• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • drömbrud

hallo, kan ngn svara mig?

• sweetstreet

eh, drömbrud
    jag är ledsen men jag tror ingen här heller vet vart din mens tagit vägen???

Våra erfarenheter här på tråden är att kroppen gärna verkar krångla till det lite sedan man började med "barnverkstaden". Verkar som om mensen ibland kan bli sen trots att det inte handrlar om nå´t plus. Tyvärr.

Men vänta ett tag till och se om den kommer. Om inte så testa igen tycker jag! de flesta här har nog testat med Clearblues test. de digitala är bra för då står det tydligt i fönstret gravid eller ej gravid så man slipper fundera över streck och liknande.

Lycka till!

• _koko_

Tack allihopa för ert underbara stöd! :p

Tänk, man ser inte alls sig själv som stark, jag blev faktiskt förvånad när jag läste vad ni skrivit. :)
    Jag tror människan är programmerad så att hon blir starkare ju besvärligare saker hon utsätts för. Hur många är inte som jag och gråter för småsaker men kan hantera större kriser?? På något sätt är det bara att acceptera läget, och jag tror tom att detta är lättare att hantera eftersom jag åtminstone har en diagnos. Alla ni som fortfarande aldrig har fått ett plus och inte vet om det beror på att ni inte tajmat ännu eller om det faktisk ligger något annat bakom, det är värre. Jag lovar (jag var ju en av er till i torsdags).

Men jag vet hur ni menar, mina kompisar som genomgått ivf redan har verkat sanslöst starka för mig, så hoppfulla men ändå realistiska... :)

Igår var jag faktiskt uppe en hel del, vi åkte och köpte julgran, klädde den (den är såååååååå fin!!), drack glögg och mös hela kvällen.
    Jaja, jag vet att man inte får ta in granen före den 23e, men det gäller inte i det här hemmet. :) Jag vill njuta av den före jul när man ser fram emot alltihop, inte efteråt när man är less. ;)

Ha en härlig 3e advent allihop, det är frost och blå himmel i Stockholm idag!!

• Bröllopstokiig

Godmorgon i tråden!

Vi köpte med en gran igår! Den var lång i fin, sen klädde vi den och satt o sniffade hela kvällen, det luktar ju så gott!
    Massa shopping blev det med, helt slut var jag... maken ville som vanligt avrunda dagen med att gå och dricka ett par öl, detta saknar jag, där satt man med en ramlösa utan is och en soggig citronskiva! Grrrrr... tänk om man ändå kunde få vara osugen....

Jaha... ingen mer än KOKO som är vaken? Jag sitter här nu o inväntar rapport från Moppy o Muggles

FruL, jag vet att man inte kommer med så glada tillrop i tråden längre. Men livet är inte så spännande just nu. Alkohol krävs om man ska göra tokiga saker, eller PMS om man ska drämma till maken i bollen med grytlock... sen visst jag letar symptom, jag med, men jag vet ju redan att jag är gravid, så det är ju inte lika skoj längre...
    Nu inväntar jag bara vul igen på tisdag för att se om den lever, jag mår så oförskämt bra och känner mig ju som vanligt, så lite oroväckande är det minsann!

Glad tredje advent, säger jag med!

KRAM

• Victory

Jag är vaken, som jag har varit hela natten! Maken hade svårt att sova och sprang upp på toan hela tiden. Dessutom pratade han i sömnen och väckte upp mig precis när jag slumrat till, ett flertal gånger under ett par timmar. Till slut gick jag och la mig i vardagsrummet, men då gick han upp i köket och stökade och glömde sen att släcka efter sig!!! På morgonkvisten hade jag äntligen lyckats somna men då vaknar jag av att idioten står vid fotänden och frågar: Sover du? NÄ, inte nu längre! Åh, så arg jag var. Jag var tvungen att ta en långpromenad för att coola ner mig. Och när jag kom hem så sover han! Jag kan säga att han står inte högt i kurs just nu!

• Victory

...men annars är det bra!

• _koko_

Haha, Victory, du skulle gjort som jag, somna i soffan och sova där hela natten... Gissa om jag blev förvånad när jag vaknade i morse och klockan var halv 8!!! Brukar ofta somna i soffan men iaf dra mig i säng...

Men jag var ju som sagt uppe en hel del igår, så jag var nog lite utmattad...

Cicci - visst är det mysigt med grandoften!!

• _koko_

sweet, superbra länk förresten!! Den ska jag skicka till alla som undrar. :)

• Bröllopstokiig

Det är underbart med gran, jag sitter och tittar på den hela tiden, som om det var västa grejen, så är det bara en gran

Jag flyger ner till söder på onsdag kväll, så jag ville ha in den i tid för att kunna njuta av den. Men jag tar inte in den så sent som den 23e oavsett, den måste in iaf den 21a
    Min gran är så cool i år, med guld, silver o blåa kulor, skit häftigt, sen passar det så klart i min matsal med, måste matcha lite

Stackars dig Victory, vet hur irriterande det är, så blir man till slut så arg så adrenalitet bara pumpar, då kan man ju ännu mindre slappna av och somna om
    Låt honom veta att han lever sen, jag skulle givetvis ge igen redan nu om han sover, börja damsuga eller något, he he he, jag ger alltig igen själv, o det fort som fan.....

• _koko_

Jag med! :) Blev lite överraskad när vi började packa upp julgransprydnaderna, visade sig att jag visst hade köpt tillräckligt för två granar i fjol... Hahaha, lätt hänt när det är första granen (när vi bodde i lägenhet hade vi inte gran och första julen i huset var vi bortresta)! :D
    Vi har guld, silver och rött i vår gran, älsklingsgrejjerna är fyra glasänglar som jag köpte på sia ifjol. Underbara och så sköra...
    Gillar egentligen inte att blanda guld och silver, men på nåt sätt blir det bra i granen. :)

Har dock inget till toppen fortfarande, någon som har bra tips? Jag växte upp med spira i toppen men har inte hittat några fina, och glitterstjärnor går bort.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???