• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

Nu ska jag iväg på låååååååååånga externa möten, vi hörs i eftermiddag!

Tjingeling!

• Frejis

Ring sjukvårdsupplysningen nu och frågade om de antibiotika som jag äter är farliga för barnalstrandet. Svaret blev "inga kända risker" och det känns ju bra. Jag får använda mina ÄL tester, jippi :) hoppas att 7 stickor räcker för att hitta ägglossningen denna månad.

När har ni ägglossning? *försöker hitta trevligt sällskap för cykling i december*

• Frejis

Håller på med ett korrektur och det är sååå tråkigt, men det måste göras... :(

• Jessie76

God förmiddag får jag väl säga eftersom jag alltid kommer så sent

Jag har lite ont i magen idag....Fan va man är nervös! Heeelt sjukt, ni vet man borde kunna det här vid det här laget - men vad tusan yngsta barnet är ju 6,5 år! Konstigt att man glömt

• Snart så....

Jessie, det var ju eviiiigeter sen! Jag skulle nog oxå ha glömt allt :)
    När skulle du kolla dig?

• Snart så....

frejis, hade inte försökt i två år så du borde ha koll på ÄL? eller kommer den olika varje gång?

• Frejis

Nja, jag har inte så jättebra koll på ÄL som kommer lite som den vill. Var kraftigt försenad innan Pergotime, väldigt regelbunden efter Pergotime (vad glad jag var då :) och billigt blev det också), men nu måste jag kolla igen OM den kommer tidigt eller några dagar före mens. Maken kommer inte att resa så mycket den här månaden och då känns det lugnt att testa, slipper känna mig övergiven och ledsen när utslaget på ÄL stickan kommer och han befinner sig någonstans i Europa.

• Jessie76

Jag har tid hos BM 4/1 och så ska jag till en privatgynekolog den 20/12.
    Nervööööst

Och nu är jag på väg att bli jävligt sjuk igen Fan va jobbigt

Jag har kommit fram till att jag rapar inte, jag släpper väder åt andra håll istället (generande ) Jag brukar ju inte ha en fungerande magge på det sättet, så det gör ju inget men det är inte så fräscht Tur att man kan hålla sig på jobbet iaf

Norrländska symtom???? Får jag höra - har vi speciella symtom här uppe?

Jag har oxå haft huvudvärk i början. Trött som en gnu, ONT i brösten (det går inte att missta sig känns det som - fast om man har STORA bröst sen innan så känns det, i promise ) och proppmätt-syndrom. Begynnande halsbränna som sagt (men nu är det borta).
    Sen har jag ju haft dom ilningarna i tappen och så känner jag att man är rätt känslig i "äggstockarna" (är ju ingen läkare - dööööh - men där dom är iallafall) - alltså typ om man vrider sig snabbt, hostar till, skrattar eller nåt så kan det bli ungefär som ett litet sendrag - hajjar ni?

Oj, det blev långt......

• nu är jag fruL

hej hopp i lingonskogen
    Tack för igår, trevligt som alltid. Men lite för kort...
    Visst var ölen gooooood
    ha ha ha
    näe skulle jag vara avundsjuk på ett ynka litet pluss
    kan jag aldriiiig tro

nenne: läste precis skämtet om bulle i ugnen och gluten intolerans ha ha ha
    det är nog preciiiiiiiis därför

näe men ärligt talat har jag ingen aning om varför det försvårar men det stod i en läkartidning så det är vel så...
    konstigt, jag ska vel inte få barn i tarmarna

Näe nu ska jag och mina värkande äggstockar till gyn. en himla bra dag att gå till gyn för idag gör det ont utan bara helvete

jessie: jag tycker inte att edt är konstigt att bli orolig trots att du varit med om det hela. Hör det inte lite till "mamma" biten att oroa sig för sin lille ?
    Men det är himla trist att du ska behöva oroa dig gumman.

Usch här jagar man pluss men inser inte att det är DÅ det BÖRJAR. Usch man tror vel att bara man får sitt pluss så är allt lugnt men så är det ju inte.

ha det bra alla kram

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???