• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Jo, pizza är mysigt. Men han stackars älsklingen hade ju tänkte marulk, praliner och finkläder. Så sött tänkt. Och så gick luften bara ur mig när alla planer ändrades.

Så nu känner jag mig som en slusk som plötsligt inte har lust med någonting, bara för att planerna ändrats lite.

Nåja, jag kan inte göra mer på jobbet idag, så jag får väl sätta fart med lite av det som behöver shoppas.

Trevlig helg på er alla!

• mugglesfan

mindre: jag hittade en sug, jag tror inte det är jobbsugen utan dejtsugen. Se upp - här kommer den!!! Auch, fick ont i skuldran av knycken

Nä tjejor i fabriken - är det inte dags att gå hem nu?

Jag har inte fått gjort mkt idag (märks på alla mina inlägg kanske) men jag har jobbat så ini bängen hela hösten så jag tar igen lite tid... Men nu är det snart dags att logga ut, åka hem och sätta på sig mysbyxorna (och kommer det inget mer rött kanske sätta på något annat också hehe), korka upp vinet (javisst är Penfolds gott!) och börja mysa.

Undrar vart sweet tog vägen? Hon borde vara vaken nu... Men hon har väl nattsurfat så mkt senaste veckan att hon ligger helt utslagen. El så var hon tvungen att se till sina arrays så att de mår bra.

• mugglesfan

Jag har också arrays att kolla till men helt andra men det vill ni inte veta ngt om för det är skittråkigt...

Usch, jag tycker synd om dig Mindre. Ni hade verkligen behövt lite mys och jag förstår dig helt och hållet. Det är ju inte riktigt samma sak att bli bjuden på dejt som att fixa allt själv... Och jobba över på en fredag dessutom, nä borde vara förbjudet.

• mugglesfan

Nu sticker jag från jobbet - vi hörs imorgon!

• Jessie76

Trevlig helg och sköt om er allihopa!

Muggles - som sagt, jag är tyst hoppfull - ok?

Victory - för guds skull! Häng kvar!! Kämpa på, ni verkar ju jätteduktiga och då passar ni utmärkt här för det är alla som kämpar på här

Lycka till ni som BIMar i helgen o dyl.

Kram

• Bröllopstokiig

Ska också ta helg nu!
    LYCKA TILL ALLA SOM BIMMAR!!!!!!!!!

Jag kommer givetvis med att kolla av tråden i morgon, kan ju inte låta bli!

Muggles, underbart med bara lite brunt slem, det hade jag med 3 dagar innan BIM, he he he.... denna gången då alltså!

ÅÅÅ vad jag vill att du ska vara gravid!

KRAMAR

• sweetstreet

Hej tjejer,

Har inte tittat in på tråden för jag har bara känt att jag inte ville få något som helst hopp igen vilket är lätt att få här. Normalt är det ju något bra och positivt, men jag kände mig så himla deppig och besviken igårkväll när jag upptäckte förtrupperna att det kändes jättejobbigt faktiskt. Mycket värre än vanligt.

Och när jag vaknade i morse och det forfarande "bara" var samma förtrupper och inget blod så började ju såklart en massa tankar snurra runt. Och jag ville inte börja hoppas igen för det är så himla jobbigt när man blir besviken igen. Och jag kände att om jag skriver på tråden att "inget blod än" så kommer ni tolka det poritivt (vilket såklart är roligt och bra normalt sett) men just nu orkade jag inte med fler "öka-hoppet-tankar" för jag kämpar fortfarande med att inte hoppas. Detta också för att jag vet att jag ibland (inte varje mens, men det händer) har sådana här förtrupper i någon dag eller två innan själva syndafallet brakar lös. Och nu försöker jag bara att ställa in mig på att det kommer komma under dagen eller helgen.

Äsch, nu blev det här ett jätteflummigt inlägg och långt. Men det var bara lite tankar om hur det känns just nu. Och en liten förklaring för varför jag itne varit in här idag.

Men jag hoppas såklart fortfarande att alla ni andra BIMare har något plus på gång! Särskilt pirr låter ju lovande! Och muggles, du vet att jag alltid håller alla tummar o tår för dig gumman!!

Vill även säga att om någon av er pratar med Koko så hälsa henne och ge henne en kram!!!!!!!!!! Hoppas sååååå att hon mår bättre nu och att det onda har gått över!!!

• nu är jag fruL

hejsan sweet:
    Kul att du dykt upp. Jag förstår dig PRECIS!!!!!!!!!!!!!

jag vill inte heller få glada tillrop och hopp osv när jag tvivlar och deppar. Visst man vet att folk bara är snälla men det kan ändå vara svårt att ta. Så vill du inte det så är det totalt okej. har full förståelse och lite till.

vad sa käre maken då igår när förtrupperna kom... eller vill du inte prata om det?

allt är okej

kram på dig hur än det är. och för allt vad det är värt så ska jag hålla tummarna för dig, muggles och pirr i helgen.
    Men jag ska göra det tyst så att du inte hör och får förhoppningar

• sweetstreet

Hej Go-FruLLan!!!! :)

Tack! Jag hoppas verkligen inte att folk missförstår på tråden för jag ÄR verkligen GLAD för att ni alla bryr er så mycket! Det värmer ända in i själen.

Men det är just det där att jag kämpar mot den där jädrans viskande "hopprösten" och det är nog så svårt att göra själv. Med ännu fler som hoppas bklir det svårarae att försöka bara ignorera den...

Jaja, ni vet ju alla hur det känns så egentligen måste man ju inte alls förklara. Det är väl det som är så härligt med er och denna tråden!!!!!

• sweetstreet

Jo förresten maken blev såklart också besviken. Tror han egentligen vill lika mycket som jag (fast jag inte riktigt insett det) men han vill föröka få mig (oss) att inte fixera oss alltför mycket på detta. Och jag tror det känns snnorlunda för honom än för mig eftersom det är i min kropp som allt händer. Så själv lever man ju med att "känna efter" varje dag, men för honom blir det ju mer aktuellt att tänka på detta runt ÄL och sedan runt mens. Så det är nog lättare för honom att "koppla bort" däremellan. Vilket såklart är bra, för det räcker så himla väl med min egen fixering...

Iallafall så blev han ledsen såklart och besviken han med, men han tröstade ändå. Och jag tror nånstans att han egentligen blir allra mest ledsen över att JAG blev så ledsen.

Jaja eftersom man är en sådan "hur-ska.vi-lösa-probelemet-nudå-person" både han och jag så slutade det hela med att vi helt enkelt satt och försökte plöja igenom vad vår sjukförsäkring egentligen täcker här. Och tjejer! Jag måste säga att det är en djungel! Särskilt när man som svensk inte alls är van vid att man måste kolla upp saker detaljerat... Hm.
    Vi har iallafall båda konstaterat att vår försäkring inte täcker ev IVF behandlingar. Så om detta skulle bli aktuellt i framtiden så måste vi byta försäkring. Men det kan vi ändå inte göra förrän om ett år (man kan bara göra det en gång per år). Jaja, vi hoppas ju att det ska gå vägen innan dess ändå.

Och nu har jag ställt in mig på rosenrot denna omgång!
    Som maken sa "du tänker verkligen som en vetenskapsman(kvinna!): man måste alltid ändra något i protokollet när man kört fast!"

Ja, så är det ju. Annars känns det ju bara ännu mer hopplöst.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???