STORT grattis, Snartis! Vad roligt! Är så glad för din skull!
Ja, jag mådde illa rätt så direkt, men sedan har det stegrats. Enligt kloka vänner, som varit gravida, borde jag vara på värsta toppen av illamåendet nu. Ser verkligen fram emot att det ska bli bättre. För just nu gör jag ingenting, förutom att glo på TV i sängen...
Jag har haft jätteömma bröst som vuxit en storlek. Nu börjar ömheten avta lite, men de är fortfarande ömma. Har inte kunnat sova på mage sedan strax efter ÄL. Har mycket flytningar också, har haft som mensvärkskänningar under de första veckorna efter BIM. Läkaren trodde att jag var för stressad eftersom jag hade så mycket, så jag har varit sjukskriven i ngr veckor nu. Det är tydligen normal med ont i magen, men min doktor tyckte att jag hade lite väl mkt ont. Sedan har jag rätt ont i tarmarna (de jobbar ju långsammare och ska flytta sig) och har mer sura uppstötningar än vanligt. Kan varmt rekommendera Gaviscon om du också har problem. Jag tar lite innan jag lägger mig på kvällen. Också bra att äta lite och ofta, gärna direkt innan du lägger dig och direkt när du vaknar. Jag har ett kexpaket vid sängen
Magen är rätt så svullen också, har svårt att få igen jeansen, så jag går mest i mjukisar. Få se... andra symptom och krämpor? Jo, just det! Har lite känningar i bäckenet också, känns lite som växtvärk.