annorlunda (bla ont i bröstet, brun flytning) men jag vågar ändå inte säga för mycket. Därför är det så himla skönt att den här tråden finns! Herregud, jag har inte kunnat tänka på annat nästan de sista 2 dagarna (märktes kanske på mina inlägg igår ), det är inte sunt...

• sweetstreet

Alltås nu såg det ju konstigt ut....
    jag menar självklart att jag hoppas att du INTE ska få besök!!!!!!!

• sweetstreet

hahahaha!!!!!!!

muggles det är tur att vi alla fungerar likadant på denna tråden!!!!!!! så vi förstår!!!!
    Säg vem här som inte är helt knasig dagarna före BIM..... :D

• mugglesfan

sweet: bra kur låter det som! Jag tror på fruLlans metod att låta deppet komma ut och mycket tröst i olika former, man ska unna sig saker när man är deppig.

Tråkigt det där med din tant. Jag vet hur det känns... Vi vet alla hur det känns. Jag förstår dig varför du höll dig borta men du var saknad!

• sweetstreet

Jo, det känns skönt att veta. Att ni alla tänker på en även när man inte riktigt orkar gå in här för att man är lite nere.
    Sedan när man väl tittar in så är det ju som julafton då för att alla är sååååå himla gulliga!!! :)

hittade du några julklappar förresten?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???