Muggles: Finns det nåt som heter heminsemination??!! hahaha
Det trodde jag inte!! Ska läsa, mycket intressant!
Min kollega är som sagt gravid och hon var tillbaka idag efter tre veckors semester. Så jag gruvade inför denna dag, minst sagt! Men det gick rätt bra att träffa henne, även om alla frågade om magen och så. Men så på eftermiddagsfikat kom det en okänslig medarbetare som frågade om inte vi också skulle ha barn snart!? "Har ni tävlat om vem som skulle bli först??!!" Tack, precis vad jag behövde höra!
Men mina andra arbetskamrater stöttade med att säga: "Sånt tävlar man inte om!!!" Jag stålsatte mig ganska bra och försökte att inte känna efter, men när jag kom hem från jobbet kom tårarna...
Sen när jag försökte prata med min man om hur vi ska lösa vårt problem så blev han irriterad och ville inte prata om det. Jag är ju precis som du, Sweet, och vill hitta en lösning. Men för honom är problemet att vi pratar för mycket om det och gör så stor sak av det. Han vill helst inte att vi ska prata mer om det, så tror han att det (alltså hans prestationsångest) kommer att lösa sig av sig självt. Men det är ju så svårt att bara lämna det, när man är en sån där "problemlösarperson"! Och han är ju den enda jag kan prata med om det. Ja, nu har jag ju er också, vilken TUR!!! Nåja, jag får väl försöka ligga lågt ett tag och låtsas som om jag inte ställer några krav på honom. Och så älta detta mer er istället!!!
Nu blev det långt igen...